[b3 1.6 PP] Dziwny dzwięk przy maksymalnym zkręcie w lewo
[b3 1.6 PP] Dziwny dzwięk przy maksymalnym zkręcie w lewo
Witam, ostatnio przy skręcaniu (max skręcie w lewo), usłyszałem dziwny odgłos (metaliczny). Przy skręcie w prawo to nie występuje.
Drugi problem, czasem przy skręconych kołach coś "puka" na dziurach lub jak dodam gazu (szarpnie do przodu).
Pytanie, oddać od razu do mechanika, czy sam mogę coś sprawdzić ew. problemy ? Jeżeli sam, to co i jaki sposób ?
Acha, zaznaczę jeszcze ostatni problem, że przy maksymalnych skrętach kołach mam dziwine wrażenie, jak by były luzy na kłach (bo buja autem).
Drugi problem, czasem przy skręconych kołach coś "puka" na dziurach lub jak dodam gazu (szarpnie do przodu).
Pytanie, oddać od razu do mechanika, czy sam mogę coś sprawdzić ew. problemy ? Jeżeli sam, to co i jaki sposób ?
Acha, zaznaczę jeszcze ostatni problem, że przy maksymalnych skrętach kołach mam dziwine wrażenie, jak by były luzy na kłach (bo buja autem).
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
To nie pompa wspomagania piszczy jak skręcisz kola na maxa.Drugi problem może to być przegub zewnętrzny skręć koła i ruszaj do przodu to tyłu jeśli będzie słychać takie strzelanie to wina przegubu Najlepiej jakbyś podjechał na stację i przetrzepał auto na trzepakach nie zawsze podniesienie auta do góry i ruszanie za koło pokaże gdzie występują luzy
Na pewno jest gdzieś luz, zacznę od wymianu tulejek, sprawdzę wszystkie śruby czy się nie poluzowały i dam znać.
P.S. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany:
amortyzatorów + poduszki, wszystkich elementów gumowych zawieszenia, same wahacze są w dobrym stanie, więc nie ma potrzeby ich wymiany. Chodzi o części dobrej marki, jednak nie najlepszej, będę sprzedawał auto za nie długo więc nie opłaca mi się kupować części na lata.
P.S. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany:
amortyzatorów + poduszki, wszystkich elementów gumowych zawieszenia, same wahacze są w dobrym stanie, więc nie ma potrzeby ich wymiany. Chodzi o części dobrej marki, jednak nie najlepszej, będę sprzedawał auto za nie długo więc nie opłaca mi się kupować części na lata.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 lut 2011, 07:43
Witam wszystkich. Mam problem z moja b4, a mianowicie od pewnego czasu pojawiło się bicie na kierownicy zarówno przy hamowaniu jak i przy normalnej jeździe. Zmieniłem końcówki, drążek kierownicy, tarcze oraz klocki ham. Przy hamowaniu bicie ustało, ale podczas jazdy dalej szarpie kierownicą
Pomóżcie bo już nie wiem czego się czepić.
Pomóżcie bo już nie wiem czego się czepić.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam. Sprawdź czy z felgi nie odpadł cięzarek, który jest montowany przy wyważaniu kół, bo bez niego kierownica potrafi drgaćKrzywdzioch_24 pisze:Witam wszystkich. Mam problem z moja b4, a mianowicie od pewnego czasu pojawiło się bicie na kierownicy zarówno przy hamowaniu jak i przy normalnej jeździe. Zmieniłem końcówki, drążek kierownicy, tarcze oraz klocki ham. Przy hamowaniu bicie ustało, ale podczas jazdy dalej szarpie kierownicą
Pomóżcie bo już nie wiem czego się czepić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 lut 2011, 07:43
Witajcie. Co do bicia na kierownicy to cały czas jest odczuwalne i ciągnie w lewą stronę
Byłem tam gdzie brałem nowe opony i wyważyli je ale nic nie dało bo bicie było i auto po ich zabiegu ciągnęło w prawą. Dali inne używane na swoich felgach ale nic nie pomogło poza tym że znowu ciągnie na lewą stronę.
Może istotne jest to, że jak audi jest zimna to nic praktycznie się nie dzieje,ale jak złapie temperaturę to się zaczyna.
Mój mechanik już głupieje, a ja liczę na waszą pomoc.
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2011-02-22, 20:31 ]
a tak w ogóle to jaki symbol ma moja 80-ka 2.0 115 KM?
Byłem tam gdzie brałem nowe opony i wyważyli je ale nic nie dało bo bicie było i auto po ich zabiegu ciągnęło w prawą. Dali inne używane na swoich felgach ale nic nie pomogło poza tym że znowu ciągnie na lewą stronę.
Może istotne jest to, że jak audi jest zimna to nic praktycznie się nie dzieje,ale jak złapie temperaturę to się zaczyna.
Mój mechanik już głupieje, a ja liczę na waszą pomoc.
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2011-02-22, 20:31 ]
a tak w ogóle to jaki symbol ma moja 80-ka 2.0 115 KM?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
jezeli pytasz o silnik to ABK, jezeli chodzi o sciaganie, to zadam glupie pytanie... po wymianie podanych podzespolow byla robiona zbieznosc? jezeli tak to czy w zakladzie ktory cieszy sie dobra opinia na temat robienia zbieznosci?Krzywdzioch_24 pisze:a tak w ogóle to jaki symbol ma moja 80-ka 2.0 115 KM?
- roodster80s
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 paź 2010, 20:51
- Lokalizacja: Proszowice koło Krk
Wiec panowie co do kolegi deusx.. To co u mnie. Gumy na stabilizatoze do wymiany a ten stuk przynajmniej u mnie byl spowodowany popuszczonym sworzniem wachacza... Co do trzepania kierownica u mnie jest to samo... Mimo nowych opon, kontroli zawieszenia jak i hamulców dalej lecz zaznaczam nie zawsze odpczuwam drgania kierownicą przy około 80km/h przy 120km/h ustają...