Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK+LPG] biały nalot, piana , smar na wlewie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marian89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:33
Lokalizacja: Jarosław

[B4 2.0 ABK+LPG] biały nalot, piana , smar na wlewie oleju

Post autor: marian89 » 29 sty 2011, 16:32

problem polega na tym ze na korku i wlewie oleju pokazuje się ścięty olej kolor biały forma smaru. czy to objawy uszczelki pod głowica? silnik 2.0 KAT +LPG 95r. 240 TYS przebiegu. autko bierze trochę oleju. ok 1L /1500km. tak mniej więcej obliczyłem. Trasy jakie robię są śmieszne do pracy 1,5km rano i po 22. z powrotem. ogólnie tylko miasto gdzie nie łapie nawet 70* przy mojej jeździe. płyn brał do dziś (przetarty główny wąż) zobaczymy jak teraz.silnik nie kopci żadnym siwym czy czarnymi spalinami (białe szybko niknące obłoczki-charakterystyczne przy niskich temp)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 23:57 przez marian89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 29 sty 2011, 17:05

biały nalot jest też często wtedy jak silnik jest niedogrzany napisz na jakie trasy jeździsz i czy olej masz w wodzie no i chyba jak pójdzie uszczelka to i auto kopci jak byś ognisko rozpalił

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 29 sty 2011, 17:17

Jeżeli jest mały nalot, to osobiście bym się nie przejmował(zaniepokoiło by mnie to branie oliwy- trochę sporo)- jeżeli jeździsz krótkie trasy to może się tak dziać. Płynu chłodniczego nie ubywa?

remik87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 29 sty 2011, 23:29

kiedyś miałem to samo, u mnie to był termostat + krótkie trasy wiec spr czy jest w pożądku

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 sty 2011, 23:49

wytrzeć, a po zimie zmienić olej na lepszy. a już najlepiej to zmieniać olej przed zimą.

marian89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:33
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: marian89 » 30 sty 2011, 00:02

Leo pisze:wytrzeć, a po zimie zmienić olej na lepszy. a już najlepiej to zmieniać olej przed zimą.
pojawiało się tego dość sporo (jak bym korek masłem posmarował) dziś nowy filtr i olej zalany i dalej pojawiają się te oznaki czyli skraplanie autko jak wspomnieliście za mało jest grzane a za dużo stoi. dodam ze jest najpierw para lekka pianka i masełko to już po długim niewycieraniu.

remik87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 30 sty 2011, 00:54

to zalej i wstaw niuni nieco kolega ostatnio miał to w golfie 3 i jemu pomogło
mi kiedys też . spr stan płynu chłodniczego i twardość weży

Awatar użytkownika
Pawelex18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2009, 08:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Pawelex18 » 30 sty 2011, 06:40

Ja bym na Twoim miejscu równiez posprawdzał węże od odmy. Miałem właśnie taką akcje dwa dni temu. Zatkane węże i rozsypany trójnik od odmy ale w ABK chyba to inaczej wygląda. Też robie małe trasy ok 4-5 km do pracy i zostawiłem otwarty korek od oleju i po dłuższej jeździe masełko zeszło ;) Olej miałem półsyntetyk Castrol ale wróciłem na MObila :)

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: skifa » 30 sty 2011, 09:27

Podłącze sie do tematu panowie:Marian89 przeciez to normalny objaw ze ta maż pojawia sie w odmie i na korku od wlewu oleju , silnik nie dogrzany,jazda na gazie ,gaz się skrapla,jeśli to możliwe to wyczyść odme, i sprawdz czy jest u ciebie w silniku ABK ten podgrzewacz powietrza bo rano silnik zimny, a powinien brac ciepłe powietrze z nad kolektora do spalania .J a u siebie zimą conajmniej ze 4 razy czyszcze odme z tego masełka i autko hula jak talala.Co do podgrzewacza powietrza to tez to wymienilem bo poprzedni wysiadł.Ale sprawdz tez jak sie nagrzewa silnik po jakim odcinku drogi tak jak koledzy pisali mozliwe ze termostat tez moze wine ponosic.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 sty 2011, 09:59

W ABK nie ma podgrzewacza powietrza.Przy tak krótkich trasach ten osad to norma, tak jak radzą koledzy przypilnuj tylko żeby odma był drożna bo zacznie wywalać olej z pod pokrywy zaworów.A co do brania oleju to obadaj na początek czy nie ma wycieków bo 1,5l/1000 km to stanowczo za dużo.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 30 sty 2011, 10:07

Po prostu silnik jest niedogrzany. Jakby silnik się nagrzewał to podejrzewam, że tego masła by nie było, bądź byłoby w małych ilościach ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sty 2011, 10:26

Tak jak już koledzy wyżej powiedzieli, małe ilości to nie tragedia. Tragedia to była u mojego kumpla w seacie. Zdjęliśmy dekielek zaworów i o mało się nie porzygałem - tego kiślu było tam jakieś 2 cm. W zasadzie cała klawiatura była tym wysmarowana. Od razu mówię że silnik był sprawny. Po wymianie oleju i filtrów lata do dzisiaj (będą już 3 latka). Chuj*** olej plus walnięty termostat bądź bardzo krótkie trasy i do tego podtlenek LPG.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 30 sty 2011, 10:35

Przemo80b3 pisze:Po prostu silnik jest niedogrzany. Jakby silnik się nagrzewał to podejrzewam, że tego masła by nie było, bądź byłoby w małych ilościach ;-)
dokladnie tak ok. 8/10km przy -10tep. optymalna tep wody i oleju
Ja do roboty mam 12km i tych probl. nie mam
a co dopiero( są śmieszne do pracy 1,5km rano i po 22. z powrotem.) caly blok jest zimny
wiec nie monccie chlopakowi w glowie ze to czy sio

-przeczysc co jakis czas odme *rurke*
-ewent. przegon ja co pare dni z 15km, ale zwawo

A co do oleju to>> * autko bierze trochę oleju. ok 1L /1500km. tak mniej więcej obliczyłem. *

-to wym . uszczelniaczy na zaw. moja brala przed wym. 0.6l/1000km ( TAK TEZ MAM GAZ lpg)
5 lat temu, po zrob 120tys.km.bierze 0.8l/12 tys.km

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 30 sty 2011, 12:02

Dokładnie. Tak jak fox33 mówi, przegoń auto od czasu do czasu w trasie, to te masło zniknie, a teraz to jest po prostu niedogrzany motor ;-) .

rocik04
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2009, 12:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: rocik04 » 30 sty 2011, 13:14

Kolego te twoje trasy są za krótkie żeby ten silnik mógł się dogrzać skoro nie masz oleju z zbiorniczku wyrównawczym tzn ze mało jeździsz a jak w lato tez jest majonez na korku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl