[B4 All] Nie działa Auto Check
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
[B4 All] Nie działa Auto Check
Witam.Mam pytanie niedawno kupilem moduł Auto Check prawdopodobnie z 1994r z kontrolką przekroczenia zaprogramowanej prędkości . Auto Check był zamontowany w samochodzie 2.0 benzyna 90 koni. Ja posiadam 1.9TDI silnik 1Z . po włożeniu Auto Checka do mego samochodu i po podłączeniu pinów po schemacie który znalazłem w internecie gdy nastawiam Auto Check na diesel i gdy przekręcam stacyjkę zapala mi się OK ale po kilku sekundach jest piszczenie i zapala mi się olejarka i cały czas się pali . Gdy mam przestawiane na benzin to tego problemu nie ma wszystko jest ok . Chciałem się upewnić czy na funkcji beznzin działają czujniki ciśnienia oleju . na zpalonym silniku odpinam przewód od ciśnienia ( 0.3 bara kolor kabla niebiesko-czarny ) i podłaczam go do masy to po kilku sekundach na Auto Checku pokazuje sie olejarka . ten sam przewód tylko odepnę i zostawię luzem i dodam gazu na obroty na 3- 3,5 tys. zapala mi sie olejarka . Podłaczam ten przewód na swoje miejsce . nastepnie odpinam przewód od ciśnienia (0.9 bara kolor kabla biało szary ) i podłączam go do masy kontrolka olejenia na Auto Checku nie pojawia się nawet po dłuższym czasie .
PYTANIA
1. Dlaczego na dieslu pokazuje mi sie olejarka która nie gaśnie ?
2. Czy mogę mieć nastawione na benzin jeśli mam samochó z silnikiem diesla ?
3. Czy przewod od ciśnienia 0.9 bara po zmasowaniu powinna zapalić sie kontrolka olejenia
Proszę o pomoc
PYTANIA
1. Dlaczego na dieslu pokazuje mi sie olejarka która nie gaśnie ?
2. Czy mogę mieć nastawione na benzin jeśli mam samochó z silnikiem diesla ?
3. Czy przewod od ciśnienia 0.9 bara po zmasowaniu powinna zapalić sie kontrolka olejenia
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 10:00 przez audiczek80, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jesli masz sprawny AC i prawidlowo podlaczyles to szukaj przyczyny w czujnikach a jesli nie jestes pewien podlaczenia to moze pomyliles przewody od cisnienia oleju ze soba, byc moze po zamianie bedzie dobrze,
roznica w pomiarach miedzy pozycja benzyna a dieslem jest tylko w pomiarze cisnien oleju, pozostale funkcje ma takie same dla obu silnikow
roznica w pomiarach miedzy pozycja benzyna a dieslem jest tylko w pomiarze cisnien oleju, pozostale funkcje ma takie same dla obu silnikow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
Ac
dzieki.a ja mam na benzynie nastawione to jak dwa przewody od cisnienia 0.3 bara zmasuje to wyswietli mi sie komunikat i jak zmasuje 0.9 to tez powinien mi sie wyswietlic komunikat olejarki??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
audiczek80, nie masz przypadkiem pomieszanych czujników? U mnie 0.3-0.5bar to czujnik na górze całego mocowania do filtra obok vacuum, kolor czujnika - niebieski. Jeśli pojawia się ciśnienie to czujnik przerywa obwód - kontrolka po odpaleniu gaśnie. Nie powinno być masy wychodzącej z tego czujnika po odpaleniu - kontrolka nie świeci.
Czujnik 0.9-1.2bar mam na dole, jeśli ciśnienie nie jest wystarczające obwód się zamyka i kontrolka świeci.
Nie ma szansy, żeby przy odpiętym TYLKO czujniku 0.3bar wywaliło kontrolkę odpowiadającą braku ciśnienia przy 3 tys. RPM. Żeby sprawdzić czujnik 0.9 bar to odłącz go i upewnij się że nie zwiera on do masy i wtedy przykituj te 3k RPM - musi zapalić się oliwiarka. Wcześniej miałeś MC? Nie było takich jaj? Mam nadzieję że coś wniosłem do tematu.
