Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]TULEJE "WÓZKA"

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 09 maja 2009, 21:40

penki00 pisze:
Dodatkowo są dwa różne rodzaje przednich i tylnich, M10 i M12.
Uzależnione od skrzyni manual czy automat.
A nie jest tak że M10 to benzyna,a M12 diesel ;-)

K... a ja powymieniałem w zawieszeniu wszystko co mozliwe,a ten h.. ma dalej tendencje do pływania,z tym ze jak robiłem geometrie to powiedzieli że jedno przednie koło ma inne pochylenie,ale jest w granicach normy.Ja też szlifuje górną krewędz,bo jak sie tego nie zrobi to to za cholere nie chce wejść,raz zgniotłem tulejkę prasą i nie nadawała sie już do niczego.
ja ma 1z avant rok 1995 i tulejki te od strony kabiny mam na śruby m 12 a te od przodu m10

a w wahaczach m10

940NW

Post autor: 940NW » 02 cze 2009, 21:04

Jaki jest en specjalny sposób wyjmowania tulei nie wymagający szlifowania?

[ Dodano: 2009-06-02, 21:08 ]
Piszecie, że te tuleje pracują, a jaki jest mniej więcej zakres ich pracy? 1mm, 2 czy może 0,5mm?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 cze 2009, 22:16

Polecam zamontować jako tylne tuleje ławy od silnika V lub TDI. Niestety ława podsilnikowa po dość sporym przebiegu auta traci swoją sztywność i montaż w autach z silnikami ABK, czy też ABT oryginalnych tuleii mija się z celem.

Awatar użytkownika
seba23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 kwie 2009, 10:21
Lokalizacja: Grupa

Post autor: seba23 » 09 cze 2009, 01:00

kolego podstawa to dobre najlepiej SWAG niebediesz zalowal do 92r 10m a po 92r 12m na wuzek do b4 przud- 8A0199415B tyl-
8A0199419A ta sa 12 po roczniku 92

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 cze 2009, 06:34

seba23 pisze:podstawa to dobre najlepiej SWAG
Uważam, że w temacie tuleii to akurat nie jest trafny wybór. Porozmawiaj z klubowiczami, którzy musieli "doszlifowywać" tuleje tej firmy by weszły w ramę pomocniczą.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 09 cze 2009, 07:13

ysiul pisze:a mówisz ze pływa to może końcówki drążków do wymiany u mnie tak było

Końcówki,były oki,wymieniłem jeden sworzeń.

[ Dodano: 2009-06-09, 07:19 ]
czarekj pisze:
penki00 pisze:K... a ja powymieniałem w zawieszeniu wszystko co mozliwe,a ten h.. ma dalej tendencje do pływania,z tym ze jak robiłem geometrie to powiedzieli że jedno przednie koło ma inne pochylenie,ale jest w granicach normy.Ja też szlifuje górną krewędz,bo jak sie tego nie zrobi to to za cholere nie chce wejść,raz zgniotłem tulejkę prasą i nie nadawała sie już do niczego.

Nie przeklinaj na audi, ono nie jest niczemu winne. ;-)
A tak na serio to:
1. Tuleje tylne do półramy/belki w silnikach V6 i TDI są inne niż w pozostałych benzynowych. Być może kupiłeś i zamontowałeś przez pomyłkę bardziej elastyczne tulejki od silników benzynowych i teraz auto Ci pływa po koleinach.
2. Oprócz pochylenia pojedynczego kola kolejnym istotnym parametrem jest różnica w pochyleniu obu kół. Jeżeli oba koła będą miały pochylenia w zakresie tolerancji , ale jedne będzie przy skraju dodatnim a drugie przy skraju ujemnym to różnica między pochyleniami będzie bardzo duża i auto będzie ściągało zwłaszcza przy przyspieszaniu lub hamowaniu.
Niestety mechanikom nie chce się tego sprawdzać i ustawiać.
3. Żeby prawidłowo wcisnąć tuleje do ławy podsilnikowej trzeba znać na to metodę i nic nie trzeba szlifować. Nie polecam tulejek firmy SWAG, zwłaszcza tych tylnych.
Czarek,nie wiem czy do Vki,są tak samo rozmiarowe,jak TDI bo kiedyś przez pomyłkę sprzedawcy kupiłem benzyne,i miały śruby M10,a ja wszystkie mam M12,jeśli chodzi o pochylenie to jest walnięte prawe koło,bo poprzedni właściciel zaaplikował nim w krawężnik,wachacz kłania się do wymiany bo jak zmieniałem tulejki to miał biednie wejść na miejsce.
Co do pływania to koleiny swoją drogą,ale zakręty w lewo mam wrażenie jak by mnie chciał tył wyprzedzać.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 16 sty 2011, 21:19

Witam kolegów. Czy mógłby ktoś zamieścić zdjęcia jak wyglądają tuleje sanek, zarówno przednie jak i tylne, oraz jakich firm polecacie i jaka jest ich orientacyjna cena?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 16 sty 2011, 21:49

Karol_90 pisze:Czy mógłby ktoś zamieścić zdjęcia jak wyglądają tuleje sanek, zarówno przednie jak i tylne
W temacie poniżej kolega zamieścił zdjęcia i wiele informacji dotyczących tych tulei
:arrow: https://audi80.pl/printview.php?t=19126&start=60
Karol_90 pisze:oraz jakich firm polecacie i jaka jest ich orientacyjna cena?
firmę lemforder polecam ;-) Tylko kup odpowiednie, bo były zarówno śruby M10 jak i M12.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 17 sty 2011, 18:10

Ale czy przednie i tylne tuleje sanek są takie same? Bo w temacie podanym wyżej tego nie wyczytałem, a podobno są inne. I jeszcze raz zapytam, jaki jest ich orientacyjny koszt(naturalnie lepszych firm)? Bo z tego co się orientowałem to za tylne u mnie w motoryzacyjnym wołają ok. 60zł/szt, wydaje mi się że trochę za dużo?

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 17 sty 2011, 18:18

kolego tuleje sanek sa inne na przód i inne na tył gdzieś tu są podane numery z etki i pasują idealnie

tu masz temat - https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-tul ... t19126.htm

pomogłem ci ?? :mrgreen: a cena 60 jeśli to lemford to ok ceny uzależnione są od regionu kolego

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 sty 2011, 20:32

Hmm. 60zł za jedną tuleję :?: jeśli tak to sporo za drogo :-/

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 20 sty 2011, 18:30

Przemo80b3 pisze: sporo za drogo
to super drogo

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 20 sty 2011, 19:06

hackthemilk pisze:to super drogo
za febi płaciłem coś około 45zł/sztuka także lemforder pewnie ok 60zł za sztukę wyjdzie. Może i drogo, ale chociaż chwila spokoju będzie, a to bezcenne ;-)

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 20 sty 2011, 19:30

oki a jakie dokładnie idą tuleje do sanek do B4 1Z avant kombi z 94 r grudzień?
mam ceny kartce co mi w Rzeszowie polecali ale lemforder jak pisałem drogi

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 20 sty 2011, 20:11

hackthemilk pisze:oki a jakie dokładnie idą tuleje do sanek do B4 1Z avant kombi z 94 r grudzień?
przednie 8A0199415B M12
tylne 8A0199419 M12 lub 8A0199419A M12

napisałem lub, bo w tdi powinny być te pierwsze, ale nigdy nie widaomo jakie ktoś przed Tobą tam wsadził. U mnie były założone te drugie pomimo tego, że też mam tdi.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 20:40 przez tomekk666, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl