Witam wszystkich i chciałbym opisać mój problem.
Zauważyłem ostatnio dziwne klekotanie silnika. Kiedy silnik jest zimny (ok 1min) nic nie puka, dopiero po chwili w przedziale obrotów ok 1200-2000 słychać stukanie, także podczas dodaniu dużo gazu i puszczeniu pedału gazu, kiedy silnik trzyma się w tym przedziale obrotów (może zawory ?) Problem nie znika nawet przy ciepłym silniku. Dzieje się to samo na benzynie jak i na gazie, oraz dolanie oleju nic nie pomaga. Dołączam nagranie dźwiękowe to łatwiejszego ustalenia problemu.
Pozdrawiam
http://w715.wrzuta.pl/audio/0viCTTIe5jy ... ie_audi_80
[Audi 80 B4 1.6 ADA] klekotanie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
Kiedy wymieniałeś olej i na jaki.
Brzmi, jak walnięty popychacz hydrauliczny zaworów ( lub nie jeden, ciężko wyłapać z tego nagrania ).
Schodząc z obrotów, słychać granie krzywek wałka o podkładki regulacyjne.
Oczywiście to sugestia. Słuchając radia, ponoć można sie głupot nasłuchać .
Proponuję, udać sie do wyspecjalizowanego warsztatu ( nie koniecznie ASO ) dobry mechanik Ci powie.
U mnie też lekko zagra czasem schodząc z obrotów na gorącym silniku.
Ale póki co po odpaleniu z rana i chwilowym zagraniu , milkną, na razie nie biorę do głowy.
One niestety, nie są dożywotnie.
Bardzo szybko można załatwić popychacze minerałem, bądź pomóc im trafic na cmentarz :mrgreen: .
Pozdrawiam.
Brzmi, jak walnięty popychacz hydrauliczny zaworów ( lub nie jeden, ciężko wyłapać z tego nagrania ).
Schodząc z obrotów, słychać granie krzywek wałka o podkładki regulacyjne.
Oczywiście to sugestia. Słuchając radia, ponoć można sie głupot nasłuchać .
Proponuję, udać sie do wyspecjalizowanego warsztatu ( nie koniecznie ASO ) dobry mechanik Ci powie.
U mnie też lekko zagra czasem schodząc z obrotów na gorącym silniku.
Ale póki co po odpaleniu z rana i chwilowym zagraniu , milkną, na razie nie biorę do głowy.
One niestety, nie są dożywotnie.
Bardzo szybko można załatwić popychacze minerałem, bądź pomóc im trafic na cmentarz :mrgreen: .
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 22:14 przez Black Deamon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
Szybko smal do mechanika na wymianę oleju, conajmniej półsyntetyk.
Minerał to zabójstwo dla popychaczy hydraulicznych.
Wymiana powinna pomóc, choć nie gwarantuję.
W cenach sie nie oriętuję, ale poszperaj choć w Intercars http://sklep.intercars.com.pl/
lub tel. do FOTA jeśli masz u siebie.
Spadam spać i powodzenia. Pisz jak by co.
Ps. kumpel zajeździł twoim olejem, ABT na amen.
Minerał to zabójstwo dla popychaczy hydraulicznych.
Wymiana powinna pomóc, choć nie gwarantuję.
W cenach sie nie oriętuję, ale poszperaj choć w Intercars http://sklep.intercars.com.pl/
lub tel. do FOTA jeśli masz u siebie.
Spadam spać i powodzenia. Pisz jak by co.
Ps. kumpel zajeździł twoim olejem, ABT na amen.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
Nie powinno się przechodzić na pełen syntetyk z mineralnego, bo syntetyk zawiera lepsze dodatki myjąco - czyszczące i potrafi wypłukać nagary w komorze silnika i głowicy.
Zapchane kanały olejowe, to nie lada kłopot. Zdażają się rozszczelnienia połączeń i większe, późniejsze ubytki oleju.
Dobry mechanik Ci wyjaśni. Ja wiem tyle.
Zapchane kanały olejowe, to nie lada kłopot. Zdażają się rozszczelnienia połączeń i większe, późniejsze ubytki oleju.
Dobry mechanik Ci wyjaśni. Ja wiem tyle.