Czujnik 0.9-1.2bar mam na dole, jeśli ciśnienie nie jest wystarczające obwód się zamyka i kontrolka świeci.
Nie ma szansy, żeby przy odpiętym TYLKO czujniku 0.3bar wywaliło kontrolkę odpowiadającą braku ciśnienia przy 3 tys. RPM. Żeby sprawdzić czujnik 0.9 bar to odłącz go i upewnij się że nie zwiera on do masy i wtedy przykituj te 3k RPM - musi zapalić się oliwiarka. Wcześniej miałeś MC? Nie było takich jaj? Mam nadzieję że coś wniosłem do tematu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
na dole idzie mnie przwod niebiesko czarny od 0,3 bara i jak go podlacze do masy to wyswietla kontrolke oliwiarki a na gorze mam przewod biało szary 0,9bara i jak tego podłacze to nic sie nie dziejenieedawno wstawiłem AC wczesniej mialem MC i byl tylko taki problem ze na zimnym silniku np wcisne pedal mocniej to zapalała mi sie kontrolka od oleju ale po chwili gasła a na cieplym silniku tego nie było;/
No bo on odpowiada za kontrolkę pow. 2.5k RPM Czujnik też ma zakres pracy, po prostu AC jest bardziej czuły i wywala od razu komunikat. Sprawdź czujkę 0.9bar bo albo to jej wina, albo masz ciśnienie za słabe już...audiczek80 pisze:przewod biało szary 0,9bara i jak tego podłacze to nic sie nie dzieje
I jeszcze raz rozróżnię te dwie czujki:
0.3-0.5bar: odpowiada tylko za stan kontrolki na zapłonie (świeci się) i na wolnych obrotach (gaśnie jeżeli ciśnienie jest pow. 0.5bar)
0-9-1.2bar: odpowiada za prędkości obrotowe pow. 2.5 tys. RPM (jeśli ciśnienie jest za małe, załącza kontrolkę)
Z tego co zrozumiałem z Twojego problemu to czujnik 0.9-1.2bar staje okoniem, bądź układ smarowania faktycznie ma za małe ciśnienie. Oczywiście o ile naprawdę elektryka została podłączona poprawnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może zobacz jak miałeś ustawiony MC, bo TDI ma sygnał obrotomierza taki jak w 4 cylindrowych silnikach benzynowych.
Ale nie każdy MC miał takie mostki do konfiguracji:
EDIT
Ale nie każdy MC miał takie mostki do konfiguracji:
EDIT
Po odpaleniu masa powinna zniknąć z czujnika 0,3BARa i pewnie się też pojawi na 0,9 BARa bo silnik musi być nieźle wyeksploatowany aby miał ciśnienie niższe niż 1,5-2BARy na wolnych obrotach nawet po rozgrzaniu.audiczek80 pisze:albo jak sprawdzis najlepiej czy te czujniki działaja??
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 00:14 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
- Lokalizacja: Bielsk podlaski
Sprawdzenie czujek:
0.3 - na włączonym zapłonie ma świecić oliwiarka - odłączasz czujnik ma zniknąć. Przy odpalonym silniku i podłączonym czujniku także kontrolka ma zniknąć.
0.9 - odłączasz czujnik (ma nie dotykać do masy) i windujesz obroty na jakies 3k RPM - po chwili MUSI zapalić się oliwiarka.
Oczywiście kiedy sprawdzasz najlepiej nie sprawdzany czujnik mieć podłączony
0.3 - na włączonym zapłonie ma świecić oliwiarka - odłączasz czujnik ma zniknąć. Przy odpalonym silniku i podłączonym czujniku także kontrolka ma zniknąć.
0.9 - odłączasz czujnik (ma nie dotykać do masy) i windujesz obroty na jakies 3k RPM - po chwili MUSI zapalić się oliwiarka.
Oczywiście kiedy sprawdzasz najlepiej nie sprawdzany czujnik mieć podłączony