Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8PM] Nie ma iskry, wszystko sprawdzone, pomocy!!!:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
djgofi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 wrz 2008, 08:54
Lokalizacja: barlinek

[B3 1,8PM] Nie ma iskry, wszystko sprawdzone, pomocy!!!:(

Post autor: djgofi » 22 sty 2011, 17:23

Witam. Mowiąc kótko i na temat auto stało na dworzu, paliwo w baku, gaz w butli. Trzy dni z rzedu odpalalo od pyknięcia. Czwartego dnia kręce i nawet na chwile nie zaskoczyło, dodatkowo zdziwilo mnie ze kontrolki(światełka zielone i czerwone) na centralce gazu tez sie nie palą.Początkowo myślalem ze to wina tej centralki, ale mechanik odrazu mi powiedzial zebym odpiał centralke i powinno odpalic na benzynie.Na drugi dzień siadam a tu kontrolki sie palą, jednak auto nie zagadało.Odrazu sprawdzilem czy jest iskra i nie bylo.Po kilku przekręceniach kontrolki centralki gazu znow znikneły ale za któryms razem pokazala sie iskra i auto odrazu zaskoczylo ale jak zgasilem to juz nie odpalilo.Dziś kombinowalem jak sie tylko da.Wymiana wszystkeigo (mam drugą 80tke na cze sęści), zatem kopułka palec i kable-i nic, wszystkie przekaźniki te kolo bezpieczników-nici te pod kierownicą i nic.Druga cewka(mam taką nie w kształcie beczki, tylko cos na kształt transformatora) i nic, ale pojawily sie kontrolki na centralce gazu i są caly czas. Dalej nie ma iskry na zadnym kablu, prubówką sprawdzalem i prad dochodzi do cewki i na kablu WN tym od cewki do kopułki tez sie pali prubówka.Ostatecznie mysle ze to chyba aparat zapłonowy gdzieś gubi prąd, ale co tam moze byc przerywacz walniety czy cos jeszcze?
Bardzo proszę o pomoc panów ktorzy są lepszymi znawcami niz ja. A zapomnialem dodac ze mam alarm ktory jak jest uzbrojony to auto tez nie odpalalo, moze ten alarm cos zawinił.
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 11:32 przez djgofi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 sty 2011, 19:46

Co do samej centralki sprawdz czerwony kabel plusowy idący od cewki do centralki pewnie jest gdzieś zaśniedziały posprawdzaj wszystkie masy od elektrozaworów .Jeśli masz drugie audi na części podmień moduł zapłonowy który jest w środku w aucie na lewym nadkolu od kierowcy i daj znać co i jak poszło.Jeszcze jedno jakby ci kiedyś zgasła centralka zawsze możesz odpalić pomijając ją podłączając na krótko plus od elektrozaworu do plusa akumulatora w tym momencie elektrozawór dostaje napięcie i otwiera dopływ paliwa lub gazu

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 sty 2011, 23:59

A może czujnik Halla padł? Spróbuj sczytać kody błyskowe jak masz kontrolkę check engine, jak nie masz to diodą spróbuj. Może coś powie co go boli. Informacje jak to zrobić i kody znajdziesz w instrukcjach dostępnych w downloadzie

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 23 sty 2011, 00:10

tak jak pisze kolega goldi moduł zapłonu może być winną koszt ok 20zł na szrocie u mnie po wymianie wszystkiego co sie dało wpadłem na to aby zobaczyć schemat instalacji i tam znalazłem to ustrojstwo dokłądnie to jest za tym plastikiem po lewej stronie od pedałów i to warto wymienić

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 sty 2011, 00:29

No ale sczytać kody nie zaszkodzi. To nic nie kosztuje a może naprowadzi na jakiś trop. Ale jak ma kolega drugie B3 to w sumie może i w ciemno wymienić ten moduł :-)

djgofi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 wrz 2008, 08:54
Lokalizacja: barlinek

Post autor: djgofi » 23 sty 2011, 11:09

Dzięki wielkie panowie za podpowiedzi.Zobacze co bedzie jak zmienie ten moduł, chyba nie bede mial problemu z jego znalezieniem, ma on jakis charakterystyczny wygląd? Moze ktoryś z panow posiada jakąś foteczke tego ustrojstwa, chętnie najpierw zobacze jak to wyglada nim zaczne rozkrecac. Pozdrawiam. ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 06 maja 2013, 18:40

Koledzy odgrzewam kotleta, mam taki sam problem, że wcieło mi iskrę.
Mój problem jest taki, że nie jestem pewien czy moduły zapłonowe mozna stosować zamiennie tzn. czy moduł do gażnika (silnik 1,8 NE) mozna zastąpić modułem z innego 1,8?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: [B3 1,8PM] Nie ma iskry, wszystko sprawdzone, pomocy!!!:

Post autor: paw1131 » 06 maja 2013, 23:16

djgofi pisze:Witam. Mowiąc kótko i na temat auto stało na dworzu, paliwo w baku, gaz w butli. Trzy dni z rzedu odpalalo od pyknięcia. Czwartego dnia kręce i nawet na chwile nie zaskoczyło, dodatkowo zdziwilo mnie ze kontrolki(światełka zielone i czerwone) na centralce gazu tez sie nie palą.Początkowo myślalem ze to wina tej centralki, ale mechanik odrazu mi powiedzial zebym odpiał centralke i powinno odpalic na benzynie.Na drugi dzień siadam a tu kontrolki sie palą, jednak auto nie zagadało.Odrazu sprawdzilem czy jest iskra i nie bylo.Po kilku przekręceniach kontrolki centralki gazu znow znikneły ale za któryms razem pokazala sie iskra i auto odrazu zaskoczylo ale jak zgasilem to juz nie odpalilo.Dziś kombinowalem jak sie tylko da.Wymiana wszystkeigo (mam drugą 80tke na cze sęści), zatem kopułka palec i kable-i nic, wszystkie przekaźniki te kolo bezpieczników-nici te pod kierownicą i nic.Druga cewka(mam taką nie w kształcie beczki, tylko cos na kształt transformatora) i nic, ale pojawily sie kontrolki na centralce gazu i są caly czas. Dalej nie ma iskry na zadnym kablu, prubówką sprawdzalem i prad dochodzi do cewki i na kablu WN tym od cewki do kopułki tez sie pali prubówka.Ostatecznie mysle ze to chyba aparat zapłonowy gdzieś gubi prąd, ale co tam moze byc przerywacz walniety czy cos jeszcze?
Bardzo proszę o pomoc panów ktorzy są lepszymi znawcami niz ja. A zapomnialem dodac ze mam alarm ktory jak jest uzbrojony to auto tez nie odpalalo, moze ten alarm cos zawinił.
Pozdrawiam:)
Sprawdź dokładnie, czy w samochodzie nie istnieje odcięcie zapłonu w alarmie. Jeśli przekaźnik odcięcia jest uszkodzony, to może powodować brak iskry. Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązana instalacja alarmu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl