Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Kontrolka imobilaizera w liczniku

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

[B4 TDI] Kontrolka imobilaizera w liczniku

Post autor: knagooss » 26 sty 2011, 15:25

Witam!
Mam pewien problem i nie wiem co zrobić.
Posiadam B4 w TDIku która nie ma obrotomierza. Mam możliwość kupienia całego licznika z obrotką też od TDI ale moje audi ma imobilaizer i pomarańczową kontrolkę na liczniku sygnalizującą owa sprawę (auto z kluczykiem w środku). Ten licznik który chce kupić pochodzi od auta bez imobilaizera czyli 100% pewnie jest bez takiej kontrolki!
Nie wiem co teraz zrobić, czy to będzie jakiś problem, a chciałbym mieć nadal taką kontrolkę.
Czy te liczniki różnią się jakąś elektronika wewnątrz? Co zrobić żeby przełożyć cały kupiony licznik ale żeby też miał taką działającą kontrolkę.
Wiem że jest możliwość przełożenia samego obrotomierza w mój licznik ale trzeba trochę sie pobawić, jakieś piny wlutować itd a nie mam dobrej ręki i pojęcia co do takich zabaw!!!
Koledzy pomocy...
Pozdrawiam

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 26 sty 2011, 15:51

przeluz tylko sam obrotomierz :D

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 sty 2011, 17:04

podjejzewam ze tak czy tak bez rozkrecania licznika sie nie obejdzie, mysle ze liczniki sa wszystkie takie same, jesli takowa opcja inna wystepuje to jest ona na dodatkowym przewodzie i dodatkowej oprawce z zarowka ktora sie wklada w odpowiednie miejsce, wtedy jest tez inna folijka z symbolami,
podobnie jak w tym temacie https://audi80.pl/b4-abt-podswietlan ... t50902.htm

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 26 sty 2011, 18:01

Myślisz że z kontrolką imobilaizera będzie podobnie jak z tą od air baga?
Szczerze to jeszcze nie zaglądałem pod licznik na przewody

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 sty 2011, 19:14

mozliwe, zobacz i napisz jak jest

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 26 sty 2011, 21:18

byla jedna wersja zegarow z ta kontrolka i zarowka jest normalna, wkladana w plyte. w najgorszym wypadku bedziesz musial po sciezkachna plycie dojsc ktore piny sa od tej kontrolki. Osobiscie robilem tak wiele razy i zawsze udawalo sie rozwiazac problem.

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 27 sty 2011, 14:43

jeśli będzie tak jak piszesz no to rewelacja :mrgreen:
dzieki Stary za info
rozumiem ze wszystkie zegary byly takie same i kazde maja taka kontrolke tylko ze ona działa w tych autach z imobilaizerem?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 27 sty 2011, 18:11

knagooss pisze:rozumiem ze wszystkie zegary byly takie same i kazde maja taka kontrolke tylko ze ona działa w tych autach z imobilaizerem?
Nie wszystkie. Nie jestem pewien co do płyty czy były rożne czy tylko jeden rodzaj. Jeśli był jeden rodzaj to w miejscu kontrolki immo jest inna ale działa tak samo, tylko z innego źródła dostaje sygnał.

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 28 sty 2011, 14:36

wiec co mi radzisz zrobic?
jak to rozwiazac bo o takich rzeczach nie mam pojecia :-/

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 29 sty 2011, 08:59

Przy odrobinie szczęścia po założeniu nowych zegarów zamiast kontrolki immo zaśweci się inna i wystarczy zmienić piktogramy, gdyby było inaczej to cała zabawa wiąże się z rozebraniem zegarów jednych i drugich i idąc po ścieżkach dojść do przewodu od immo i kontrolki i zrobić taki sam układ w nowych zegarach.

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 29 sty 2011, 17:58

przelozylem liczniki i wszystko gra, wystarczy tylko zamienic ta folie z oznaczeniami od kontrolek.
Jedna sprawa mnie interesuje odnosnie 2 kontrolek ktore pokazalem na zdjeciu (kontrolka wykrzyknik oraz kontolka od temp cieczy chlodzacej). W moim liczniku kiedy przekrece kluczyk mrugaja one a kiedy zapale silnik gasna.W liczniku kupionym tez mrugaja ale po zapaleniu nadal mrugaja ale jak obroty dochodza silnika do okolo 2000 to dopiero gasna. Dlaczego tak sie dzieje? Czy to wada licznika ale dlaczego gasna dopiero przy 2000 obrotow. wlozylem moj z powrotem i wszystko gra.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 sty 2011, 18:18

wymij MC i sprawdz jak masz ustawione zworki w "okienku" jak go wyjmiesz to zobaczysz w czym rzecz, a z ta kontrolka to i dla mnie dobra informacja...

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 29 sty 2011, 19:35

jak bys mogl to opisz cos wiecej o tych zworkach
o co dokładnie z tym chodzi?
to bedzie powodem nie gasniecia po zapaleniu silnika tych 2 kontrolek tylko dopiero gasna po wcisnieciu gazu?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 sty 2011, 23:55

musisz go wyjac, napisalem ci to juz wczesniej

wtedy zerknij czy zworki sie zgadzaja ztym co jest wyzej dla dizla, bo widze ze masz 1Z w profilu

to jako pierwsze trzeba sprawdzic i ewentualnie wykluczyc, bo widzisz ten MC na ktorym zle ci sygnalizuja lampki jest prawdopodobnie dla innej wersji silnikowej, i pewnie trzeba by zworki przelutowac, wiec prosciej dla ciebie wstawic poprzedni modul MC, przynajmniej bedziesz mial spokojny sen :mrgreen:

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 30 sty 2011, 10:48

to zdjecie ktore umiesciles jak je pobiore jest takie same male i nie widac nic tych zworek.
Na dniach włoze mojego MC i zobaczymy co bedzie sie dzialo z tymi kontrolkami

[ Dodano: 2011-01-30, 11:13 ]
wyciagnalem tego MC z zegara ktorego kupilem i tam nie ma zadnych zworek a co najdziwniejsze nie ma nawet zadnego napisu VDO tylko znak audi i napis germany. Caly licznik jest VDO no to MC tez powinien przeciez.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl