Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0E] dziwne zachowanie auta .........

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
anniXXX (usunięte)

[b3 2.0E] dziwne zachowanie auta .........

Post autor: anniXXX (usunięte) » 24 sty 2011, 22:14

co moze byc powodem tego, ze gdy skrece kierownica do oporu jak auto jedzie, zaczyna podskakiwac cos pukac w nim. na luzie gdy skrece kierownica do oporu zaczyna cos trzec i silnik cos zatrzymuje, spadaja mu obroty. o co chodzi?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 25 sty 2011, 09:38

Po pierwsze bardziej sprecyzuj temat :-P
Po drugie witaj w klubie osób które miały ten sam problem :mrgreen:

Twój pierwszy problem jest najprawdopodobniej związany z "popsutym" już przegubem zewnętrznym.
Czy te trzaski są tylko i wyłącznie jeśli skręcasz do oporu w którąś konkretnie stronę?
U mnie ostatnimi czasy się dzieje podobnie. Jednak tylko gdy skręcam do oporu w prawo.

Co do drugiej sprawy to jak ja "dobiję" kierą do końca to słychać jak pompa wspomagania daje wyraźny opór. Obroty potrafią wtedy minimalnie zejść poniżej 800obr/min, ale po chwili wszystko wraca do normy, bo wtedy popuszczam maksymalny skręt kierownicy ;-) .
Gdzieś ktoś pisał, że ma to związek z oporem jaki stawia maglownica.

Tutaj znalazłem taki temat: https://audi80.pl/b4-1z-avant-blokow ... t34342.htm

:idea: Poszukaj jeszcze szukajką, bo tych tematów było wiele i może znajdziesz coś podobnego.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

anniXXX (usunięte)

Post autor: anniXXX (usunięte) » 25 sty 2011, 13:22

gdy jade, jak skrecam i w prawo i w lewo do oporu to puka cos stuka odczucie jakby kolo jajo bylo(oczywiscie nie jest) auto podskauje, w prawo o wiele mocnie. jak prosto lub skret nie do oporu nic takiego nie wystepuje brak roznego rodzajow dzwieku i podskokow ;-) . dziekuje za odpowiedz
p.s temat nie wiedzialam jak go sprecyzowac dlatego tak wyszedl ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 sty 2011, 14:29

odnosnie "podskakiwania opon" - do przyczyn jeszcze dorzuce poduszki na amortyzatorze lub obu, sa to takie lozyska przy mocowaniu amortyzatorow, znajduja sie u gory, jak otworzysz maske to je widac, byc moze tylko sie same nakretki poluzowaly i trzeba je tylko dokrecic

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 25 sty 2011, 20:18

annijawy pisze:gdy jade, jak skrecam i w prawo i w lewo do oporu to puka cos stuka odczucie jakby kolo jajo bylo(oczywiscie nie jest) auto podskauje, w prawo o wiele mocnie. jak prosto
Objaw podskakiwania może też towarzyszyć wyrobionymi sworzniami wahacza, bądz tak jak Patryk wspomniał przegub zewnętrzny kończy żywot.
Najlepiej zrób tak :
-najpierw skręć kołami (do końca) w lewo i z przodu auta za kołem zobacz czy osłona przegubu jest cała
- analogicznie zrób z drugą stroną tylko kierownicą skręć w prawo
Jeżeli z którejś strony gumowa (taka harmonijka) osłona jest uszkodzona to najprawdopodobniej ten przegub powoduje stukot ;-)

anniXXX (usunięte)

Post autor: anniXXX (usunięte) » 25 sty 2011, 21:21

przeguby posprawdzalam z kazdej strony, ta gume. nie jest uszkodzona-popekana, moze moje bystre oko czegos nie spostrzeglo ;-) najprawdopodbnie to przyczyna sworzenia wahacza tak powiedzieli podczas wymiany kol. dziekuje wam za odpowiedzi pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 lut 2011, 11:04 przez anniXXX (usunięte), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 sty 2011, 14:12

Ja mam teraz założony chyba nie odpowiedni sworzeń wahacza (tzn. zamienione strony). W trakcie maksymalnego skrętu koło powinno się nieco pochylać w danym kierunku to jest chyba tzw. ujemny promień zataczania czy jakoś tak, a u mnie to koło się w ogóle nie pochyla. Przez co opona bardzo rwie. Patrzyłem ostatnio w skodzie fabii z 2002 (tam zawieszenie jest podobnie rozwiązane jak w 80-tce), i to koło prawie, że się kładzie na asfalcie :-P

[ Dodano: 2011-01-26, 13:17 ]
Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi <ok>
Porównajcie koła podczas skrętu w obu samochodach.

http://www.autocity.com/img/actualidad/ ... 768_47.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081201.jpg

[ Dodano: 2011-01-26, 13:19 ]
Wiem, że to dość skrajne porównanie, no ale chodzi tylko o te koła.
Widziałem ostatnio B4 w której koła były pochylone tak jak w tym mercu.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sty 2011, 14:55

w audi 80 napewno kolo nie bedzie ci sie kladlo jak w mercu
pochylenie jest ale bardzo male

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 sty 2011, 16:38

tomek1982 pisze:...pochylenie jest ale bardzo male
No widzisz, a u mnie nawet minimalnie się nie pochyla :-/ .
Czyli albo coś ze sworzniem, ewentualnie skrzywione sanki... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga