[B4 2.0 ABK+LPG] biały nalot, piana , smar na wlewie oleju
[B4 2.0 ABK+LPG] biały nalot, piana , smar na wlewie oleju
problem polega na tym ze na korku i wlewie oleju pokazuje się ścięty olej kolor biały forma smaru. czy to objawy uszczelki pod głowica? silnik 2.0 KAT +LPG 95r. 240 TYS przebiegu. autko bierze trochę oleju. ok 1L /1500km. tak mniej więcej obliczyłem. Trasy jakie robię są śmieszne do pracy 1,5km rano i po 22. z powrotem. ogólnie tylko miasto gdzie nie łapie nawet 70* przy mojej jeździe. płyn brał do dziś (przetarty główny wąż) zobaczymy jak teraz.silnik nie kopci żadnym siwym czy czarnymi spalinami (białe szybko niknące obłoczki-charakterystyczne przy niskich temp)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 23:57 przez marian89, łącznie zmieniany 1 raz.
pojawiało się tego dość sporo (jak bym korek masłem posmarował) dziś nowy filtr i olej zalany i dalej pojawiają się te oznaki czyli skraplanie autko jak wspomnieliście za mało jest grzane a za dużo stoi. dodam ze jest najpierw para lekka pianka i masełko to już po długim niewycieraniu.Leo pisze:wytrzeć, a po zimie zmienić olej na lepszy. a już najlepiej to zmieniać olej przed zimą.
Ja bym na Twoim miejscu równiez posprawdzał węże od odmy. Miałem właśnie taką akcje dwa dni temu. Zatkane węże i rozsypany trójnik od odmy ale w ABK chyba to inaczej wygląda. Też robie małe trasy ok 4-5 km do pracy i zostawiłem otwarty korek od oleju i po dłuższej jeździe masełko zeszło Olej miałem półsyntetyk Castrol ale wróciłem na MObila
Podłącze sie do tematu panowie:Marian89 przeciez to normalny objaw ze ta maż pojawia sie w odmie i na korku od wlewu oleju , silnik nie dogrzany,jazda na gazie ,gaz się skrapla,jeśli to możliwe to wyczyść odme, i sprawdz czy jest u ciebie w silniku ABK ten podgrzewacz powietrza bo rano silnik zimny, a powinien brac ciepłe powietrze z nad kolektora do spalania .J a u siebie zimą conajmniej ze 4 razy czyszcze odme z tego masełka i autko hula jak talala.Co do podgrzewacza powietrza to tez to wymienilem bo poprzedni wysiadł.Ale sprawdz tez jak sie nagrzewa silnik po jakim odcinku drogi tak jak koledzy pisali mozliwe ze termostat tez moze wine ponosic.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak jak już koledzy wyżej powiedzieli, małe ilości to nie tragedia. Tragedia to była u mojego kumpla w seacie. Zdjęliśmy dekielek zaworów i o mało się nie porzygałem - tego kiślu było tam jakieś 2 cm. W zasadzie cała klawiatura była tym wysmarowana. Od razu mówię że silnik był sprawny. Po wymianie oleju i filtrów lata do dzisiaj (będą już 3 latka). Chuj*** olej plus walnięty termostat bądź bardzo krótkie trasy i do tego podtlenek LPG.
dokladnie tak ok. 8/10km przy -10tep. optymalna tep wody i olejuPrzemo80b3 pisze:Po prostu silnik jest niedogrzany. Jakby silnik się nagrzewał to podejrzewam, że tego masła by nie było, bądź byłoby w małych ilościach
Ja do roboty mam 12km i tych probl. nie mam
a co dopiero( są śmieszne do pracy 1,5km rano i po 22. z powrotem.) caly blok jest zimny
wiec nie monccie chlopakowi w glowie ze to czy sio
-przeczysc co jakis czas odme *rurke*
-ewent. przegon ja co pare dni z 15km, ale zwawo
A co do oleju to>> * autko bierze trochę oleju. ok 1L /1500km. tak mniej więcej obliczyłem. *
-to wym . uszczelniaczy na zaw. moja brala przed wym. 0.6l/1000km ( TAK TEZ MAM GAZ lpg)
5 lat temu, po zrob 120tys.km.bierze 0.8l/12 tys.km
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie