Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b3 NG Coupe] - Oplakany stan silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

[90 b3 NG Coupe] - Oplakany stan silnika

Post autor: NiteDrey » 23 sty 2011, 16:22

Nabylem coupetke, w stanie remontowym, uporalem sie z zewnetrznym koszmarem. przyszedl czas ogarnac silnik. Silniczek lapie lewe powietrze, na zimnym nie trzyma obrotow, ciezko odpala, a ostatnio nawet przy mocniejszym docisnieciu gazu dlawi silnik.

Pytanie do was forumowiczow, warto bawic sie w odsylanie go po warsztatach, wieczne wymiany tego i tamtego? czy lepiej wymienic caly silnik?

Wymiana silnika weszla do gry gdy do plynu chlodniczego zacza dostawac sie olej, nikt procz aso nie chce podjac sie naprawy - najprawdopodobniej pojechany blok.

Z uwagi na fakt ze silnik jest ogolnie w zlym stanie, wymieniac blok czy caly silnik z osprzetem?

I pytanko dodatkowe. Ma ktos z forumowiczow takowy silniczek na stanie w okoliczach pomorskiego?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 23 sty 2011, 16:34

to ze do plynu dostaje sie olej nie oznacza ze silnik jest na szrot poczytaj na forum troche to sie przekonasz

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 23 sty 2011, 17:49

Ale ogolny problem z silnikiem wskazuje na to ze nie jest pierwszej mlodosci. W kazdym warsztacie vag, mowili to samo, ze olej dostaje si do plynu, moze to byc wiele roznych przyczyn, ale znaczne przymulenie auta, problemy ze startem, znaczyly by o padnieciu bloku.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 23 sty 2011, 18:00

NiteDrey pisze:ale znaczne przymulenie auta, problemy ze startem, znaczyly by o padnieciu bloku.
Albo uszczelki pod głowicą.

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 23 sty 2011, 18:26

percevalle pisze:
NiteDrey pisze:ale znaczne przymulenie auta, problemy ze startem, znaczyly by o padnieciu bloku.
Albo uszczelki pod głowicą.
I na to bym stawiał.

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Re: [90 b3 NG Coupe] - Oplakany stan silnika

Post autor: Kris0109 » 23 sty 2011, 20:31

"Wymiana silnika weszla do gry gdy do plynu chlodniczego zacza dostawac sie olej, nikt procz aso nie chce podjac sie naprawy - najprawdopodobniej pojechany blok".


Żaden "pojechany" blok po prostu tylko walnięta uszczelka pod głowicą o czym świadczy olej dostający się do płynu chłodniczego. Tak jest 99% przypadków i ten właśnie objaw zazwyczaj świadczy o uszkodzonej uszczelce.

[ Dodano: 2011-01-23, 20:38 ]
I jeszcze jedno nie w "każdym warsztacie VAG" mają pojęcie o takim silniku bo poprostu nie mają praktyki z tymi silnikami. Dlatego sypią takimi diagnozami bo w większości przypadków nie mają pojęcia o silnikach z tej epoki. A gdyby zobaczyli taki 7A to na bank nie dadzą rady bo to nie ta epoka, że można się wpiąć pod kompa i wiadomo o co chodzi. Tutaj trzeb mieć już jakąś wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną.
W większości warsztatów pracują "wymieniacze części" a nie mechanicy samochodowi.

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 23 sty 2011, 21:19

Tak jak poprzednicy, skłaniał bym się przy uszczelce pod głowicą, aczkolwiek może to być jeszcze kilka innych powodów.

Mam taki silnik, 2,3 NG, siedzi nadal w Cabrio, do odpalenia.

Silnik chodzi z automatem

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 23 sty 2011, 22:46

Dzieki wszystkim za odpowiedz, jutro rusze sie dalej w poszukiwaniu warsztatow. Kolego witku, w razie potrzeby zwroce sie jeszcze do ciebie w kwestii tego silniczka. Narazie postaram sie dzialac z tym co mam.

aha, gdyby ktos mial jakies namiary na w miare tanie i dobre warsztaty w okolicach, wladyslawowa, trojmiasta lub wejherowa, bylbym bardzo wdzieczny.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Re: [90 b3 NG Coupe] - Oplakany stan silnika

Post autor: arekkrosno » 24 sty 2011, 07:40

Kolego, ty nie potrzebujesz w miarę taniego warsztatu tylko w miarę dobrego specjalistę. A cena ... hmm jak by ci tu ... Mechanicy którzy wiedzą co i jak w mechanicznym wtrysku są bezcenni.
Kris0109 pisze:I jeszcze jedno nie w "każdym warsztacie VAG" mają pojęcie o takim silniku
Niestety to jest prawda. Pierwsze co to musisz znaleźć odpowiedniego mechanika, który miał styczność z układem paliwowym KE-Jetronic. Wiem bo sam woziłem auto do kilku mechaników i niepotrzebnie wymieniali mi działające części. A w ASO nie wiedzą wcale więcej. Potrafią tylko podłączyć auto do komputera i wykasować błędy. A NG nie podłączysz do komputera - tylko kody migowe

Co do remontu to daruj sobie. NG mają tendencję do grzania się więc to będzie na 99% uszczelka pod głowicą. Sprawdź ciśnienia na cylindrach i jak jest powyżej 10 to auto cię przeżyje jeszcze.

Poza tym jak już ogarniesz wszystko to będzie ci dobrze służył i będziesz strasznie zadowolony że zainwestowałeś "parę złotych" w 5 cylindrów. Acha jeszcze jedno, NG wcale dużo nie palą. Miałem 90 quattro i na trasie bez wściekania się zamykałem się w 7, po mieście w 10 (oczywiście Pb) Zależy co prawda od miasta ale ja nie stoję w korkach bo małe miasto. Teraz w kombi 7 i 11.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 26 sty 2011, 19:04

Bylem w warsztacie "Wass" w Gdyni. Obiecali rzucic okiem, ale tak jak @arekkrosno mowil, znaja sie na mechanicznym wtrysku, ale licza sobie niezla kase. Jutro podrzuce im autko, w poniedzialek nim sie zajma. Naprawa prawdopodobnie bedzie przekraczala wartosc auta, ale warto, malo juz 90tek w dobrym stanie na naszych drogach.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 27 sty 2011, 14:54

Koniecznie daj później znać czy się udało i jak się mechanicy sprawili.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 27 sty 2011, 15:37

No jasne, trzymam watek przy zyciu. Jeszcze jak znajde chwilke czasu to opisze wszystkie objawy jakie wynalazlem w autku. Btw. Pompa od klimatyzacjii ma urwane kable a nawiew daje tylko gorace i tylko na szybe, myslicie ze tobedzie droga sprawa?

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 27 sty 2011, 19:00

Widać kolego, że jesteś jeszcze zielony ale poczytaj trochę tu i tam.
Korzystaj z szukajki bo tam wiele tematów już jest i możesz zaoszczędzić czas zamiast czekać na nadze odp.
Jeżeli daje tylko gorącym i tylko na szybę to znaczy że masz problemy z regulacją
to znaczy cięgna i przesłony nie działają.
A klima to osobny temat chyba, że masz climatronik.
Pozdrawiam ;-)

[ Dodano: 2011-01-27, 19:02 ]
Ta "pompa" to kompresor i jeśli masz trochę zdolności manualnych to możesz sam do tego zajrzeć.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 27 sty 2011, 21:49

Climatronic. Nie potrafie sie niestety poslugiwac jezykiem technicznym. Jestem z oslo gdzie spedzilem polowe zycia. Wiec kompresor jest odlaczony. Dziala zalaczylem go podlaczajac na krotko pod aku. Panel sterowania climatronikiem nie reaguje na nic. W autach grzebalem od kiedy mialem 12 lat. Jedyne czego nie pojmuje to elektronika. Chcialem sie tylko spytac czy bedzie drogo kosztowalo popodlaczanie tego wszystkiego by dzialalo poprawnie. gdyby to byly ciegna i przeslony, nie bylo by pytania. Z szukajki korzystam, znajduje to i tamto. Ale te "pytania" co zadaje tutaj nie sa niczym waznym, bo ze wzgledu ze nie mam miejsca by grzebac przy autku. odeslalem na warsztat. Bez urazy kolego, ale swoje motoryzacyjne przygody mam za soba. I gdybym mial tylko mozliwosc zajrzalbym sam pod maske i dowiedzial co jak i dlaczego, ale nie mam zamiaru robic tego w warunkach polowych przed blokiem w temperaturze minusowej.

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 28 sty 2011, 09:52

No i właśnie o to chodziło, żebyś konkretnie opisał problem bo tamten opis był zbyt ogólnikowy.
A masz resztki tamtej wiązki??? Nie da się tego połączyć?
Jeżeli się nie da to może poszukaj nowej wiązki.
Ile to może kosztować to ciężko tak powiedzieć bo to zależy "na ile ceniących się mechaników" na swojej drodze spotkasz.
Pozdrawiam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl