[2.0 abk] nie chce odpalić po wymianie uszczelki pod głowicą
[2.0 abk] nie chce odpalić po wymianie uszczelki pod głowicą
witam,pewnego razu jadąc autem poprostu zgasłą bez jakichkolwiek oznak, pierwsza decyzja padła na uszczelkę pod głowicą bo iskre miały świece, paliwo tez, przepływka nie ruszona. przy prubie odpalenia biały dym z rury:(. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i teraz nie chce odpalić, a po baaardzo długim kręceniu wkońcu coś tam chce zacząć pracować silnik ale strasznie się dusi, z rury wydechowej wychodzi biały dym a silnik kuleje na obrotach. myślałem że to może świeca ale nie, kopulka i palec tez nie, nie mam popmysłu czego by się czepić:( proszę o pomoc, z góry bardzo dziękuje.
A czy jak Ci odpalil to reagowal na gaz? pewnie nie.
Sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrzadu i zaplonu!
Na walku rozrzadu masz dwie kropki, i jedna z nich sluzy do ustawienia rozradzu.
Sciagnij pokrywe zaworow i separator oleju tak zebys widzial walek, ustaw wal, zaplon na znaki i krec walkiem szukajac znaku, powinien pokrywac sie z gorna czescia glowicy. Dwie pierwsze krzywki powinny byc w gorze (zamkniete zawory).
Zaloz, naciagnij pasek i nie ma ch**we wsi zeby nie odpalil
Sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrzadu i zaplonu!
Na walku rozrzadu masz dwie kropki, i jedna z nich sluzy do ustawienia rozradzu.
Sciagnij pokrywe zaworow i separator oleju tak zebys widzial walek, ustaw wal, zaplon na znaki i krec walkiem szukajac znaku, powinien pokrywac sie z gorna czescia glowicy. Dwie pierwsze krzywki powinny byc w gorze (zamkniete zawory).
Zaloz, naciagnij pasek i nie ma ch**we wsi zeby nie odpalil
po kolejnym dniu walki coraz gorzej, wczoraj jeszcze odpalała po długim kręceniu a dzisiaj katastrofa, jeszcze raz wszystko posprawdzałem i tak patrząc od przodu pierwsze dwie świece okopcone, natomiast 3 i 4 zalane, bęzyną śmierdzi jak nie wiem, silniksilni9k po bardzo dlugim kręceniu pracuje na dwa gary, obroty nie podnoszą się powyrzej 200 rmp, katastrofa, może pierścienie poszły???nawet pokusiłem się o przyspeszenie i opuźnienie zapłonu, nic to nie pomogło, tak się zasyanawiam może lepiej silnik nowy kupić co wy na to?? <buu>
Jeśli podczas składania rozrządu koło pośrednie jest znacznie przestawione to kręcenie aparatem nic nie da.Najpierw upewnij się na 100% że rozrząd pokrywa znaki na każdym kole, jeśli nie to należy to ustawić jak być powinno, następne co robisz to zdejmujesz kopułkę i patrzysz w jakiej pozycji zatrzymał się palec rozdzielacza (oczywiście rozrząd musi być ciągle zatrzymany na znakach), powinien znajdować się na wysokości przewodu pierwszej świecy, na aparacie jest nacięcie dla pewności.No i na koniec jeśli palec rozdzielacza jest tam gdzie powinien zerkasz w okienko w skrzyni biegów i tam na kole zamachowym powinieneś ujrzeć punkt zapłonu oznaczony 0.Jeśli 0 znajdzie się w okienku, należy skontrolować ustawienie zapłonu, a o tym jest sporo na forum.Tu masz tylko opisane jak sprawdzić poprawnie ustawiony rozrząd bez włączania silnika.
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 17:11 przez krisiun1, łącznie zmieniany 2 razy.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Witaj a przewody zmieniales? napisales ze swiece palec i kopulka sa ok a przewody?
moze padly jesli zmieniales to czy po poskladaniu silnika podlaczyles przewody od swiec prawidlowo wg kolejnosci? ojciec mial przypadek ze wlasnie pomylil kolejnosc i autko nie chcialo zapalic a jak juz zapalilo to tylko na dwa gary sprawdz kolejnosc przewodow
moze padly jesli zmieniales to czy po poskladaniu silnika podlaczyles przewody od swiec prawidlowo wg kolejnosci? ojciec mial przypadek ze wlasnie pomylil kolejnosc i autko nie chcialo zapalic a jak juz zapalilo to tylko na dwa gary sprawdz kolejnosc przewodow
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pierwszy kabel pod (spod cewki najbliżej brzegu głowicy) ma iść do 1 cylindra, drugi w prawo ma iść do 3-cylindra, następny (idąc zgodnie z wskazówkami zegara) do czwartego i ten ostatni do 2 cylindra.
Sprawdź jeszcze przewody od wtryskiwaczy. Mógł się któryś ułamać lub wtyczka wyskoczyła. Lubi tam być ciasno i nie trudno o pomyłkę. Na wtyczkach również są oznaczenia. Takie klipsy na poszczególne kable.
https://audi80.pl/b4-abk-wolno-wkrec ... 270,75.htm
Tu pisałem jak można serwisowo ustawić zapłon. Są zdjęcia. Pod warunkiem, że nie obróciłeś wałkiem pośrednim (ten co najlżej chodzi jak pasek jest zdjęty).
W przeciwnym razie czeka cię zdejmowanie koła pasowego oraz dolnej plastikowej osłony. Potem trzeba prowizorycznie założyć koło pasowe (tylko w 1 miejscu da się je prawidłowo założyć) i znak na kole pasowym ma się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego (ten co idzie do aparatu). Wtedy po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest kropka i ma się ona pokrywać z krawędzią głowicy. Gdzieś tam też miałem takie zdjęcie. I jest również zdjęcie gdzie powinien być palec.
Trzeba pamiętać, że czasami należy wykonać DWA obroty, żeby znaki się zgadzały. W przeciwnym razie można silnik zblokować i będzie wtedy bardzo niedobrze.
Raz na dwa obroty się znaki spotykają bo tyle trwa pełny cykl pracy silnika.
Sprawdź jeszcze przewody od wtryskiwaczy. Mógł się któryś ułamać lub wtyczka wyskoczyła. Lubi tam być ciasno i nie trudno o pomyłkę. Na wtyczkach również są oznaczenia. Takie klipsy na poszczególne kable.
https://audi80.pl/b4-abk-wolno-wkrec ... 270,75.htm
Tu pisałem jak można serwisowo ustawić zapłon. Są zdjęcia. Pod warunkiem, że nie obróciłeś wałkiem pośrednim (ten co najlżej chodzi jak pasek jest zdjęty).
W przeciwnym razie czeka cię zdejmowanie koła pasowego oraz dolnej plastikowej osłony. Potem trzeba prowizorycznie założyć koło pasowe (tylko w 1 miejscu da się je prawidłowo założyć) i znak na kole pasowym ma się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego (ten co idzie do aparatu). Wtedy po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest kropka i ma się ona pokrywać z krawędzią głowicy. Gdzieś tam też miałem takie zdjęcie. I jest również zdjęcie gdzie powinien być palec.
Trzeba pamiętać, że czasami należy wykonać DWA obroty, żeby znaki się zgadzały. W przeciwnym razie można silnik zblokować i będzie wtedy bardzo niedobrze.
Raz na dwa obroty się znaki spotykają bo tyle trwa pełny cykl pracy silnika.