Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b4 avant 1.9 TDI z1] uciekający płyn chłodniczy

ODPOWIEDZ
kr1isu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2010, 11:14

[audi 80 b4 avant 1.9 TDI z1] uciekający płyn chłodniczy

Post autor: kr1isu » 18 sty 2011, 20:17

Witam,

Problem jest taki, że od roku, po problemach z pompą ukł. chłodzeniao i termostatem ubywa mi płyn chłodniczy w tempie jakieś 2 litry na 1000km na około 2 miesiące jeżdżenia. Niestety nie wiadomo gdzie wycieka, szukałem mokrych wycieków i ew. proszku oznaczającego odparowywanie lub innych poszlak. Nie mogę niczego takiego znaleźć, konsultowałem to z mechanikiem, oglądał i też żadnego skutku. :-|

Pytanie, czy może płyn przeciekać przez bloki do silnika i np. mieszać się z olejem?
Jak wtedy sprawdzić, czy olej silnikowy zawiera płyn chłodniczy?

Mój silnik od początku zakupu auta bierze olej około 150ml / 1000 km. Ostatnio jakbym mniej dolewał. Zdaję sobie sprawę, że w misce mieści się 4,2l oleju i przy takich proporcjach coś powinienem zauważyć.

Jak to widzicie? Proszę o Wasze opinie?

Mariusz[/b]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 sty 2011, 21:26

2 litry to bardzo dużo.patrzyłeś na pewno wszędzie?? chłodnicy nie masz dziurawej by gdzieś po zderzaku spływało na zewnątrz?? na pewno przy takiej ilości ubywającego płynu jak by mieszał się z olejem rósł by poziom oleju. jedyne co mi przychodzi do głowy to uszczelka pod głowicą.może się tak zdarzyć że nie będzie się mieszał płyn z olejem ani olej z płynem.znajomy właśnie tak miał.jedyny objaw to był taki że rosło mu ciśnienie w układzie chłodzenia i węże robiły się bardzo twarde,nie kopcił,nie było bąbli w zbiorniczku... tak więc sprawdź po pierwsze kolor oleju,kolor płynu w zbiorniczku, czy nie ma za dużego ciśnienia na wężach, czy nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka,czy nie pojawiają się bąbelki w zbiorniczku gdy silnik pracuje...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 sty 2011, 08:13

kr1isu pisze:mieści się 4,2l oleju
troszkę mniej bo około 3,6l

Co do płynu to wydaje mi się, że może to być uszczelka. Zwróć uwagę czy po troszkę mocniejszej jeździe nie wywala płynu przez korek.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 19 sty 2011, 09:36

A mokro kolego w aucie nie masz, bądź szyba czołowa Ci nie paruje jak masz nawiew? Co do sprawdzania to na korku wlewu oleju powinno być masło, tak samo na bagnecie, a w zbiorniczku mogą być tłuste kłapcie, właśnie zmieniony kolor jak kolega hudy pisał i będzie walić jak tatarowi spod siodła.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2011, 10:37

no nie zawsze bo niekiedy uszczelka puszcza w takim miejscu że ani olej nie zmienia koloru ani płyn no i nie ma zawiesiny pod korkiem.zazwyczaj wtedy pojawia się ciśnienie w układzie mimo ze inne objawy nie występują...

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 sty 2011, 18:19

ja nie moglem dlugo znalezc przecieku ubywalo mi w podobnej ilosci co Tobie... kompletnie nic nie bylo widac. Okazalo sie ze krociec przy glowicy (sa 2 jeden z tylu drugi z boku od str zbiorniczka) byl pekniety i tam lecialo... plyn od razu parowal na bloku i nie zostawial zadnych sladow...

Rozgrzej silnik, zeby chodzil plyn po calym ukladzie i sprawdz z latarką kroćce :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 sty 2011, 18:48

hudy pisze:no nie zawsze bo niekiedy uszczelka puszcza w takim miejscu że ani olej nie zmienia koloru ani płyn no i nie ma zawiesiny pod korkiem.zazwyczaj wtedy pojawia się ciśnienie w układzie mimo ze inne objawy nie występują...
dokładnie <ok> czasem nic nie widać po oleju i płynie a uszczelka jest do bani :-/

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 19 sty 2011, 19:00

A kolego sprawdzałeś ogóle chłodnice z przodu.

a nie masz białego osadu na zbiorniczku wyrównawczym ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2011, 19:58

Ross pisze:Okazalo sie ze krociec przy glowicy (sa 2 jeden z tylu drugi z boku od str zbiorniczka) byl pekniety i tam lecialo... plyn od razu parowal na bloku i nie zostawial zadnych sladow...
takie wycieki o których piszesz zazwyczaj są widoczne po pewnym czasie od zgaszenia silnika bo z tego węża cały czas cieknie dopóki nie zniknie ciśnienie.musiała by być gigantyczna nieszczelność by 2 litry w ciągu 1000km zniknęły z układu.miałem nieszczelności w układzie chyba na wszystkich możliwych połączeniach i nigdy nie ubyło mi tyle płynu.taki wyciek byłby widoczny nawet po naciśnięciu węży.tym bardziej że Mariusz oglądał jak mówi wszystkie możliwe miejsca nawet z mechanikiem...

kr1isu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2010, 11:14

uciekający płyn chłodniczy - namierzyłem

Post autor: kr1isu » 21 sty 2011, 10:39

Wielkie dzięki za pomoc i wypowiedzi kompleksowo wyjaśniające temat.
Dzięki Wam określiłem miejsce wycieku.

Po ok 10 min. od uruchomienia silnika, pojawiają się pierwsze krople płynu na korpusie, w tylne dolnej części silnika, jakieś 5 cm z tyłu bagnetu, 10 cm pod bagnetem.

Pozdrowienia,
Mariusz

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sty 2011, 15:12

to tam idzie rura która biegnie z króćca od góry silnika aż do pompy wody.na środku jest jeszcze trójnik i się rozdziela ten wąż ale nie pamiętam gdzie..tylko z tego co kojarzę jest tam stałe połączenie.na pewno w tym miejscu pojawia ci się płyn a nie wyżej przy króćcu?? może cieknie wyżej i spływa po rurce do tego miejsca o którym piszesz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl