[B4 2.0 ABK +lpg] nie trzyma obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
krisiun1 napisał/a:
Masz na 100% źle wyregulowaną dawkę LPG lub któryś elektrozawór puszcza gaz po zgaszeniu silnika i stąd problem z odpalaniem po przejechaniu jakiejś trasy a po dłuższym postoju jest OK.Dla sprawdzenia zakręć zawór w butli i przejedź się trochę na benzynie zgaś i od razu odpal, napisz czy była jakaś różnica.
Sprawdzalem juz to, przelaczalem na paliwo na ostatnich odcinkach trasy zeby zgasic na paliwie, ale i tak bylo to samo do tego niepokoi mnie to spadanie obrotów juz nie mam tego przy cofaniu ale takze przy hamowaniu w miescie jak dojezdzam do swiatel czy jezdzie w korku gdy podjezdzam musze zrobic to gwałtowniej i na wyzszych obrotach zeby nie zgasl. Strasznie niewygodna jest taka jazda. Nawet gdy dojezdzam do swiatel i wrzuce na luz to strzaleczka wedruje w dol i juz swieca sie kontrolki ze zgasl ale czasami zalapie i sie podniesie. Dziwne to ;/
Ponownie prosze o pomoc i jakies propozycje konkretne
Masz na 100% źle wyregulowaną dawkę LPG lub któryś elektrozawór puszcza gaz po zgaszeniu silnika i stąd problem z odpalaniem po przejechaniu jakiejś trasy a po dłuższym postoju jest OK.Dla sprawdzenia zakręć zawór w butli i przejedź się trochę na benzynie zgaś i od razu odpal, napisz czy była jakaś różnica.
Sprawdzalem juz to, przelaczalem na paliwo na ostatnich odcinkach trasy zeby zgasic na paliwie, ale i tak bylo to samo do tego niepokoi mnie to spadanie obrotów juz nie mam tego przy cofaniu ale takze przy hamowaniu w miescie jak dojezdzam do swiatel czy jezdzie w korku gdy podjezdzam musze zrobic to gwałtowniej i na wyzszych obrotach zeby nie zgasl. Strasznie niewygodna jest taka jazda. Nawet gdy dojezdzam do swiatel i wrzuce na luz to strzaleczka wedruje w dol i juz swieca sie kontrolki ze zgasl ale czasami zalapie i sie podniesie. Dziwne to ;/
Ponownie prosze o pomoc i jakies propozycje konkretne
łukasz ts5
miałem identyczny problem, mechanicy rozkładali ręce albo mówili ze uszkodzony sterownik albo przepływomierz albo jeszcze potencjometr przepustnicy i wiele innych rzeczy ale nie będę się rozpisywał,znalazłem mechanika całkiem przypadkiem który zna się na naszych niuniach okazało sie że uszkodzony był regulator wolnych obrotów - w innych autach nazywany jest silniczkiem krokowym.A męczyłem się tym kilka miesięcy.Najlepsze jest to ze mój wadliwy regulator reagował na każde wypięcie oraz podpięcie czyli powinien być ok a mimo to nie był. jak masz możliwość to go podmień i zobaczysz czy jest różnica ponieważ nowy kosztuje 600zł a używka ok.160zł także nie mało. a wszystko jest wina gazu ponieważ gdy silnik pracuje na benzynie przez w/w regulator przechodzi powietrze a jeżeli jezdzimy na gazie przechodzi przez niego gaz,gaz jest suchy i powoduje jego uszkodzenie i dlatego są problemy na benzynie jak i na gazie.
z wymianą nie ma najmniejszego problemu. znajduje się on obok kolektora ssącego i do niego jednym wężykiem podpięty podpięta jest również kostka 2-pinowa.odkręcasz opaski odpinasz wtyczkę i gotowe.cała praca nie zajmuje więcej jak 10 min OTO i ON:
http://moto.allegro.pl/silniczek-krokow ... 08624.html
http://moto.allegro.pl/silniczek-krokow ... 08624.html
pojezdzij po auto złomach tak jak ja. Dasz zaliczkę albo całą kwote około 100zł a jak bedzie coś nie tak to oddasz a przyjmą bez problemu bo oni sobie znaczą.Ja jestem z Częstochowy więc trochę daleko zeby podmienić.Ja u siebie założyłem używkę i hula aż miło.Bo za taką pierdołę żal by mi było dać 6 stów.ale na 99% napewno będzie to bo masz identyczne objawy takie jak ja miałem
[ Dodano: 2011-01-25, 14:42 ]
tylko najlepiej szukaj silniczków które nie były uczęszczane na gazie
[ Dodano: 2011-01-25, 14:42 ]
tylko najlepiej szukaj silniczków które nie były uczęszczane na gazie
mnie też to koledzy z forum radzili więc tak zrobiłem i co i nic 56zł poszło.Bo tyle kosztuje w ASO.gaśnie ci dlatego że nie masz wolnych obrotów za które odpowiedzialny jest owy silniczek krokowy-regulator wolnych obrotów.Przekaznik numer 30 odpowiedzialny jest za zasilanie ECU-a objawy uszkodzonego lub jego braku są takie: przerywanie podczas jazdy,podniesione obroty do 2000obr/min. ciężkie odpalanie tyle że nawet wciśniecie gazu nie pomagało.A wiem bo sam sprawdzałem.tak jak na samym początku pisałem męczyłem się z tym problemem kilka miesięcy że próbowałem już wszystkiego.No ale to wszystko od kolegi zależy co zrobi.