Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9tdi]czy to turbina?

ODPOWIEDZ
rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

[1.9tdi]czy to turbina?

Post autor: rafal.skromny » 18 sty 2011, 04:01

witam panów klubowiczów.Mam pytanko ciknie mi turbina znaczy sie jakies dwa moze trzy miesiące temu sciągałem weze od turba no i było tam troszke tego oleju ale nie znów bardzo duzo.Dzisiaj wdzien patrzyłem a tam dosc zaolejone weze z zewnatrz fakt wydobywa sie czarbny brud z pod egr-a ale nie wydaje mi sie by az tak mi zabrudził turbo od zimnej strony.To bedzie oznaka kończacej sie turbiny? :cry: a i zauważyłem ze ostatnio raz na jakiś czas lubi różne dzwieki wydawać...czasem tak głosno chodziła a zaraz sie uspokoiła.Ale i tak buczy dość tak głosno.Najlepiej byłoby sprawdzić pewnie ciśnienie doładownia.Nie czuje turbo dziury wogóle znaczy sie na 1 biegu zbiera sie na drugim tez ale od 3 biegu jest juz duzo gorzej.Jezeli turbo byłoby padniete to na kazdym biegu bedzie muł?pozdrawiam

[ Dodano: 2011-01-18, 04:23 ]
dodam jeszcze ze mam padniete wtryski i czekam w piatek mam miec.Ayto jest mulaste.Koszt regeneracji jaki jest tak na zas sie pytam odrazu.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 18 sty 2011, 07:35

Witam...olej w turbinie to olej z odmy silnika na 99%.....a stan turbiny można ocenić sprawdzając luz na wirniku ,jeżeli jest duży no to turbina do regeneracji lub wymiany na drugą.....jeżeli chodzi o regenerację to nie wiem czy pytasz o wtryski czy turbinę,tak czy owak ceny znajdziesz w necie......a silnik może być mułowaty od tych lejących wtrysków....a ten czarny brud spod EGRa to też nie normalne ,może masz uszkodzoną membranę...na Twoim miejscu już bym go dawno zaślepił,a odmę uwolnił...to zniknął by olej w turbinie a silnik odetchnął by w końcu świeżym powietrzem....:)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 sty 2011, 07:57

rafal.skromny, wolna odma i zaślepiony EGR to podstawa. Jak to zrobisz to wtedy prawidłowo ocenisz ile tak faktycznie z turbiny cieknie. Co do jej regeneracji to ja płaciłem 500zł.

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 18 sty 2011, 11:59

teraz powiedzcie koledzy jak sie robi wolna odme?ale ja mam do wymiany uszczelke pod egr-em :-) moze temu taki brud sie wydostaje.Znaczy sie ja sprawdzałem kiedys luz na turbie to był delikatny luz ale piasali chłoopaki w którymś temacie ze to normalne.pozdrawiam :-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 18 sty 2011, 13:09

jeżeli luz jest nie wielki to na pewno nie masz czym się martwić......na każdy temat znajdziesz coś na forum ....nie ma sensu powielanie tych samych tematów...użyj opcji szukaj tam znajdziesz o zaślepianiu EGRa ,uwalnianiu odm,......najlepiej byłoby jakbyś znalazł dobrego mechanika,który sprawdzi Twoje autko na Vagu...i wszystko będzie jasne....

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 18 sty 2011, 13:57

Ja tylko dorzucę swoje 3 grosze odnośnie turbosprężarki. Otóż w moim B3 1,6TD od chyba 4 lat jest lekki wzdłużny luz na wirniku, poprzeczny całkiem spory, tak nieco więcej, niż na film olejowy potrzeba. Stwierdziłem, że póki jeździ, to jeździ. No i tak sobie jeździ, turbo przeżyło już w międzyczasie kręcenie ciśnieniem doładowania, osiągając szczytowe wyniki po 1,5Bar i nadal ma taki sam luz. Jak zacznie głośno świszczeć, rzuci jakąś bardzo dużą ilością oleju (nie mówię to u tłustych przewodach), to wtedy się zastanawiaj. Zaślep odmę, umyj dolot i po sprawie. Od razu powiem, że zarówno Ty w 1,9 TDI, jak i ja w 1,6 TD mamy Garretta T2, jedną z popularniejszych turbosprężarek, trochę już ich w życiu przerobiłem. Sprawdź jeszcze szczelność systemu regulacji ciśnienia doładowania.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2011, 14:12

januszbin pisze:jeżeli luz jest nie wielki to na pewno nie masz czym się martwić...
Nie wielki luz w tym przypadku to pojecie względne ,bo na zimno nawet ok.1mm nie jest tragedią .Moja ma gdzieś tyle i nie ma z nią najmniejszych problemów.Luz poprzeczny na turbinie być musi ,zmniejsza się gdy odpalimy silnik i łozyska są smarowane pod ciśnieniem olejem.Dopóki wirnik nie trze po sciankach ,i uszczelnienia nie puszczają oleju ,nie warto czepiać się turbiny.A olej od strony zimnej ,jak już wcześniej wspomniano ,zasysany jest przez turbinę z odmy
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 14:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 18 sty 2011, 14:17

Widzisz, ja rozumiem, ale jestem mechanikiem i znam wiele samochodów ze sztywniejszą turbosprężarką, niż moja. Ale jeździ. I niech na razie tak pozostanie. Chociaż mogłaby strzelić na dobre, bo leży już w garażu K14, tylko nie mam motywacji żeby ją włożyć do samochodu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2011, 14:20

Plastman pisze:Widzisz, ja rozumiem, ale jestem mechanikiem i znam wiele samochodów ze sztywniejszą turbosprężarką, niż moja. Ale jeździ. I niech na razie tak pozostanie.
Akurat zgadzam się z tobą w całej rozciągłosci

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 18 sty 2011, 15:55

ok tylko tyle chciałem wiedzieć panowie.Dziekuje zqa pomoc temat uwazam za zamkniety :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl