Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP 97składak] dziwny objaw wskażników

ODPOWIEDZ
patricko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:10
Lokalizacja: Biłgoraj

[B3 1.6 PP 97składak] dziwny objaw wskażników

Post autor: patricko » 22 sty 2011, 16:22

Witam na początku prosze o wyrozumiałość, szukałem ale nie znalazłem. Na Audi wogóle sie nie znam.
Problem jest taki tato kupił Audi B3 1.6 benzyna 1997 rok składak, i jak włącze stacyjke to wskażnik temperatury idzie na 100stopni zas paliwa na rezerwe. Gdy odpale samochód to wskażnik temperaturu spada do zera a benzyny jakby delikatnie do góry. Dodam ze wskaznik benzyny napewno nie działa bo wskazywało raz ze jest niby to 20L i niebawem skonczyło sie paliwo. Czysciłem styki na czujnikach które są w obudowie termostatu ale to nic nie dało. Nie znam sie na tym wogóle i nie wiem co z tym zrobic. Proszę pomózcie bo samochód teraz stoi.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 18:13 przez patricko, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 sty 2011, 16:46

pierwsze co mi przychodzi na mysl -
jest takie ustrostwo w liczniku co odpowiaada za prawidlowe wskazania tych malych zegarow, jest to regulator napiecia, wygladem przypomina tranzystor jego symbol w zamienniku to TCA 700Y, montuje sie go odwrotnie, widocznie orginal jest zastrzezony i zamienniki sa odwrotnie robione, tylko ze wtedy jak rozwiazac problem chlodzenia jego .. mniejsza oto tu masz link do tematu o tym https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm
a tutaj przykladowa aukcje http://allegro.pl/tca700y-tca-700y-audi ... 30849.html z opisem montazu i odwrocenia, mysle ze wkazdym elektronicznym go dostaniesz
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 16:49 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 sty 2011, 16:46

styki termostatu ??? temorstat nie ma zadnych stykow.
mozliwe ze zimne luty w liczniku ale obstawial bym na stabilizator napiecia przy liczniku jak odkrecisz licznik to z tylu masz takie male utrojstwo czarne ktore jest przykrecone na srubke a drugi koniec ma 3 nozki bardzo mozliwe ze to on jest do wymiany

patricko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:10
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: patricko » 22 sty 2011, 17:21

tzn zle to napisałem czujniki te co są wkręcone w obudowe termostatu bo sa dwa czujniki jeden na górze a drugi na dole

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sty 2011, 17:45

Ani to stablizator ani zimne luty. Żle podłaczony ktoś grzebal majstrował przy zegarach, pomlylił wtyczki pod kierownica i takie tam.

Jak z kontolkami działają prawidłowo?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 sty 2011, 17:57

Jarewa pisze:pomlylił wtyczki pod kierownica
nie ma takiej mozliwosci gdyz niebieskiej nie da sie wlozyc w zolte gniazdo, ani zoltej w niebieskie, gdyz maja rowki tzw "kodowanie" przeciw pomylce, a i niewiem czy dlugosc przewodow by na to pozwolila

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 sty 2011, 18:05

patricko pisze:tzn zle to napisałem czujniki te co są wkręcone w obudowe termostatu bo sa dwa czujniki jeden na górze a drugi na dole
po pierwsze nie chodzi ci o obudowe termostatu bo termostat jest od spodu silnika praktycznie
piszesz o kruccu przy glowicy co jest przykrecony z boku i sa na nim dwa czujniki szary odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej a niebieski ECU

patricko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:10
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: patricko » 22 sty 2011, 18:08

acha, no własnie kostek z kablami nie da sie pomylic za nic

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sty 2011, 18:35

Szara80tkaTdi pisze:
Jarewa pisze:pomlylił wtyczki pod kierownica
nie ma takiej mozliwosci gdyz niebieskiej nie da sie wlozyc w zolte gniazdo, ani zoltej w niebieskie, gdyz maja rowki tzw "kodowanie" przeciw pomylce, a i niewiem czy dlugosc przewodow by na to pozwolila
Nie te wtyczki te z drugiego konca pod kierownicą napisałem, jest możliwość bo sam pomyliłem i wiem co sie dzieje.

Ten rząd cztery podwujne wtyczki dwukolorowe obok konsoli przekażników pod kierownicą.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 23 sty 2011, 10:43

Wyjaśnij proszę Jarewa , o których dokładnie kostkach piszesz .
Widzę tutaj wielkie zagmatwanie sprawy i związane z tym nieporozumienia . -Nie o to tutaj chodzi .

Czy mówisz o kostkach , do których jest dostęp dopiero po zdemontowaniu półki ??

Bo tych najbliższych schowanych pod kierownicą i które obsługują oddzielnie lewą i prawą część pająka , za nic w śFiecie nie da się pomylić .
Choćby nawet wiązki drutów przedłużyć , tak żeby nie były za krótkie , to i tak nie da rady , bo każdy zestaw ma inne składanie .
Tu już nie można mówić o kodowaniu . - To tak jakby wtykę gniazda siłowego od spawarki chcieć włożyć do gniazdka zasilającego np. lampkę nocną .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sty 2011, 11:49

Tak o tych mówię zeby do nich się dostać trzeba zdemontować półkę.




"jak włącze stacyjke to wskażnik temperatury idzie na 100stopni zas paliwa na rezerwe. Gdy odpale samochód to wskażnik temperaturu spada do zera a benzyny jakby delikatnie do góry"

Jeżeli to był by uszkodzony stabilizator to nie miało by to znaczenia że po odpaleniu spada temperatura do zera. Bo albo ma przebicie i daje całe 14v na zegary i wtedy oszukuje zawyża co się wiąże z tym że po odpaleniu wiecej by wszystkie wskazywały. Albo stabilizator nic nie daje 0V wtedy nic nie wskazuje Temp jak i PB.

Uszkodzenie płytki też nie zabardzo (zimne luty) też nei zabradzo bo czemu akurat tylko przy odpalaniu schodzi. I skąd te max Temp.

A robiąc nagrzewnice co każdy prawie robi zdejmuje się konsole. Ja wyciągałem konsole z kablami odczepiajac wtyki Niestety sie pomyliłem raz z wtykami co na zdjęciu efekt miałem podobny.

Autor mało powiedział czy kupił już takie uszkodzone? czy to się tak samo stało? Może ktoś grzebał w kostach i się pomylił.

link
Obrazek


Djecie zapożyczone widać kostke czarną brązową jeszcze jest wiecej u góry.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 23 sty 2011, 13:06

Dzięki - wszystko jasne .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl