[B4 ABK] Przekaźnik numer 30
Audi 80b3 1.8 bez gazu Witam ja również w temacie przekażnika 30.od dłuższego czasu mam problem z obrotami,jak zimny to obroty ok.200 300 jak cieply to 1200 1400 ale nie falują jak ją przegazuje to spadają ale za chwile znów rosną . już się do tego nawet przyzwyczaiłem ale ostatnio w czasie jazdy przy redukcji na niższy bieg zaczeła przebierać jakby nie paliła na jeden gar,.po przegazowaniu wracała do normy. i tak pare razy.po ostatnim takim zachowaniu na drugi dzień już nie odpaliła (do tej pory nawet po tygodniu stania na mrozie paliła na dotyk).sprawdziłem iskrę ,dopływ paliwa,wszystko ok a onanie pali ,więc zdecydowałem się na mechanika,po tygodniu auto odebrałem podobno pompa paliwa nie podawała odpowiedniego ciś.paliwa(naprawa 250 zł).przyjechałem do domu nawet dynamiczna była obroty bez zmian(podobno potencjometr przepustnicy do wymiany).to było przedwczoraj.dziś znów nie odpala <buu> czy za to może być odpowiedzialny przekażnik 30.proszę o pomoc .Pozdrawiam[/b]
[ Dodano: 2011-01-27, 19:29 ]
teraz kolejna niespodzianka.po paru godzinach od ostatniej nieudanej próbie odpalenia wsiadam i odpaliła od razu ale po próbie przegazowania zdechła i znów nic, nie odpalała ale po godzinie znów odpaliła na dotyk, poczekałem aż się rozgrzeje i zgasiłem ją gdy zaczołem odpalać teść zauwarzył że na kopułce przeskakuje iskra.ściągnołem osłone kopułki i narazie odpala na dotyk nawet po paru godzinach. zobaczymy jutro
[ Dodano: 2011-01-27, 19:29 ]
teraz kolejna niespodzianka.po paru godzinach od ostatniej nieudanej próbie odpalenia wsiadam i odpaliła od razu ale po próbie przegazowania zdechła i znów nic, nie odpalała ale po godzinie znów odpaliła na dotyk, poczekałem aż się rozgrzeje i zgasiłem ją gdy zaczołem odpalać teść zauwarzył że na kopułce przeskakuje iskra.ściągnołem osłone kopułki i narazie odpala na dotyk nawet po paru godzinach. zobaczymy jutro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
- Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)
Podepne sie pod temat. W moim coupe b3 rok produkcji 90 na bloku silnika jest oznaczenie abk,mam mechaniczny wtrysk. wiec majac problem ze skaczacymi obrotami znalazlem ten temat o przekazniku nr30,rozkrecilem wszystko jak opisano a tam niespodzianka,nie ma takowego przekaznika Panowie pomozcie bo kto mial problem z obrotami to wie jakie to uciazliwe. a jesli nie ma takiego przekaznika to co za to u mnie odpowiada?? jak mozna naprawic problem z tymi obrotami??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przekaźnik jest tylko przy silniku ABK.kaziu1977 pisze:Audi 80b3 1.8 bez gazu Witam ja również w temacie przekażnika 30.
Blok może i masz od ABK bo ktoś mógł go wsadzić zamiast AAD albo 3A ale prawdziwe ABK jest na digifancie a nie mechanicznym wtrysku. A ten przekaźnik to część układu wtryskowego digifant.pablo23-88 pisze:Podepne sie pod temat. W moim coupe b3 rok produkcji 90 na bloku silnika jest oznaczenie abk,mam mechaniczny wtrysk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
- Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
pablo23-88,
Napisałem wyżej że nie masz sterowania z ABK bo tam jest bo sam napisałeś że masz mechaniczny wtrysk digifant (wtrysk elektroniczny).
Przy mechanicznym wtrysku z obroty odpowiada:
1. potencjometr na ramieniu przepływomierza
2. Czujnik zamknięcia przepustnicy
3. Silniczek krokowy
4. Różnicowy regulator ciśnienia jeśli dostaje jakieś kosmiczne sygnały.
1, 3 i 4 możesz między innymi zdiagnozować przez zdejmowanie wtyczek pojedynczo z tych elementów i odpalanie silnika. Obroty powinny przestać falować jeśli zdejmiesz wtyczkę z przyczyny problemu, będą równe choć mogą być podwyższone albo silnik będzie po prostu gasł.
2. sprawdza się miernikiem
Tutaj masz kompleksowy poradnik walki z falującymi obrotami w mechanicznym wtrysku: http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc
Napisałem wyżej że nie masz sterowania z ABK bo tam jest bo sam napisałeś że masz mechaniczny wtrysk digifant (wtrysk elektroniczny).
Przy mechanicznym wtrysku z obroty odpowiada:
1. potencjometr na ramieniu przepływomierza
2. Czujnik zamknięcia przepustnicy
3. Silniczek krokowy
4. Różnicowy regulator ciśnienia jeśli dostaje jakieś kosmiczne sygnały.
1, 3 i 4 możesz między innymi zdiagnozować przez zdejmowanie wtyczek pojedynczo z tych elementów i odpalanie silnika. Obroty powinny przestać falować jeśli zdejmiesz wtyczkę z przyczyny problemu, będą równe choć mogą być podwyższone albo silnik będzie po prostu gasł.
2. sprawdza się miernikiem
Tutaj masz kompleksowy poradnik walki z falującymi obrotami w mechanicznym wtrysku: http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc
to co powiesz na moje obroty, jak zimny to około 200 czasem 300 im cieplejszy tym obroty rosną do1300 czasem1400 ale nie falują jak lekko przegazuje to spadną na 900 a po chwili znów rosną do1400.dodam że na zimnym zdarza się że odpalona ma1100(czyli włącza ssanie)ale po nagrzaniu powyżej temp około50 st rosną do1400.zdarzyło mi się nawet tak że nagle samo wszystko wróciło do normy, jeżdziłem pare tygodni i po wymianie filtra powietrza znów wariuje itak do dziś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
- Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)
Serdecznie Ci ALDi dziekuje. Niech dzis temp troche skoczy bo majsterkuje na dworze i ruszam do wskazanych przez Ciebie przyczyn. napisze jak i co po sprawdzeniu>
[ Dodano: 2011-01-29, 15:28 ]
No i maly tescik robilem odlaczajac pare rzeczy.Mianowicie odlaczylem wtyczke ta przy wtryskach(sa dwie jedna chyba od zasilania wtrysku) auto zgaslo,odlaczylem rownierz silniczek krokowy reakcja ta sama czyli auto kaput. sprobowalem rownierz odlaczyc czujnik temp.bodajrze silnika wtedy obroty sie ustabilizowaly do normy. myslalem ze po wszystkim ale gdzie tam. prob kilka podpinam i odpinam w tych dwoch pozycjach chodzil normalnie,lecz po przelaczeniu go na gaz meksyk 2000 i dalej rosna do 2500 2700. zaznaczam ze nie zmienialem swiec ani kabli. Panowie czemu ak sie dzieje po przlaczeniu na lpg???
Kto wymyslil ten "rarytas"na ktorym jezdzi i niszczy sie tyle aut.
A jest dla mnie bardzo wazne ogarniecie tych obrotow i wszystkiego co trzeba bo robliem szlif bloku walu nowe wszystkie panewki pierscienie. Troche mnie to kosztowalo wiec chce juz doprowadzic to do nalezytego pozadku. Z gory dziekuje.
[ Dodano: 2011-01-29, 15:28 ]
No i maly tescik robilem odlaczajac pare rzeczy.Mianowicie odlaczylem wtyczke ta przy wtryskach(sa dwie jedna chyba od zasilania wtrysku) auto zgaslo,odlaczylem rownierz silniczek krokowy reakcja ta sama czyli auto kaput. sprobowalem rownierz odlaczyc czujnik temp.bodajrze silnika wtedy obroty sie ustabilizowaly do normy. myslalem ze po wszystkim ale gdzie tam. prob kilka podpinam i odpinam w tych dwoch pozycjach chodzil normalnie,lecz po przelaczeniu go na gaz meksyk 2000 i dalej rosna do 2500 2700. zaznaczam ze nie zmienialem swiec ani kabli. Panowie czemu ak sie dzieje po przlaczeniu na lpg???
Kto wymyslil ten "rarytas"na ktorym jezdzi i niszczy sie tyle aut.
A jest dla mnie bardzo wazne ogarniecie tych obrotow i wszystkiego co trzeba bo robliem szlif bloku walu nowe wszystkie panewki pierscienie. Troche mnie to kosztowalo wiec chce juz doprowadzic to do nalezytego pozadku. Z gory dziekuje.
tak zrobiłem i silniczek krokowy jest ok a co powinno się stać jak na uruchomionym silniku odłączę potencjometr przepustnicy
[ Dodano: 2011-02-15, 19:44 ]
no i odłączyłem potencjometr przepustnicy na odpalonym silniku, momentalnie silnik zaczął pracować jak na dwóch garach gdy po chwili podłączyłem go ponownie to dopiero po paru sekundach silnik wskoczył na normalne obroty i od tego czasu jest ok
[ Dodano: 2011-02-15, 19:44 ]
no i odłączyłem potencjometr przepustnicy na odpalonym silniku, momentalnie silnik zaczął pracować jak na dwóch garach gdy po chwili podłączyłem go ponownie to dopiero po paru sekundach silnik wskoczył na normalne obroty i od tego czasu jest ok
Witam, mam pytanie czy za taki objawy tez odpowiedzialny przekaznik 30;
-na jalowym obroty lekko faluja
-jak przygazuje obojetnie do jakich obrotow na cieplym silniku, to do 1000 spadaja szybko, a do 800 bardzo powoli, ale spadaja
-czasami jak jade nie wazne czy silnik zimny czy cieply, wciskam sprzeglo i obroty ida w gore, czasami do 2000 czasami do 3000 a za jakis czas wszystko wraca do normy
prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
-na jalowym obroty lekko faluja
-jak przygazuje obojetnie do jakich obrotow na cieplym silniku, to do 1000 spadaja szybko, a do 800 bardzo powoli, ale spadaja
-czasami jak jade nie wazne czy silnik zimny czy cieply, wciskam sprzeglo i obroty ida w gore, czasami do 2000 czasami do 3000 a za jakis czas wszystko wraca do normy
prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
witam
panowie jestem w elektronice zielony i nie rozrozniam zlych od dobrych lutow moj przekaznik wyglada tak:
http://img220.imageshack.us/i/15032011998.jpg/
bylem dzis w sklepie podalem kolesiowi ten nr:
http://img145.imageshack.us/i/160320111000.jpg/
a on stwierdzil ze jest to przekaznik od pompy paliwa a nie od komputera
moj przekaznik znajdowal sie tutaj:
http://img713.imageshack.us/i/160320111001.jpg/
co mozecie powiedziec na temat jakosci lutow i slow kolesia z motoryzacyjnego??
panowie jestem w elektronice zielony i nie rozrozniam zlych od dobrych lutow moj przekaznik wyglada tak:
http://img220.imageshack.us/i/15032011998.jpg/
bylem dzis w sklepie podalem kolesiowi ten nr:
http://img145.imageshack.us/i/160320111000.jpg/
a on stwierdzil ze jest to przekaznik od pompy paliwa a nie od komputera
moj przekaznik znajdowal sie tutaj:
http://img713.imageshack.us/i/160320111001.jpg/
co mozecie powiedziec na temat jakosci lutow i slow kolesia z motoryzacyjnego??