[B4 2.3NG] problem z ustawieniem obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
[B4 2.3NG] problem z ustawieniem obrotów
Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawieniem obrotów w moim autku.
Dokładnie wygląda to tak, że przy odpalonym silniku ustawiam obroty na 900, trzyma ładnie, po przygazowaniu spada i też trzyma 900, ale po zgaszeniu i odpaleniu trzyma 1200-1400.
Ktoś może wie o co może tu chodzic???
Dokładnie wygląda to tak, że przy odpalonym silniku ustawiam obroty na 900, trzyma ładnie, po przygazowaniu spada i też trzyma 900, ale po zgaszeniu i odpaleniu trzyma 1200-1400.
Ktoś może wie o co może tu chodzic???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
nie wkręcona tylko wykręcona zeby przepustnica sie zamknęła. wtedy zakontruj i bedzie ok bo pod przepustnicą jest stycznik wolnych obrotów który w momencie puszczenia pedału gazu załącza układ regulacji wolnych obrotów. jak bedziesz ja wykrecal to obroty beda spadały nawet za nisko i nagle sie ustabilizuja na jakims poziomie. odp dla silnika. ta srubka tylko Ci namotała i teraz bedziesz miał spalanie 2l wieksze
sprobuj umyć silniczek krokowy , sprawdz czy nie zacina sie przepustnica czy lekko chodzi przy okazji przemyj gardełko benzynką , powinno pomóc :->michaleczekw pisze:Witam, tak jak w temacie mam problem z ustawieniem obrotów w moim autku.
Dokładnie wygląda to tak, że przy odpalonym silniku ustawiam obroty na 900, trzyma ładnie, po przygazowaniu spada i też trzyma 900, ale po zgaszeniu i odpaleniu trzyma 1200-1400.
Ktoś może wie o co może tu chodzic???
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Czy można gdzieś dostać taki stycznik? Czujnik temp. mam w porządku, krokowiec przeczyszczony a mimo to na zimnym silniku nie mam wolnych obrotów. Jak odpalam to przez parę minut muszę trzymać nogę na gazie bo gaśnie. Jak silnik złapię temperaturę to wtedy obroty są ok i nie falują. Zaznaczam że problem występuje na Pb bo gaz wywaliłem.kepasus pisze:...pod przepustnicą jest stycznik wolnych obrotów który w momencie puszczenia pedału gazu załącza układ regulacji wolnych obrotów...
TYGRYSQ pisze:sprobuj umyć silniczek krokowy , sprawdz czy nie zacina sie przepustnica czy lekko chodzi przy okazji przemyj gardełko benzynką , powinno pomóc
kepasus pisze:a zrobiłeś tak jak napisałem? jak tak zrobisz to bedzie trybić a tego stycznika nie znajdziesz raczej no chyba ze przepustnice wymienisz.
u mnie jest identyczny problem co i u kolegi. krokowy wymieniony na nowy, przepustnica nie zacina sie, 'gardziołko' przeczyszczone... tez kombinowalem ze srubka...
w sumie powiem ze po pelnym wyzej opisanym zabiegu pomoglo na chwile... wydaje mi sie ze moze to byc wina zle dobranej mieszanki... spotkaliscie sie juz z czyms takim?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
- Lokalizacja: Stalowa wola
Tak może to być wina złej mieszanki. Jeśli masz sprawną sonde to możesz to łatwo sprawdzić. Na rozgrzanym silniku odpinajac kostkę od nastawnika ciśnienia paliwa nie powinno być praktycznie zadnej rożnicy tak samo podłączając ją spowrotem roznica obrotow może być minimalna rzędu 50-100 obr/min. Jeszcze dokładniej zrobisz to podłaczając miernik we wtyczkę od nastawnika cisnienia, przecinasz jeden kabel i wpinasz sie szeregowo i mierzysz natęrzenie prądu. Powinno wynosic od 5 do -5 miliamper ( jeśli się myle proszę o poprawę). Na obroty biegu jałowego ma też wpływ stan pocentiometru przepływki i jego ustawienie, przy 900 obr/min powinno byc napiecie na środkowym pinie a masa wynoszące ok. 0.6-0.7 volta. Dodatkowo regulacja klapy przepływomierza tak jak na naklejce czyli 1.9 mm od klapy do dolnej krawedzi leja. Te regulacje powinny pomóc.