Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S LPG] problemy z obrotami silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

[B3 1.8S LPG] problemy z obrotami silnika

Post autor: ab_ccc » 19 sty 2011, 17:05

Opisze problem kolegi jeli taki juz byl poruszany na forum to prosil bym o link z gory dziekuje.

Po uruchomieniu silnika nie utrzymuje obrotow i gasnie. jest tak na benzynie i gazie. Zeby nie zgasl trzeba utrzymywac obrotyt za pomoca pedalu gazu. jesli silnik zgasnie to natepnie dlugo kreci zeby zapalic. Na cieplym silniku nie ma tych problemow. Wymienione zostaly: czujnik temperatury, silniczek krokowy (podstawa gaznika, kopulka, palec, kable NW, swiece)

Jakies rady, Co to moze byc :?: :?: :?:
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 19:14 przez ab_ccc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 sty 2011, 18:36

_uwaga

Awatar użytkownika
roodster80s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:51
Lokalizacja: Proszowice koło Krk

Post autor: roodster80s » 27 sty 2011, 19:10

Kolego jezeli chodzi o gaz to regulacja reduktora sie klania. Ale moja na zimnym ma tak samo. Potrzymam ją troche na ssaniu i jest potem ok.... Jezeli o gaz chodzi... Jezeli Cie to nurtuje choc wątpie ze to cos da bo na gazie bedzie gasnąć w zimie jeszcze jak motor zimny.

SosiK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:01
Lokalizacja: Chodów/Łódź

Post autor: SosiK » 28 sty 2011, 13:54

Mam podobny problem.
Nie wiem jak to jest w ABK ale wydaje mi się że nawet zimą jak auto zimne na gazie tak samo jak i na benzynie powinien silnik krokowy ustawić na wolne obroty. (poprawcie mnie jak się mylę)
W mojej ABT jest tak samo ale dlatego że nie działa mi na razie silnik krokowy.

Jak przekręcisz zapłon to krokówka działa?

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 28 sty 2011, 14:54

Na gazie zawsze będzie w zimę gasł bo gaz jest jeszcze w formie ciekłej a od parownika ma długą drogę do przepustnicy;-) i dlatego trzeba odpalac na bynie. A co do obrotów warto odłączyć aku na parę minut, sprawdzić krokowy, sondę i czujnik temperatury

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Re: [B3 1.8S LPG] problemy z obrotami silnika

Post autor: Przemo80b3 » 28 sty 2011, 19:45

ab_ccc pisze:Opisze problem kolegi Co to moze byc
Jaki kolega ma silnik, na gaźniku, czy na wtrysku :?:
Mam podobny problem.
Nie wiem jak to jest w ABK
Nie chodzi o ABK, a o 1.8S z B3 ;-)

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 28 sty 2011, 20:31

To że ciężko odpala po zgaśnięciu to jest norma jeżeli w autku jest gaz. Nawet bez gazu z zasady jest tak, że jeżeli auto samo zgaśnie to ciężko potem odpala, sam nie wiem czemu.


Proponuję sprawdzić lub od razu wymienić przewody podciśnienia (bo koszt znikomy).

SosiK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:01
Lokalizacja: Chodów/Łódź

Post autor: SosiK » 29 sty 2011, 00:25

A sorki rzeczywiście, nie doczytałem :-P
Ale to nie zmienia faktu że silnik krokowy powinien wyregulować wolne obroty? a szczególnie na benzynie.

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 29 sty 2011, 08:44

Chyba na wtrysku. Wiem ze parownik ma juz zużyty i planuje zmienić nawet juz sie zaopatrzył.

SosiK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:01
Lokalizacja: Chodów/Łódź

Post autor: SosiK » 29 sty 2011, 19:10

ab_ccc pisze:Zeby nie zgasl trzeba utrzymywac obrotyt za pomoca pedalu gazu. jesli silnik zgasnie to natepnie dlugo kreci zeby zapalic. Na cieplym silniku nie ma tych problemow.
ab_ccc pisze:Chyba na wtrysku
Ja w mojej miałem tak samo do wczoraj. Przyczyną był padnięty silnik krokowy. Auto odpalałem na gazie (z powodu spalonej pompy paliwa) i musiałem przytrzymywać pedał gazu aż złapał jakąś minimalną temperaturę i ogrzał parownik. Po zamontowaniu krokówki nie ma tego problemu, ponieważ komputer przy jej pomocy otwiera odpowiednio przepustnicę (tak samo jak byś nacisną pedał gazu).

nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane w 1.8, ale chyba ta sama zasada działania...

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 29 sty 2011, 20:37

SosiK pisze:A sorki rzeczywiście, nie doczytałem :-P
Ale to nie zmienia faktu że silnik krokowy powinien wyregulować wolne obroty? a szczególnie na benzynie.
Spoko :mrgreen:
No jesli silnik jest na wtrysku to tak. Ale jesli to gaznik to nie bo w silniku na gazniku nie ma silnika krokowego ;-)

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 30 sty 2011, 16:46

regulator biegu jałowego był wymieniany na nowy. Możliwe ze jest uszkodzony??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 30 sty 2011, 17:10

Może tak być.

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 24 lut 2011, 17:18

Witajcie!

Dołączam sie do tematu. silnik gasnie ponizej 1600 obrotow, trzeba utrzymywac obroty gazem. praca silnika w wyzszych partiach obrotowych jest poprawna. zaczelo sie dziac nagle, po tym, jak z benzyny przelaczylem na gaz.... bo na benzynie nie bylo juz duzo w baku i na zakretach odcinalo... jednak na obu paliwach dzieje sie tak samo. moj gaznikowy umysl pomyslal, ze w duzym fiacie to nap pewno cos sie zassalo z syfem z dna baku i zatkalo dysze... ale tu gaznika ni mo, i drodzy koledzy, tym samym prosze o pomoc. jednoczesnie prosze o info jaki mam typ wtrysku, zamieszczam foto. wszyscy mowili mi do tej pory, ze mam wielopunkt mechaniczny [mnie to wyglada na jednopunkt.]. ale przy zmianie nagrzewnicy natknalem sie na cos przypominajacego komputer miedzy nagrzewnica a dmuchawą. na tyle klapy jest slad po oderwanym znaczku 1.8S.

PS. zobaczcie kromke chleba na zdjeciu, kuny mialy niezle uzywanie;)
licze na pomoc,
z gory dzieki

Obrazek

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 24 lut 2011, 18:31

Dejw to jest silnik JN na pełnym wtrysku ( czyli masz 4 wtryskiwacze, po jednym na cylinder )
silnik mocy 66kW/90KM system wtrysku KE-Jetronic
1- regulator mieszanki paliwa
2- wtrysk paliwa
3- wtryskiwacz rozruchowy
Co jest tam gdzie zaznaczyłem strzałkę ? Dziura ? Czy jest zaślepiony otwór ?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl