[B3 1.6 PP 97składak] dziwny objaw wskażników
[B3 1.6 PP 97składak] dziwny objaw wskażników
Witam na początku prosze o wyrozumiałość, szukałem ale nie znalazłem. Na Audi wogóle sie nie znam.
Problem jest taki tato kupił Audi B3 1.6 benzyna 1997 rok składak, i jak włącze stacyjke to wskażnik temperatury idzie na 100stopni zas paliwa na rezerwe. Gdy odpale samochód to wskażnik temperaturu spada do zera a benzyny jakby delikatnie do góry. Dodam ze wskaznik benzyny napewno nie działa bo wskazywało raz ze jest niby to 20L i niebawem skonczyło sie paliwo. Czysciłem styki na czujnikach które są w obudowie termostatu ale to nic nie dało. Nie znam sie na tym wogóle i nie wiem co z tym zrobic. Proszę pomózcie bo samochód teraz stoi.
Problem jest taki tato kupił Audi B3 1.6 benzyna 1997 rok składak, i jak włącze stacyjke to wskażnik temperatury idzie na 100stopni zas paliwa na rezerwe. Gdy odpale samochód to wskażnik temperaturu spada do zera a benzyny jakby delikatnie do góry. Dodam ze wskaznik benzyny napewno nie działa bo wskazywało raz ze jest niby to 20L i niebawem skonczyło sie paliwo. Czysciłem styki na czujnikach które są w obudowie termostatu ale to nic nie dało. Nie znam sie na tym wogóle i nie wiem co z tym zrobic. Proszę pomózcie bo samochód teraz stoi.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 18:13 przez patricko, łącznie zmieniany 2 razy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pierwsze co mi przychodzi na mysl -
jest takie ustrostwo w liczniku co odpowiaada za prawidlowe wskazania tych malych zegarow, jest to regulator napiecia, wygladem przypomina tranzystor jego symbol w zamienniku to TCA 700Y, montuje sie go odwrotnie, widocznie orginal jest zastrzezony i zamienniki sa odwrotnie robione, tylko ze wtedy jak rozwiazac problem chlodzenia jego .. mniejsza oto tu masz link do tematu o tym https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm
a tutaj przykladowa aukcje http://allegro.pl/tca700y-tca-700y-audi ... 30849.html z opisem montazu i odwrocenia, mysle ze wkazdym elektronicznym go dostaniesz
jest takie ustrostwo w liczniku co odpowiaada za prawidlowe wskazania tych malych zegarow, jest to regulator napiecia, wygladem przypomina tranzystor jego symbol w zamienniku to TCA 700Y, montuje sie go odwrotnie, widocznie orginal jest zastrzezony i zamienniki sa odwrotnie robione, tylko ze wtedy jak rozwiazac problem chlodzenia jego .. mniejsza oto tu masz link do tematu o tym https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm
a tutaj przykladowa aukcje http://allegro.pl/tca700y-tca-700y-audi ... 30849.html z opisem montazu i odwrocenia, mysle ze wkazdym elektronicznym go dostaniesz
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 16:49 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
styki termostatu ??? temorstat nie ma zadnych stykow.
mozliwe ze zimne luty w liczniku ale obstawial bym na stabilizator napiecia przy liczniku jak odkrecisz licznik to z tylu masz takie male utrojstwo czarne ktore jest przykrecone na srubke a drugi koniec ma 3 nozki bardzo mozliwe ze to on jest do wymiany
mozliwe ze zimne luty w liczniku ale obstawial bym na stabilizator napiecia przy liczniku jak odkrecisz licznik to z tylu masz takie male utrojstwo czarne ktore jest przykrecone na srubke a drugi koniec ma 3 nozki bardzo mozliwe ze to on jest do wymiany
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
po pierwsze nie chodzi ci o obudowe termostatu bo termostat jest od spodu silnika praktyczniepatricko pisze:tzn zle to napisałem czujniki te co są wkręcone w obudowe termostatu bo sa dwa czujniki jeden na górze a drugi na dole
piszesz o kruccu przy glowicy co jest przykrecony z boku i sa na nim dwa czujniki szary odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej a niebieski ECU
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie te wtyczki te z drugiego konca pod kierownicą napisałem, jest możliwość bo sam pomyliłem i wiem co sie dzieje.Szara80tkaTdi pisze:nie ma takiej mozliwosci gdyz niebieskiej nie da sie wlozyc w zolte gniazdo, ani zoltej w niebieskie, gdyz maja rowki tzw "kodowanie" przeciw pomylce, a i niewiem czy dlugosc przewodow by na to pozwolilaJarewa pisze:pomlylił wtyczki pod kierownica
Ten rząd cztery podwujne wtyczki dwukolorowe obok konsoli przekażników pod kierownicą.
Wyjaśnij proszę Jarewa , o których dokładnie kostkach piszesz .
Widzę tutaj wielkie zagmatwanie sprawy i związane z tym nieporozumienia . -Nie o to tutaj chodzi .
Czy mówisz o kostkach , do których jest dostęp dopiero po zdemontowaniu półki ??
Bo tych najbliższych schowanych pod kierownicą i które obsługują oddzielnie lewą i prawą część pająka , za nic w śFiecie nie da się pomylić .
Choćby nawet wiązki drutów przedłużyć , tak żeby nie były za krótkie , to i tak nie da rady , bo każdy zestaw ma inne składanie .
Tu już nie można mówić o kodowaniu . - To tak jakby wtykę gniazda siłowego od spawarki chcieć włożyć do gniazdka zasilającego np. lampkę nocną .
Widzę tutaj wielkie zagmatwanie sprawy i związane z tym nieporozumienia . -Nie o to tutaj chodzi .
Czy mówisz o kostkach , do których jest dostęp dopiero po zdemontowaniu półki ??
Bo tych najbliższych schowanych pod kierownicą i które obsługują oddzielnie lewą i prawą część pająka , za nic w śFiecie nie da się pomylić .
Choćby nawet wiązki drutów przedłużyć , tak żeby nie były za krótkie , to i tak nie da rady , bo każdy zestaw ma inne składanie .
Tu już nie można mówić o kodowaniu . - To tak jakby wtykę gniazda siłowego od spawarki chcieć włożyć do gniazdka zasilającego np. lampkę nocną .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak o tych mówię zeby do nich się dostać trzeba zdemontować półkę.
"jak włącze stacyjke to wskażnik temperatury idzie na 100stopni zas paliwa na rezerwe. Gdy odpale samochód to wskażnik temperaturu spada do zera a benzyny jakby delikatnie do góry"
Jeżeli to był by uszkodzony stabilizator to nie miało by to znaczenia że po odpaleniu spada temperatura do zera. Bo albo ma przebicie i daje całe 14v na zegary i wtedy oszukuje zawyża co się wiąże z tym że po odpaleniu wiecej by wszystkie wskazywały. Albo stabilizator nic nie daje 0V wtedy nic nie wskazuje Temp jak i PB.
Uszkodzenie płytki też nie zabardzo (zimne luty) też nei zabradzo bo czemu akurat tylko przy odpalaniu schodzi. I skąd te max Temp.
A robiąc nagrzewnice co każdy prawie robi zdejmuje się konsole. Ja wyciągałem konsole z kablami odczepiajac wtyki Niestety sie pomyliłem raz z wtykami co na zdjęciu efekt miałem podobny.
Autor mało powiedział czy kupił już takie uszkodzone? czy to się tak samo stało? Może ktoś grzebał w kostach i się pomylił.
link
Djecie zapożyczone widać kostke czarną brązową jeszcze jest wiecej u góry.
"jak włącze stacyjke to wskażnik temperatury idzie na 100stopni zas paliwa na rezerwe. Gdy odpale samochód to wskażnik temperaturu spada do zera a benzyny jakby delikatnie do góry"
Jeżeli to był by uszkodzony stabilizator to nie miało by to znaczenia że po odpaleniu spada temperatura do zera. Bo albo ma przebicie i daje całe 14v na zegary i wtedy oszukuje zawyża co się wiąże z tym że po odpaleniu wiecej by wszystkie wskazywały. Albo stabilizator nic nie daje 0V wtedy nic nie wskazuje Temp jak i PB.
Uszkodzenie płytki też nie zabardzo (zimne luty) też nei zabradzo bo czemu akurat tylko przy odpalaniu schodzi. I skąd te max Temp.
A robiąc nagrzewnice co każdy prawie robi zdejmuje się konsole. Ja wyciągałem konsole z kablami odczepiajac wtyki Niestety sie pomyliłem raz z wtykami co na zdjęciu efekt miałem podobny.
Autor mało powiedział czy kupił już takie uszkodzone? czy to się tak samo stało? Może ktoś grzebał w kostach i się pomylił.
link
Djecie zapożyczone widać kostke czarną brązową jeszcze jest wiecej u góry.