[B4 ABK] Wskaźniki...
[B4 ABK] Wskaźniki...
Witam mam pytanie odnośnie słynnych wskaźników temp. i paliwa... A mianowicie żaden nie pokazuje jak trzeba... Ze wskaźnikiem paliwa było tak że pokazywał 3/4 zbiornika i tyle było jednak po czasie w trasie, po przejejechaniu ok15 km, zauważyłem że wskazówka spada do okolic rezerwy i leci do połowy i tak pare razy. Później spadła do zera i tak zostało. Raz tylko zauważyłem że jak auto stało tak że lewa strona była sporo nizej niż prawa wskazóka powędrowała na połowe zbiornika ale jek wyjechałem na prosto znów opadła na zero i tak do tej pory...
Wskaźnik temp co prawda cały czas pracuje jednak nie wychyla się dalej niż za 70 st. Sporo jeżdze po mieście jednak wyższej temp nie osiąga, poza dzisiejszym dniem gdy przejechałem ok 3 km zostawiłem auto na wolnych obrotach i temp bardzo powoli doszła do 82 st. (wtedy załączył się wentylator i dalej nie szło.
Co może być przyczyną? Dziś wyczyściłem nóżki od stabilizatora jednak nic to nie dało.
Z góry dziękuje za odpowiedź i przepraszam jeśli napisałem nie tam gdzie trzeba' pozdrawiam...
Wskaźnik temp co prawda cały czas pracuje jednak nie wychyla się dalej niż za 70 st. Sporo jeżdze po mieście jednak wyższej temp nie osiąga, poza dzisiejszym dniem gdy przejechałem ok 3 km zostawiłem auto na wolnych obrotach i temp bardzo powoli doszła do 82 st. (wtedy załączył się wentylator i dalej nie szło.
Co może być przyczyną? Dziś wyczyściłem nóżki od stabilizatora jednak nic to nie dało.
Z góry dziękuje za odpowiedź i przepraszam jeśli napisałem nie tam gdzie trzeba' pozdrawiam...
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
A może trzeba go calkowiecie wymienić? Mialem w swojej B3 podobnie. Wyczyściełem stabilizator ale to nic nie dało. Polatałem po różnych forach. Było sporo wypowiedzi typu "zimne luty na liczniku"..."wymień pływak z baku"... W ostateczności wymienilem stabilizator z innego licznika i o dziwo smiga do dziś normalnie <ok>rychu87 pisze:Dziś wyczyściłem nóżki od stabilizatora
Ja wymieniłem na zamiennik jednak jest identycznie to samo' bede musiał chyba nowy wskaźnik od paliwa włożyć bo nawet nie drgnie już wcale... Nie wiem jeszcze co z temp bo wskazówka nie wychodzi poza 70 st. Albo wskaźnik albo czujnik... Temperatora powinna być ok bo nowy termostat wstawiłem' zapowietrzony też nie jest...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
No niestety nie mam w posiadaniu takiego urządzenia jak potencjometr regulowany ( szczeże powiem nawet za bardzo nie wiem jak to wygląda' chyba że chodzi o np potencjometr którym dodajemy głośniej w radiu)
Jeśli chodzi o to reagowanie liniowo to zauważyłem że jeśli temp podnosi sie troche to nie idzie płynnie tylko momentemi sie jakby przywiesza i cyka jakby sekundy w zegarku wskazówkowym... Czy to znaczy że do śmieci z nim?
Jeśli chodzi o to reagowanie liniowo to zauważyłem że jeśli temp podnosi sie troche to nie idzie płynnie tylko momentemi sie jakby przywiesza i cyka jakby sekundy w zegarku wskazówkowym... Czy to znaczy że do śmieci z nim?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 14:01 przez rychu87, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
warunek ze potencjometr bedzie liniowy, bo sa jeszcze logarytmiczne, i te trzecie co nie pamietam, ten drugi i trzeci zaleznie jak go wepniesz nie bedzie liniowo zminial rezystancji tylko napoczatku powoli a dopiero pod koniec szybciej zmieni rezystancje .. tak czy siak sposob dobrykarolas123 pisze:wskaznik powinien reagowac liniowo
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Oczywiscie oznaczeniowo rozrózniamy 3 typy potencjometrów:
A- cha-ka liniowa
B- cha-ka logarytmiczna
C- cha-ka wykładnicza
Oczywiscie potrzebujesz potencjometru o charakterystyce liniowej (najczesciej w oznaczeniu na koncu albo na poczatku bedzie "A".
Nie dodadałem tego ale przydałby sie jeszcze multimetr z funkcja pomiaru rezystancji.
A- cha-ka liniowa
B- cha-ka logarytmiczna
C- cha-ka wykładnicza
Oczywiscie potrzebujesz potencjometru o charakterystyce liniowej (najczesciej w oznaczeniu na koncu albo na poczatku bedzie "A".
Nie dodadałem tego ale przydałby sie jeszcze multimetr z funkcja pomiaru rezystancji.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie znalazłem niestety zadnych wartosci rezystancji wiec z tym musisz poradzic sobie sam. A jesli chodzi o sprawdzenie. To wskaznik temp jest łatwo sprawdzic. Odpinasz wtyczke od białego czujnika, ustalasz multimetrem które 2 piny (bo sa 3)w czujniku odpowiadaja za wskaznik (miedzy nimi bedzie dosc duza rezystancja, miedzy nimi a 3 pinem nie bedzie przejscia, bo on odpowiada za kontrolke temp na MC) Wpinasz sie pod te piny potencjometrem, przekrecasz stacyjke i sprawdzasz przy danej rezystancji wychylenie wskaznika. Kiedy ustalisz jakie jest dla temp na wskazniku 90st patrzysz ile ohmów jest na potencjometrze. Zapisujesz. Rozgrzewasz silnik do temp nominalnej (tzn. az włączy sie wiatrak i wyłaczy) i jesli temp na wskazniku jest inna to odpinasz znowu wtyczke z czujnika temp i zczytujesz rezystancje multimetrem. Opornosci powinny byc zblizone.
Z paliwem robisz tak samo tylko ze szukasz rezystancji we wtyczce pływaka w bagazniku. Zeby zobaczyc czy sie zmienia mozesz bujac samochodem. <ok>
Z paliwem robisz tak samo tylko ze szukasz rezystancji we wtyczce pływaka w bagazniku. Zeby zobaczyc czy sie zmienia mozesz bujac samochodem. <ok>