Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wskaźniki...

ODPOWIEDZ
rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

[B4 ABK] Wskaźniki...

Post autor: rychu87 » 18 sty 2011, 17:06

Witam mam pytanie odnośnie słynnych wskaźników temp. i paliwa... A mianowicie żaden nie pokazuje jak trzeba... Ze wskaźnikiem paliwa było tak że pokazywał 3/4 zbiornika i tyle było jednak po czasie w trasie, po przejejechaniu ok15 km, zauważyłem że wskazówka spada do okolic rezerwy i leci do połowy i tak pare razy. Później spadła do zera i tak zostało. Raz tylko zauważyłem że jak auto stało tak że lewa strona była sporo nizej niż prawa wskazóka powędrowała na połowe zbiornika ale jek wyjechałem na prosto znów opadła na zero i tak do tej pory...
Wskaźnik temp co prawda cały czas pracuje jednak nie wychyla się dalej niż za 70 st. Sporo jeżdze po mieście jednak wyższej temp nie osiąga, poza dzisiejszym dniem gdy przejechałem ok 3 km zostawiłem auto na wolnych obrotach i temp bardzo powoli doszła do 82 st. (wtedy załączył się wentylator i dalej nie szło.
Co może być przyczyną? Dziś wyczyściłem nóżki od stabilizatora jednak nic to nie dało.
Z góry dziękuje za odpowiedź i przepraszam jeśli napisałem nie tam gdzie trzeba' pozdrawiam...

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 30 sty 2011, 10:49

rychu87 pisze:Dziś wyczyściłem nóżki od stabilizatora
A może trzeba go calkowiecie wymienić? Mialem w swojej B3 podobnie. Wyczyściełem stabilizator ale to nic nie dało. Polatałem po różnych forach. Było sporo wypowiedzi typu "zimne luty na liczniku"..."wymień pływak z baku"... W ostateczności wymienilem stabilizator z innego licznika i o dziwo smiga do dziś normalnie <ok>

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 30 sty 2011, 12:54

Ja wymieniłem na zamiennik jednak jest identycznie to samo' bede musiał chyba nowy wskaźnik od paliwa włożyć bo nawet nie drgnie już wcale... Nie wiem jeszcze co z temp bo wskazówka nie wychodzi poza 70 st. Albo wskaźnik albo czujnik... Temperatora powinna być ok bo nowy termostat wstawiłem' zapowietrzony też nie jest...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 sty 2011, 13:42

Kolego zanim wezmiesz sie za wymiane pływaka i czujników, wepnij sie w układ potencjometrem regulowanym. Kiedy bedziesz zmieniał rezystancje, wskaznik powinien reagowac liniowo. Jesli tak sie dzieje, mozesz szukac przyczyny w pływaku i czujniku, jesli nie szukałbym przyczyny w elektryce.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 30 sty 2011, 13:53

No niestety nie mam w posiadaniu takiego urządzenia jak potencjometr regulowany ( szczeże powiem nawet za bardzo nie wiem jak to wygląda' chyba że chodzi o np potencjometr którym dodajemy głośniej w radiu)
Jeśli chodzi o to reagowanie liniowo to zauważyłem że jeśli temp podnosi sie troche to nie idzie płynnie tylko momentemi sie jakby przywiesza i cyka jakby sekundy w zegarku wskazówkowym... Czy to znaczy że do śmieci z nim?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 14:01 przez rychu87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 30 sty 2011, 13:55

karolas123 pisze:wskaznik powinien reagowac liniowo
warunek ze potencjometr bedzie liniowy, bo sa jeszcze logarytmiczne, i te trzecie co nie pamietam, ten drugi i trzeci zaleznie jak go wepniesz nie bedzie liniowo zminial rezystancji tylko napoczatku powoli a dopiero pod koniec szybciej zmieni rezystancje .. tak czy siak sposob dobry

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 sty 2011, 14:00

Oczywiscie oznaczeniowo rozrózniamy 3 typy potencjometrów:
A- cha-ka liniowa
B- cha-ka logarytmiczna
C- cha-ka wykładnicza

Oczywiscie potrzebujesz potencjometru o charakterystyce liniowej (najczesciej w oznaczeniu na koncu albo na poczatku bedzie "A".

Nie dodadałem tego ale przydałby sie jeszcze multimetr z funkcja pomiaru rezystancji.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 30 sty 2011, 14:05

karolas123 pisze:Oczywiscie potrzebujesz potencjometru o charakterystyce liniowej
a gdzie takie coś dostane i za ile?
Multimetr ma sąsiad więc nie będzie problemu...

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 30 sty 2011, 14:35

Przydałoby się jeszcze podać o jakiej wartości oporu ma być ten potencjometr.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 sty 2011, 16:35

POtencjometr dostaniesz w sklepie elektronicznym, albo mozesz wylutowac z jakiegos sprzetu rtv. Nowy to koszt około 3.5zł. Zaraz postaram sie poszukac jakiej rezystancji sa ori czujniki.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 30 sty 2011, 17:42

Ok' napisz jeszcze tylko W które kabelki sie mam wpiąć w celu sprawdzenia obu wskaźników...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 30 sty 2011, 18:32

niech lepiej poszuka ori

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 sty 2011, 19:41

Nie znalazłem niestety zadnych wartosci rezystancji wiec z tym musisz poradzic sobie sam. A jesli chodzi o sprawdzenie. To wskaznik temp jest łatwo sprawdzic. Odpinasz wtyczke od białego czujnika, ustalasz multimetrem które 2 piny (bo sa 3)w czujniku odpowiadaja za wskaznik (miedzy nimi bedzie dosc duza rezystancja, miedzy nimi a 3 pinem nie bedzie przejscia, bo on odpowiada za kontrolke temp na MC) Wpinasz sie pod te piny potencjometrem, przekrecasz stacyjke i sprawdzasz przy danej rezystancji wychylenie wskaznika. Kiedy ustalisz jakie jest dla temp na wskazniku 90st patrzysz ile ohmów jest na potencjometrze. Zapisujesz. Rozgrzewasz silnik do temp nominalnej (tzn. az włączy sie wiatrak i wyłaczy) i jesli temp na wskazniku jest inna to odpinasz znowu wtyczke z czujnika temp i zczytujesz rezystancje multimetrem. Opornosci powinny byc zblizone.

Z paliwem robisz tak samo tylko ze szukasz rezystancji we wtyczce pływaka w bagazniku. Zeby zobaczyc czy sie zmienia mozesz bujac samochodem. <ok>

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 31 sty 2011, 07:42

No to będzie trzeba się zaopatrzyć w takie cudo ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl