[audi 80 b4 avant 1.9 TDI z1] uciekający płyn chłodniczy
[audi 80 b4 avant 1.9 TDI z1] uciekający płyn chłodniczy
Witam,
Problem jest taki, że od roku, po problemach z pompą ukł. chłodzeniao i termostatem ubywa mi płyn chłodniczy w tempie jakieś 2 litry na 1000km na około 2 miesiące jeżdżenia. Niestety nie wiadomo gdzie wycieka, szukałem mokrych wycieków i ew. proszku oznaczającego odparowywanie lub innych poszlak. Nie mogę niczego takiego znaleźć, konsultowałem to z mechanikiem, oglądał i też żadnego skutku. :-|
Pytanie, czy może płyn przeciekać przez bloki do silnika i np. mieszać się z olejem?
Jak wtedy sprawdzić, czy olej silnikowy zawiera płyn chłodniczy?
Mój silnik od początku zakupu auta bierze olej około 150ml / 1000 km. Ostatnio jakbym mniej dolewał. Zdaję sobie sprawę, że w misce mieści się 4,2l oleju i przy takich proporcjach coś powinienem zauważyć.
Jak to widzicie? Proszę o Wasze opinie?
Mariusz[/b]
Problem jest taki, że od roku, po problemach z pompą ukł. chłodzeniao i termostatem ubywa mi płyn chłodniczy w tempie jakieś 2 litry na 1000km na około 2 miesiące jeżdżenia. Niestety nie wiadomo gdzie wycieka, szukałem mokrych wycieków i ew. proszku oznaczającego odparowywanie lub innych poszlak. Nie mogę niczego takiego znaleźć, konsultowałem to z mechanikiem, oglądał i też żadnego skutku. :-|
Pytanie, czy może płyn przeciekać przez bloki do silnika i np. mieszać się z olejem?
Jak wtedy sprawdzić, czy olej silnikowy zawiera płyn chłodniczy?
Mój silnik od początku zakupu auta bierze olej około 150ml / 1000 km. Ostatnio jakbym mniej dolewał. Zdaję sobie sprawę, że w misce mieści się 4,2l oleju i przy takich proporcjach coś powinienem zauważyć.
Jak to widzicie? Proszę o Wasze opinie?
Mariusz[/b]
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
2 litry to bardzo dużo.patrzyłeś na pewno wszędzie?? chłodnicy nie masz dziurawej by gdzieś po zderzaku spływało na zewnątrz?? na pewno przy takiej ilości ubywającego płynu jak by mieszał się z olejem rósł by poziom oleju. jedyne co mi przychodzi do głowy to uszczelka pod głowicą.może się tak zdarzyć że nie będzie się mieszał płyn z olejem ani olej z płynem.znajomy właśnie tak miał.jedyny objaw to był taki że rosło mu ciśnienie w układzie chłodzenia i węże robiły się bardzo twarde,nie kopcił,nie było bąbli w zbiorniczku... tak więc sprawdź po pierwsze kolor oleju,kolor płynu w zbiorniczku, czy nie ma za dużego ciśnienia na wężach, czy nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka,czy nie pojawiają się bąbelki w zbiorniczku gdy silnik pracuje...
ja nie moglem dlugo znalezc przecieku ubywalo mi w podobnej ilosci co Tobie... kompletnie nic nie bylo widac. Okazalo sie ze krociec przy glowicy (sa 2 jeden z tylu drugi z boku od str zbiorniczka) byl pekniety i tam lecialo... plyn od razu parowal na bloku i nie zostawial zadnych sladow...
Rozgrzej silnik, zeby chodzil plyn po calym ukladzie i sprawdz z latarką kroćce
Rozgrzej silnik, zeby chodzil plyn po calym ukladzie i sprawdz z latarką kroćce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
dokładnie <ok> czasem nic nie widać po oleju i płynie a uszczelka jest do banihudy pisze:no nie zawsze bo niekiedy uszczelka puszcza w takim miejscu że ani olej nie zmienia koloru ani płyn no i nie ma zawiesiny pod korkiem.zazwyczaj wtedy pojawia się ciśnienie w układzie mimo ze inne objawy nie występują...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
takie wycieki o których piszesz zazwyczaj są widoczne po pewnym czasie od zgaszenia silnika bo z tego węża cały czas cieknie dopóki nie zniknie ciśnienie.musiała by być gigantyczna nieszczelność by 2 litry w ciągu 1000km zniknęły z układu.miałem nieszczelności w układzie chyba na wszystkich możliwych połączeniach i nigdy nie ubyło mi tyle płynu.taki wyciek byłby widoczny nawet po naciśnięciu węży.tym bardziej że Mariusz oglądał jak mówi wszystkie możliwe miejsca nawet z mechanikiem...Ross pisze:Okazalo sie ze krociec przy glowicy (sa 2 jeden z tylu drugi z boku od str zbiorniczka) byl pekniety i tam lecialo... plyn od razu parowal na bloku i nie zostawial zadnych sladow...
uciekający płyn chłodniczy - namierzyłem
Wielkie dzięki za pomoc i wypowiedzi kompleksowo wyjaśniające temat.
Dzięki Wam określiłem miejsce wycieku.
Po ok 10 min. od uruchomienia silnika, pojawiają się pierwsze krople płynu na korpusie, w tylne dolnej części silnika, jakieś 5 cm z tyłu bagnetu, 10 cm pod bagnetem.
Pozdrowienia,
Mariusz
Dzięki Wam określiłem miejsce wycieku.
Po ok 10 min. od uruchomienia silnika, pojawiają się pierwsze krople płynu na korpusie, w tylne dolnej części silnika, jakieś 5 cm z tyłu bagnetu, 10 cm pod bagnetem.
Pozdrowienia,
Mariusz
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
to tam idzie rura która biegnie z króćca od góry silnika aż do pompy wody.na środku jest jeszcze trójnik i się rozdziela ten wąż ale nie pamiętam gdzie..tylko z tego co kojarzę jest tam stałe połączenie.na pewno w tym miejscu pojawia ci się płyn a nie wyżej przy króćcu?? może cieknie wyżej i spływa po rurce do tego miejsca o którym piszesz...