Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Nie odbija kierownica

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[B3] Nie odbija kierownica

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 10:21

Witam,
Wczoraj stałem się posiadaczem B3 z 90 r. ze wspomaganiem, lecz problem jest taki że przy skręcie kołami podczas jazdy koła nie wracają do punktu jazdy na wprost. Czym to może być spowodowane,może być to wina wspomagania czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Jeśli temat już był to z góry przepraszam ale ja się nie dokopałem na forum do niego.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 18 sty 2011, 10:40

Kierownica powinna wracać do jazdy na wprost wg. praw fizyki. Jedyne co może je blokować to zbyt mocno skręcony układ kierowniczy, a raczej ta śróbka od regulacji luzu kierownicy.

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 11:10

A w którym miejscu jest ta śrubka? Ma ktoś może jakieś zdjęcie podglądowe? Ile ją trzeba poluźnić?

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 11:22

Może być to wina geometrii skoro nie ściąga podczas jazdy?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 sty 2011, 11:42

a ja ostatnio znalazlem inna przyczyne... sciagnalem moja kierownice s-line do obszycia i zalozylem seryjna czteroramienna, okazalo sie ze ta ori jest bardziej zdystansowana od obudowy pajaka i kierownica odbija bez problemow, natomiast przy s-line (gdzie kierownica wrecz przylega do tej obudowy) jakos nie ma ochoty to nadmiernego odbijania ;]

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 12:30

To może coś w tym jest co piszesz, bo u mnie jeszcze nie odbijają kierunkowskazy może to mieć jakieś powiązanie?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 sty 2011, 12:58

teraz na tej czteroramiennej tez mi nie odbijaja, na slinie mi odbijaly, ale tam bylo cos dodatkowego do kierownicy z tylu, nie wiem jak bede zakldal spowrotem sline to moze bede wiedzial cos wiecej, narazie ciezko mi wrozyc z fusow

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 13:40

no to chyba będę najpierw musiał sprawdzić geometrię i zobaczymy co z tego wyjdzie.

[ Dodano: 2011-01-18, 13:55 ]
no gościu w warsztacie powiedział mi że raczej to nie ma nic wspólnego z geometrią, że albo to mogą być łożyska na amortyzatorach albo coś z przekładnią.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 sty 2011, 15:05

Łożyska na poduszkach byś zaraz poznał. Bardziej maglownica.
Przy braku wspomagania do pewnego skręcenia kierownica odbija. Ja się skręci na maksa to już nie...

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 15:18

to da coś to odkręcenie tej śrubki na maglownicy czy zostaje wymiana albo regeneracja?

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 17:39

Nie sprawdzał na maszynie, ale powiedział że w audi 80 kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest ustawiony fabrycznie i jego się tam nie ustawia i mówi że coś będzie z maglownicą.
Bylem na najbliższym warsztacie trzeba będzie podjechać do jakiegoś lepszego.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 sty 2011, 19:17

jedz do normalnego mechanika ktory ci powie czy uklad kierowniczy jest sprawny jezeli tak proponuje ustawic geometrie jak pan bóg przykazal bo to ze ci ustawili nei znaczy ze dobrze wspominalem na forum o tym kilka razy .
Ustawiana geometrie miale mw warszawie w roznych firmach gdzie tylko tym sie trudnia i powiem ze rece rozkladalem jak jechalem po tych zabiegach auto zachowywalo sie jak by zawieszenia nie bylo.W kazdym przypadku ustawiana wedlug tolerancji.
Zdazalo sie ze byly wlasnie problemy z odbijaniem kierownicy.W koncu znalazl sie magik od geometri ktory ustawia nawet serwisom jak nie potrafia dokladnie ustawic wiec facet bardzo dobrze zna sie na rzeczy,po ustawieniu u niego geometri auto jest jak z fabryki wszystko pieknie chodzi ,wiec moze problem lezy w geometri ktora tak naprawde nie kazdy ustawia na tip top tylko w tolerancji a puzniej jest tak a nie inaczej

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 sty 2011, 19:27

tomek1982 pisze:jedz do normalnego mechanika ktory ci powie czy uklad kierowniczy jest sprawny jezeli tak proponuje ustawic geometrie jak pan bóg przykazal bo to ze ci ustawili nei znaczy ze dobrze wspominalem na forum o tym kilka razy .
Ustawiana geometrie miale mw warszawie w roznych firmach gdzie tylko tym sie trudnia i powiem ze rece rozkladalem jak jechalem po tych zabiegach auto zachowywalo sie jak by zawieszenia nie bylo.W kazdym przypadku ustawiana wedlug tolerancji.
Zdazalo sie ze byly wlasnie problemy z odbijaniem kierownicy.W koncu znalazl sie magik od geometri ktory ustawia nawet serwisom jak nie potrafia dokladnie ustawic wiec facet bardzo dobrze zna sie na rzeczy,po ustawieniu u niego geometri auto jest jak z fabryki wszystko pieknie chodzi ,wiec moze problem lezy w geometri ktora tak naprawde nie kazdy ustawia na tip top tylko w tolerancji a puzniej jest tak a nie inaczej
Tomek dobrze prawi <piwo> . Jest wielu partaczy, którzy tylko ustawiają, aby ścisnąć kasę. Ale, żeby ustawić <ok> to jest nie wielu :-/

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 18 sty 2011, 23:28

no to będę próbował, dzięki <piwo>

[ Dodano: 2011-01-20, 17:19 ]
Jeszcze jednej rzeczy nie pisałem otóż poprzedni właściciel jakieś pół roku temu robił całe zawieszenie razem z poduszkami na amortyzatorach ale bez amorków, i amortyzatory wymienił mi teraz w poniedziałek. Rozmawiałem z nim dzisiaj i mówi że przed wymianą kierownica wracała do jazdy na wprost, a po wymianie nie zauważył bo w ten sam dzień ja brałem samochód.
Podjechałem na geometrię i gościu od geometrii powiedział że jak były mienione amortyzatory to żeby jeszcze pojeździć z tydzień dwa i powinno się ustabilizować a jak nie przestanie to wtedy przyjechać.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 20 sty 2011, 23:32

no byc moze ze zawias musi sie ubic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl