Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Dziwny dzwięk przy maksymalnym zkręcie w lewo

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

[b3 1.6 PP] Dziwny dzwięk przy maksymalnym zkręcie w lewo

Post autor: deusx » 29 sty 2011, 11:35

Witam, ostatnio przy skręcaniu (max skręcie w lewo), usłyszałem dziwny odgłos (metaliczny). Przy skręcie w prawo to nie występuje.

Drugi problem, czasem przy skręconych kołach coś "puka" na dziurach lub jak dodam gazu (szarpnie do przodu).

Pytanie, oddać od razu do mechanika, czy sam mogę coś sprawdzić ew. problemy ? Jeżeli sam, to co i jaki sposób ?

Acha, zaznaczę jeszcze ostatni problem, że przy maksymalnych skrętach kołach mam dziwine wrażenie, jak by były luzy na kłach (bo buja autem).

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 sty 2011, 12:13

To nie pompa wspomagania piszczy jak skręcisz kola na maxa.Drugi problem może to być przegub zewnętrzny skręć koła i ruszaj do przodu to tyłu jeśli będzie słychać takie strzelanie to wina przegubu Najlepiej jakbyś podjechał na stację i przetrzepał auto na trzepakach nie zawsze podniesienie auta do góry i ruszanie za koło pokaże gdzie występują luzy

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 29 sty 2011, 22:17

Wspomagania nie mam, więc pompa odpada ;-)

Za co odpowiada guma na wahaczu ? Z 2 miesiące temu znajomy powiedział, że za niedługo będą do wymiany, więc może to ich wina ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 sty 2011, 23:29

Pewnie tulejki na wahaczu mają luz i stąd ten stukot podnieś auto na lewarku i poruszaj kołem będziesz widział czy jest luz na tulejkach ewentualnie jeszcze poduszki na amortyzatorze na górze

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 30 sty 2011, 12:22

mozliwe ze poduszka na macpersonie jest juz ubita i cale mocowanie lata na boki badz tez sruba mocujaca wahacz do podlogi ma zerwany gwint i nie trzyma sztywno :-/

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 30 sty 2011, 14:06

Na pewno jest gdzieś luz, zacznę od wymianu tulejek, sprawdzę wszystkie śruby czy się nie poluzowały i dam znać.

P.S. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany:
amortyzatorów + poduszki, wszystkich elementów gumowych zawieszenia, same wahacze są w dobrym stanie, więc nie ma potrzeby ich wymiany. Chodzi o części dobrej marki, jednak nie najlepszej, będę sprzedawał auto za nie długo więc nie opłaca mi się kupować części na lata.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 30 sty 2011, 18:20

amortyzatory od 100-150 zł szt zależy czy z allegro czy sklep poduszki z 40-50 zł szt tuleje na wahacz od B4 70 zł komplet oryginał lamforder

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 30 sty 2011, 18:20

amortyzatory od 100-150 zł szt zależy czy z allegro czy sklep poduszki z 40-50 zł szt tuleje na wahacz od B4 70 zł komplet oryginał lamforder na allegro masz wszystko wystarczy troszkę poszukać ;-)

Krzywdzioch_24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2011, 07:43

Post autor: Krzywdzioch_24 » 11 lut 2011, 08:01

Witam wszystkich. Mam problem z moja b4, a mianowicie od pewnego czasu pojawiło się bicie na kierownicy zarówno przy hamowaniu jak i przy normalnej jeździe. Zmieniłem końcówki, drążek kierownicy, tarcze oraz klocki ham. Przy hamowaniu bicie ustało, ale podczas jazdy dalej szarpie kierownicą
Pomóżcie bo już nie wiem czego się czepić.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 lut 2011, 19:52

Krzywdzioch_24 pisze:Witam wszystkich. Mam problem z moja b4, a mianowicie od pewnego czasu pojawiło się bicie na kierownicy zarówno przy hamowaniu jak i przy normalnej jeździe. Zmieniłem końcówki, drążek kierownicy, tarcze oraz klocki ham. Przy hamowaniu bicie ustało, ale podczas jazdy dalej szarpie kierownicą
Pomóżcie bo już nie wiem czego się czepić.
Witam. Sprawdź czy z felgi nie odpadł cięzarek, który jest montowany przy wyważaniu kół, bo bez niego kierownica potrafi drgać ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 lut 2011, 08:46

Paweł na początek przełóż koła z tyłu na przód i zobaczysz czy dalej będzie bicie i popraw oznaczenie silnika w profilu

Krzywdzioch_24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2011, 07:43

Post autor: Krzywdzioch_24 » 22 lut 2011, 20:30

Witajcie. Co do bicia na kierownicy to cały czas jest odczuwalne i ciągnie w lewą stronę
Byłem tam gdzie brałem nowe opony i wyważyli je ale nic nie dało bo bicie było i auto po ich zabiegu ciągnęło w prawą. Dali inne używane na swoich felgach ale nic nie pomogło poza tym że znowu ciągnie na lewą stronę.
Może istotne jest to, że jak audi jest zimna to nic praktycznie się nie dzieje,ale jak złapie temperaturę to się zaczyna.
Mój mechanik już głupieje, a ja liczę na waszą pomoc.
POZDRAWIAM

[ Dodano: 2011-02-22, 20:31 ]
a tak w ogóle to jaki symbol ma moja 80-ka 2.0 115 KM?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 lut 2011, 07:25

Krzywdzioch_24 pisze:a tak w ogóle to jaki symbol ma moja 80-ka 2.0 115 KM?
jezeli pytasz o silnik to ABK, jezeli chodzi o sciaganie, to zadam glupie pytanie... po wymianie podanych podzespolow byla robiona zbieznosc? jezeli tak to czy w zakladzie ktory cieszy sie dobra opinia na temat robienia zbieznosci?

BIT BIT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 23 gru 2008, 20:08
Lokalizacja: W.M GIŻYCKO

Post autor: BIT BIT » 25 lut 2011, 18:28

witam to szarpanie to może być
1 opony
2 łożyska
3 tarcze pokrzywione
4piasta
5przegub zewnętrzny lub wewnętrzny

a ściąganie to
1 zacisk
2 łożysko
3 no i ta geometria

Awatar użytkownika
roodster80s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:51
Lokalizacja: Proszowice koło Krk

Post autor: roodster80s » 28 lut 2011, 17:06

Wiec panowie co do kolegi deusx.. To co u mnie. ;) Gumy na stabilizatoze do wymiany a ten stuk przynajmniej u mnie byl spowodowany popuszczonym sworzniem wachacza... Co do trzepania kierownica u mnie jest to samo... Mimo nowych opon, kontroli zawieszenia jak i hamulców dalej lecz zaznaczam nie zawsze odpczuwam drgania kierownicą przy około 80km/h przy 120km/h ustają...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl