Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 abk] nie chce odpalić po wymianie uszczelki pod głowicą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
igy5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 cze 2008, 12:04
Lokalizacja: Przemków

[2.0 abk] nie chce odpalić po wymianie uszczelki pod głowicą

Post autor: igy5 » 21 sty 2011, 20:26

witam,pewnego razu jadąc autem poprostu zgasłą bez jakichkolwiek oznak, pierwsza decyzja padła na uszczelkę pod głowicą bo iskre miały świece, paliwo tez, przepływka nie ruszona. przy prubie odpalenia biały dym z rury:(. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i teraz nie chce odpalić, a po baaardzo długim kręceniu wkońcu coś tam chce zacząć pracować silnik ale strasznie się dusi, z rury wydechowej wychodzi biały dym a silnik kuleje na obrotach. myślałem że to może świeca ale nie, kopulka i palec tez nie, nie mam popmysłu czego by się czepić:( proszę o pomoc, z góry bardzo dziękuje.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 21 sty 2011, 21:25

Czy po zdjęciu głowicy rozrząd został poprawnie ustawiony? Być może został przestawiony "o ząbek"? Iskra jest? Dolot szczelny?

Awatar użytkownika
igy5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 cze 2008, 12:04
Lokalizacja: Przemków

Post autor: igy5 » 22 sty 2011, 05:46

iskra jest i dolot też w pełni szczelmy, a rozrząd przed zdjęciem głowicy ustawiłem na znakach, i potem po zakładaniu głowicy i zakładaniu rozrządu też wszystko sprawdziłem i jest oki

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 22 sty 2011, 07:49

A czy jak Ci odpalil to reagowal na gaz? pewnie nie.

Sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrzadu i zaplonu!

Na walku rozrzadu masz dwie kropki, i jedna z nich sluzy do ustawienia rozradzu.
Sciagnij pokrywe zaworow i separator oleju tak zebys widzial walek, ustaw wal, zaplon na znaki i krec walkiem szukajac znaku, powinien pokrywac sie z gorna czescia glowicy. Dwie pierwsze krzywki powinny byc w gorze (zamkniete zawory).
Zaloz, naciagnij pasek i nie ma ch**we wsi zeby nie odpalil ;-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 sty 2011, 08:49

Zapewne po wymianie wszystko zostało złozone na znaki ale zapomniano o wałku posrednim. Sprawdz ustawienie rozrzadu i zobacz czy aparat jest prawidłowo ustawiony. Jak odpali to zapłon do regulacji.

Awatar użytkownika
igy5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 cze 2008, 12:04
Lokalizacja: Przemków

Post autor: igy5 » 22 sty 2011, 16:22

po kolejnym dniu walki coraz gorzej, wczoraj jeszcze odpalała po długim kręceniu a dzisiaj katastrofa, jeszcze raz wszystko posprawdzałem i tak patrząc od przodu pierwsze dwie świece okopcone, natomiast 3 i 4 zalane, bęzyną śmierdzi jak nie wiem, silniksilni9k po bardzo dlugim kręceniu pracuje na dwa gary, obroty nie podnoszą się powyrzej 200 rmp, katastrofa, może pierścienie poszły???nawet pokusiłem się o przyspeszenie i opuźnienie zapłonu, nic to nie pomogło, tak się zasyanawiam może lepiej silnik nowy kupić co wy na to?? <buu>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 sty 2011, 16:54

Jeśli podczas składania rozrządu koło pośrednie jest znacznie przestawione to kręcenie aparatem nic nie da.Najpierw upewnij się na 100% że rozrząd pokrywa znaki na każdym kole, jeśli nie to należy to ustawić jak być powinno, następne co robisz to zdejmujesz kopułkę i patrzysz w jakiej pozycji zatrzymał się palec rozdzielacza (oczywiście rozrząd musi być ciągle zatrzymany na znakach), powinien znajdować się na wysokości przewodu pierwszej świecy, na aparacie jest nacięcie dla pewności.No i na koniec jeśli palec rozdzielacza jest tam gdzie powinien zerkasz w okienko w skrzyni biegów i tam na kole zamachowym powinieneś ujrzeć punkt zapłonu oznaczony 0.Jeśli 0 znajdzie się w okienku, należy skontrolować ustawienie zapłonu, a o tym jest sporo na forum.Tu masz tylko opisane jak sprawdzić poprawnie ustawiony rozrząd bez włączania silnika.

https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895

ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 17:11 przez krisiun1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 22 sty 2011, 17:01

Witaj a przewody zmieniales? napisales ze swiece palec i kopulka sa ok a przewody?
moze padly jesli zmieniales to czy po poskladaniu silnika podlaczyles przewody od swiec prawidlowo wg kolejnosci? ojciec mial przypadek ze wlasnie pomylil kolejnosc i autko nie chcialo zapalic a jak juz zapalilo to tylko na dwa gary sprawdz kolejnosc przewodow

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 22 sty 2011, 17:02

krisiun1, możesz fotkę wrzucić na inny serwer, bo jak klikam na fotkę aby powiększyć to wyskakuje napis "403 - Forbidden". Będę wdzięczny :-).

lotnik130
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:25

Post autor: lotnik130 » 11 mar 2012, 21:59

WOJTEK26, wojtek czy jesteś może dostepny

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 mar 2012, 10:44

Pierwszy kabel pod (spod cewki najbliżej brzegu głowicy) ma iść do 1 cylindra, drugi w prawo ma iść do 3-cylindra, następny (idąc zgodnie z wskazówkami zegara) do czwartego i ten ostatni do 2 cylindra.
Sprawdź jeszcze przewody od wtryskiwaczy. Mógł się któryś ułamać lub wtyczka wyskoczyła. Lubi tam być ciasno i nie trudno o pomyłkę. Na wtyczkach również są oznaczenia. Takie klipsy na poszczególne kable.

https://audi80.pl/b4-abk-wolno-wkrec ... 270,75.htm

Tu pisałem jak można serwisowo ustawić zapłon. Są zdjęcia. Pod warunkiem, że nie obróciłeś wałkiem pośrednim (ten co najlżej chodzi jak pasek jest zdjęty).
W przeciwnym razie czeka cię zdejmowanie koła pasowego oraz dolnej plastikowej osłony. Potem trzeba prowizorycznie założyć koło pasowe (tylko w 1 miejscu da się je prawidłowo założyć) i znak na kole pasowym ma się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego (ten co idzie do aparatu). Wtedy po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest kropka i ma się ona pokrywać z krawędzią głowicy. Gdzieś tam też miałem takie zdjęcie. I jest również zdjęcie gdzie powinien być palec.

Trzeba pamiętać, że czasami należy wykonać DWA obroty, żeby znaki się zgadzały. W przeciwnym razie można silnik zblokować i będzie wtedy bardzo niedobrze.

Raz na dwa obroty się znaki spotykają bo tyle trwa pełny cykl pracy silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl