[ALL] Gorsze odpalanie po wymianie alternatora???? czemu???
[ALL] Gorsze odpalanie po wymianie alternatora???? czemu???
Jakieś 2 tygodnie temu siadł mi alternator, przejeździłem w sumie bez ładowania jakieś 15-20km po mieście. Samochód czekał na naprawę jakieś 7dni. Później pojechałem autem do mechanika i ten stwierdził ze nie ma ładowania do alternator do wymiany. Ale zastanawia mnie że po odbiorze auta z zregenerowanym alternatorem , mój Audik jak by gorzej zapala , dawniej nawet przy -20C za pierwszym strzałem, a teraz przy -5C tak za 3 strzałem. Czy to wina akumulatora który został rozładowany do pewnego stopnia i wszystko wróci do normy po przejechaniu jakiegoś dłuższej trasy w czasie której podładuje alternator akumulator ( np 100km)??? Teraz przejechałem po mieście jakieś 30km i nie widzę poprawy. Świece miałem wymieniane rok temu na Beru i max co na nich zrobiłem to 15tys km, a przed awaria jakiś miesiąc temu palił od strzała.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 00:22 przez majuDJ, łącznie zmieniany 2 razy.
napięcie ładowania alternatora to ok 14.2-14.4V więc aby w pełni naładować akumulator musiałbyś jechać ok 20h i to z wyłączonymi światłami
najlepiej podłącz na noc akumulator pod prostownik ustawiony na ok 7A i rano będzie palił z półobrotu <ok>
ja zrobiłem sobie dwa prostowniki impulsowe, jeden 14.8V 1-10A odporny na zwarcie (koszt wykonania ok 35zł), a drugi 14.6V 4-30A odporny na zwarcie (koszt wykonania ok 80zł) i na obydwu można spokojnie odpalać samochód (na tym 30A kręci jak wariat :mrgreen: )
najlepiej podłącz na noc akumulator pod prostownik ustawiony na ok 7A i rano będzie palił z półobrotu <ok>
ja zrobiłem sobie dwa prostowniki impulsowe, jeden 14.8V 1-10A odporny na zwarcie (koszt wykonania ok 35zł), a drugi 14.6V 4-30A odporny na zwarcie (koszt wykonania ok 80zł) i na obydwu można spokojnie odpalać samochód (na tym 30A kręci jak wariat :mrgreen: )
może podczas wymiany alternatora mechanik uszkodził wężyk paliwowy i gdzieś łapie lewe powietrze, chociaż alternator w AHU jest dość daleko od węży paliwowych, sprawdź też wężyki powrotne wtryskiwaczy, skoro wcześniej na zimnym palił na dotyk to mało prawdopodobne jest żeby kąt wtrysku się przestawił
samo ustawianie kąta wtrysku to kilka minut roboty
samo ustawianie kąta wtrysku to kilka minut roboty