Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1.6 ADA] klekotanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

[Audi 80 B4 1.6 ADA] klekotanie silnika

Post autor: piotrekweb » 18 sty 2011, 17:55

Witam wszystkich i chciałbym opisać mój problem.
Zauważyłem ostatnio dziwne klekotanie silnika. Kiedy silnik jest zimny (ok 1min) nic nie puka, dopiero po chwili w przedziale obrotów ok 1200-2000 słychać stukanie, także podczas dodaniu dużo gazu i puszczeniu pedału gazu, kiedy silnik trzyma się w tym przedziale obrotów (może zawory ?) Problem nie znika nawet przy ciepłym silniku. Dzieje się to samo na benzynie jak i na gazie, oraz dolanie oleju nic nie pomaga. Dołączam nagranie dźwiękowe to łatwiejszego ustalenia problemu.
Pozdrawiam

http://w715.wrzuta.pl/audio/0viCTTIe5jy ... ie_audi_80

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 18 sty 2011, 21:01

Kiedy wymieniałeś olej i na jaki.
Brzmi, jak walnięty popychacz hydrauliczny zaworów ( lub nie jeden, ciężko wyłapać z tego nagrania ).
Schodząc z obrotów, słychać granie krzywek wałka o podkładki regulacyjne.
Oczywiście to sugestia. Słuchając radia, ponoć można sie głupot nasłuchać :-).
Proponuję, udać sie do wyspecjalizowanego warsztatu ( nie koniecznie ASO ) dobry mechanik Ci powie.
U mnie też lekko zagra czasem schodząc z obrotów na gorącym silniku.
Ale póki co po odpaleniu z rana i chwilowym zagraniu :-) , milkną, na razie nie biorę do głowy.
One niestety, nie są dożywotnie.
Bardzo szybko można załatwić popychacze minerałem, bądź pomóc im trafic na cmentarz :mrgreen: .
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 22:14 przez Black Deamon, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 18 sty 2011, 22:01

No właśnie... minerał a był wymieniany pół miesiąca temu (mobil 1).
W takim razie zostaje mi jechać do mechanika. Ps. Ile może kosztować wymiana popychaczy ?
Pozdrawiam

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 18 sty 2011, 22:12

Szybko smal do mechanika na wymianę oleju, conajmniej półsyntetyk.
Minerał to zabójstwo dla popychaczy hydraulicznych.
Wymiana powinna pomóc, choć nie gwarantuję.
W cenach sie nie oriętuję, ale poszperaj choć w Intercars http://sklep.intercars.com.pl/
lub tel. do FOTA jeśli masz u siebie.
Spadam spać i powodzenia. Pisz jak by co.

Ps. kumpel zajeździł twoim olejem, ABT na amen.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 19 sty 2011, 21:15

Ale to tak można zmienić olej ??. Ja słyszałem, że jeżeli był zalany minerałem, to powinno się już tak kontynuować. Ale troszkę mi je tego oleju zjada z 1l na 10 tys kilometrów. Nie będzie to przeszkadzać ?
Pozdrawiam

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 19 sty 2011, 21:37

Nie powinno się przechodzić na pełen syntetyk z mineralnego, bo syntetyk zawiera lepsze dodatki myjąco - czyszczące i potrafi wypłukać nagary w komorze silnika i głowicy.
Zapchane kanały olejowe, to nie lada kłopot. Zdażają się rozszczelnienia połączeń i większe, późniejsze ubytki oleju.
Dobry mechanik Ci wyjaśni. Ja wiem tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl