Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3NG] problem z ustawieniem obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
michaleczekw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24

[B4 2.3NG] problem z ustawieniem obrotów

Post autor: michaleczekw » 15 sty 2011, 18:14

Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawieniem obrotów w moim autku.
Dokładnie wygląda to tak, że przy odpalonym silniku ustawiam obroty na 900, trzyma ładnie, po przygazowaniu spada i też trzyma 900, ale po zgaszeniu i odpaleniu trzyma 1200-1400.
Ktoś może wie o co może tu chodzic???

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 16 sty 2011, 03:46

a w jaki sposób ustawiasz te obroty?

michaleczekw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24

Post autor: michaleczekw » 16 sty 2011, 09:45

taką śrubeczką na przepustnicy

slaid

Post autor: slaid » 16 sty 2011, 10:09

W NG ta śruba musi być wkręcona do końca. Za obroty odpowiada "krokowy" który jest załączany przez włącznik na przepustnicy.

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 16 sty 2011, 15:03

nie wkręcona tylko wykręcona zeby przepustnica sie zamknęła. wtedy zakontruj i bedzie ok bo pod przepustnicą jest stycznik wolnych obrotów który w momencie puszczenia pedału gazu załącza układ regulacji wolnych obrotów. jak bedziesz ja wykrecal to obroty beda spadały nawet za nisko i nagle sie ustabilizuja na jakims poziomie. odp dla silnika. :) ta srubka tylko Ci namotała i teraz bedziesz miał spalanie 2l wieksze :D

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 18 sty 2011, 11:23

michaleczekw pisze:Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawieniem obrotów w moim autku.
Dokładnie wygląda to tak, że przy odpalonym silniku ustawiam obroty na 900, trzyma ładnie, po przygazowaniu spada i też trzyma 900, ale po zgaszeniu i odpaleniu trzyma 1200-1400.
Ktoś może wie o co może tu chodzic???
sprobuj umyć silniczek krokowy , sprawdz czy nie zacina sie przepustnica czy lekko chodzi przy okazji przemyj gardełko benzynką , powinno pomóc :->

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 19 sty 2011, 09:52

kepasus pisze:...pod przepustnicą jest stycznik wolnych obrotów który w momencie puszczenia pedału gazu załącza układ regulacji wolnych obrotów...
Czy można gdzieś dostać taki stycznik? Czujnik temp. mam w porządku, krokowiec przeczyszczony a mimo to na zimnym silniku nie mam wolnych obrotów. Jak odpalam to przez parę minut muszę trzymać nogę na gazie bo gaśnie. Jak silnik złapię temperaturę to wtedy obroty są ok i nie falują. Zaznaczam że problem występuje na Pb bo gaz wywaliłem.

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 19 sty 2011, 21:25

a zrobiłeś tak jak napisałem? jak tak zrobisz to bedzie trybić a tego stycznika nie znajdziesz raczej no chyba ze przepustnice wymienisz.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 19 sty 2011, 21:43

TYGRYSQ pisze:sprobuj umyć silniczek krokowy , sprawdz czy nie zacina sie przepustnica czy lekko chodzi przy okazji przemyj gardełko benzynką , powinno pomóc
kepasus pisze:a zrobiłeś tak jak napisałem? jak tak zrobisz to bedzie trybić a tego stycznika nie znajdziesz raczej no chyba ze przepustnice wymienisz.

u mnie jest identyczny problem co i u kolegi. krokowy wymieniony na nowy, przepustnica nie zacina sie, 'gardziołko' przeczyszczone... tez kombinowalem ze srubka...

w sumie powiem ze po pelnym wyzej opisanym zabiegu pomoglo na chwile... wydaje mi sie ze moze to byc wina zle dobranej mieszanki... spotkaliscie sie juz z czyms takim?

kazekhucisko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
Lokalizacja: Stalowa wola

Post autor: kazekhucisko » 23 sty 2011, 00:45

Tak może to być wina złej mieszanki. Jeśli masz sprawną sonde to możesz to łatwo sprawdzić. Na rozgrzanym silniku odpinajac kostkę od nastawnika ciśnienia paliwa nie powinno być praktycznie zadnej rożnicy tak samo podłączając ją spowrotem roznica obrotow może być minimalna rzędu 50-100 obr/min. Jeszcze dokładniej zrobisz to podłaczając miernik we wtyczkę od nastawnika cisnienia, przecinasz jeden kabel i wpinasz sie szeregowo i mierzysz natęrzenie prądu. Powinno wynosic od 5 do -5 miliamper ( jeśli się myle proszę o poprawę). Na obroty biegu jałowego ma też wpływ stan pocentiometru przepływki i jego ustawienie, przy 900 obr/min powinno byc napiecie na środkowym pinie a masa wynoszące ok. 0.6-0.7 volta. Dodatkowo regulacja klapy przepływomierza tak jak na naklejce czyli 1.9 mm od klapy do dolnej krawedzi leja. Te regulacje powinny pomóc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl