[1.9tdi]czy to turbina?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
[1.9tdi]czy to turbina?
witam panów klubowiczów.Mam pytanko ciknie mi turbina znaczy sie jakies dwa moze trzy miesiące temu sciągałem weze od turba no i było tam troszke tego oleju ale nie znów bardzo duzo.Dzisiaj wdzien patrzyłem a tam dosc zaolejone weze z zewnatrz fakt wydobywa sie czarbny brud z pod egr-a ale nie wydaje mi sie by az tak mi zabrudził turbo od zimnej strony.To bedzie oznaka kończacej sie turbiny? :cry: a i zauważyłem ze ostatnio raz na jakiś czas lubi różne dzwieki wydawać...czasem tak głosno chodziła a zaraz sie uspokoiła.Ale i tak buczy dość tak głosno.Najlepiej byłoby sprawdzić pewnie ciśnienie doładownia.Nie czuje turbo dziury wogóle znaczy sie na 1 biegu zbiera sie na drugim tez ale od 3 biegu jest juz duzo gorzej.Jezeli turbo byłoby padniete to na kazdym biegu bedzie muł?pozdrawiam
[ Dodano: 2011-01-18, 04:23 ]
dodam jeszcze ze mam padniete wtryski i czekam w piatek mam miec.Ayto jest mulaste.Koszt regeneracji jaki jest tak na zas sie pytam odrazu.
[ Dodano: 2011-01-18, 04:23 ]
dodam jeszcze ze mam padniete wtryski i czekam w piatek mam miec.Ayto jest mulaste.Koszt regeneracji jaki jest tak na zas sie pytam odrazu.
Witam...olej w turbinie to olej z odmy silnika na 99%.....a stan turbiny można ocenić sprawdzając luz na wirniku ,jeżeli jest duży no to turbina do regeneracji lub wymiany na drugą.....jeżeli chodzi o regenerację to nie wiem czy pytasz o wtryski czy turbinę,tak czy owak ceny znajdziesz w necie......a silnik może być mułowaty od tych lejących wtrysków....a ten czarny brud spod EGRa to też nie normalne ,może masz uszkodzoną membranę...na Twoim miejscu już bym go dawno zaślepił,a odmę uwolnił...to zniknął by olej w turbinie a silnik odetchnął by w końcu świeżym powietrzem....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
jeżeli luz jest nie wielki to na pewno nie masz czym się martwić......na każdy temat znajdziesz coś na forum ....nie ma sensu powielanie tych samych tematów...użyj opcji szukaj tam znajdziesz o zaślepianiu EGRa ,uwalnianiu odm,......najlepiej byłoby jakbyś znalazł dobrego mechanika,który sprawdzi Twoje autko na Vagu...i wszystko będzie jasne....
Ja tylko dorzucę swoje 3 grosze odnośnie turbosprężarki. Otóż w moim B3 1,6TD od chyba 4 lat jest lekki wzdłużny luz na wirniku, poprzeczny całkiem spory, tak nieco więcej, niż na film olejowy potrzeba. Stwierdziłem, że póki jeździ, to jeździ. No i tak sobie jeździ, turbo przeżyło już w międzyczasie kręcenie ciśnieniem doładowania, osiągając szczytowe wyniki po 1,5Bar i nadal ma taki sam luz. Jak zacznie głośno świszczeć, rzuci jakąś bardzo dużą ilością oleju (nie mówię to u tłustych przewodach), to wtedy się zastanawiaj. Zaślep odmę, umyj dolot i po sprawie. Od razu powiem, że zarówno Ty w 1,9 TDI, jak i ja w 1,6 TD mamy Garretta T2, jedną z popularniejszych turbosprężarek, trochę już ich w życiu przerobiłem. Sprawdź jeszcze szczelność systemu regulacji ciśnienia doładowania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wielki luz w tym przypadku to pojecie względne ,bo na zimno nawet ok.1mm nie jest tragedią .Moja ma gdzieś tyle i nie ma z nią najmniejszych problemów.Luz poprzeczny na turbinie być musi ,zmniejsza się gdy odpalimy silnik i łozyska są smarowane pod ciśnieniem olejem.Dopóki wirnik nie trze po sciankach ,i uszczelnienia nie puszczają oleju ,nie warto czepiać się turbiny.A olej od strony zimnej ,jak już wcześniej wspomniano ,zasysany jest przez turbinę z odmyjanuszbin pisze:jeżeli luz jest nie wielki to na pewno nie masz czym się martwić...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 14:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów