Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8S PM] Gdzie termostat?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 01 lis 2010, 11:37

czy odkrecajac pompe od wspomagania trzeba z nije spuścić płyn czy nie?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 lis 2010, 06:24

Jak zamierzasz odkręcać przewody od niej to tak trzeba spuścić płyn. Ale jeżeli chcesz tylko ją trochę podnieść w celu wymiany termostatu, to nie ma potrzeby spuszczania z niej płynu.

playandre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2010, 22:39
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: playandre » 22 sty 2011, 20:49

Witam, u mnie temperatura dochodzi do 95 stopni, potem wentylator włącza się na jakieś 10 sekund, po czym się wyłącza i znów włącza po jakimś czasie.
To że się włącza, to dobrze, ale że zaraz potem kończy prace, to chyba nie, bo nie obniża temperatury.
Termostat się otwiera, ale dopiero po przekroczeniu 90 stopni.
Czy może mi ktoś powiedzieć co to może być?? Z góry dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 23 sty 2011, 10:47

playandre pisze:Witam, u mnie temperatura dochodzi do 95 stopni, potem wentylator włącza się na jakieś 10 sekund, po czym się wyłącza i znów włącza po jakimś czasie.
To że się włącza, to dobrze, ale że zaraz potem kończy prace, to chyba nie, bo nie obniża temperatury.
Termostat się otwiera, ale dopiero po przekroczeniu 90 stopni.
Czy może mi ktoś powiedzieć co to może być?? Z góry dzięki za pomoc!
A jak termostat jest otwarty, to jaka temp. jest na wskaźniku ?
U mnie było tak na starym termostacie, że gdy był otwarty to na wskaźniku było ok. 91stopni (na grubość wskazówki za 90 ) A teraz na nowym termostacie jest na grubość wskazówki przed 90 ;-)

playandre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2010, 22:39
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: playandre » 23 sty 2011, 15:48

Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że termostat otwiera mi się dopiero po przejściu 90 stopni, wtedy temperatura nagle spada do 85 stopni, a potem znów rośnie do 95, a gdy jadę w korku to dochodzi prawie do 100 stopni, nie zależnie od tego jaka jest temperatura na zewnątrz. wentylator mi się włącza tylko na kilka sekund, co nie studzi mi silnika prawie w ogóle. mam zamiar wymienić termostat, ale nie wiem czy i czujniki nie są do wymiany!

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 23 sty 2011, 20:29

Narazie wymień termostat, koszt niewielki. Może czujnik jest dobry :->

playandre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2010, 22:39
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: playandre » 24 sty 2011, 10:46

Ok!
Dzięki za pomoc, odezwę się jak będę po wymianie termostatu.

bartek89j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2011, 18:29
Lokalizacja: Białystok

termostat

Post autor: bartek89j » 03 lut 2011, 18:55

Witam.mam taki problem w moim audi 80 b3 1.8s a mianowicie chodzi o termostat audi kuilem 2 tyg temu gosc od ktorego kupiłem powiedział ze termostat sie zacina i łapał temperature 93 więc wymieniłem termostat. po wymianie łapał temperature 100 stopni a czasami 89 jak jest temperatura wysoka to nie ma ogrzewania jak jest w normie to grzeje normalnie. moze wiecie w czym jest problem ?

kobi1929
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:03
Lokalizacja: Bytów/pomorskie

Post autor: kobi1929 » 03 lut 2011, 19:20

Możesz mieć zapowietrzony układ po wymianie termostatu

bartek89j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2011, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bartek89j » 03 lut 2011, 19:33

tez tak pomyslałem i odpowietrzyłem ale nie wiem czy dobrze to zrobiłem.nagrzałem silnik do 90 stopni poluzowałem przewód idący do nagrzewnicy usłyszałem syczenie ale syczało z 5 min i zakreciłem syczenie nie ustało zrobiłem coś zle?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 03 lut 2011, 20:10

kobi1929 pisze:Możesz mieć zapowietrzony układ po wymianie termostatu
I najprawdopodobniej to jest przyczyna.

[ Dodano: 2011-02-03, 20:13 ]
Bartek, a teraz przewody nie robią się twarde :?: Szczegolnie ten długi górny, jak temorstat się otworzy to chłodnica jest równomiernie nagrzana ?

bartek89j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2011, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bartek89j » 03 lut 2011, 20:43

nie przewody są miekkie górny gorąy dolny zimny teraz zauwazyłem ze na iepłym silniku mam właczone ogrzewanie dmucha zimnym jak przygazuje mozniej zaczyna grzac ciepłym i jest wszystko wporzadku poszłem otworzyc zbiorniczek wyruwnawczy płynu chłodniczego wywaliło płyn do góry zdarzyłem zakrecic bo by wylał sie i wtedy znowu zaczoł zimnym wiac i silnik zaczoł sie grzac wyłaczyłem silnik płyn po jakims czasie wrucił do normalnego poziomu .po odpaleniu było tak samo naj[pierw wiał zimnym a po przygazowaniu zaczoł wiac ciepłym moze pompa wody ?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 lut 2011, 20:23

Dobrze podejrzewasz Panią Pompę, bo to pewnie ona, jak przegazujesz to da rade pogonić ciepły płyn do nagrzewnicy i wtedy leci cieplo, a na wolnych obrotach wieje zimnym i silnik się grzeje bo pompa nie da rady tłoczyć płynu ;-)
A pasek nie jest luźny ? Ale wtedy było by też słabe, bądź w ogóle ładowanie ;-)

bartek89j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2011, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bartek89j » 04 lut 2011, 20:43

no własnie tylko jest jedno ale czemu jak przygazuje to ciepłem daje juz cały czas nawet na niskichg obrotach i czemu akorat po wymianie termostatu pani pompa sie popsula ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 lut 2011, 20:50

bartek89j pisze:no własnie tylko jest jedno ale czemu jak przygazuje to ciepłem daje juz cały czas nawet na niskichg obrotach i czemu akorat po wymianie termostatu pani pompa sie popsula ? :mrgreen:
Hmm. Tego to jeszcze nie slyszalem :roll: Trudny przypadek,ale dziwi mnie czemu wybija płyn ? czyżby jeszcze układ nie odpowietrzony ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl