[ B4 ABT, PB,LPG] Regeneracja parownika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25
[ B4 ABT, PB,LPG] Regeneracja parownika
Czy przy wymianie membran mogłem coś skrzanić bo jak kręce śrubą do regulacji wolnych obrotów to nie ma żadnej różnicy. Jeszcez mam pytanie czy mogę jeszcze raz rozkręcić parownik żeby go sprawdzić nic się nie stanie z membramami?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25
Według mnie to nie opłaca się nawet regenerować Membran ponieważ nowy parownik z okablowaniem i filtrem i wymiana jest wart 270zł. To jest dużo lepsze i prostrze rozwiązanie bo membrany to nie wszystko w parowniku jeżeli jest zalany olejem itp nawet nie polecam wymiany poniewaz silnik bedzie i tak i tak otrzymywał inna mieszanke jak powinnien.
Mam taki sam parownik. Sprawdź, czy śrubka od regulacji wolnych obrotów(ta pozioma, blisko bloku wodnego, nie ta skośna, która musi być mocno wkręcona) jest dobrze złożona. Być może źle złożyłeś taki metalowy bolec mały ze sprężynką(odwrotnie)- wtedy silnik nie będzie reagował na zmiany obrotów. Być może też, że dźwigienki w parowniku źle pozakładałeś.tomasz1367 pisze:Mam tomasetto at 07- 100hp
O jakim oleju mówisz? Przecież do parownika nie dostaje się olej(może się dostawać, gdy uszczelka pod głowicą będzie uszkodzona i olej będzie krążył dodatkowo w płynie/wodzie). Chyba, ze mówisz o "miodzie"/"syropie", który wytrąca się z gazu i zanieczyszcza reduktor. Ten syf da się bez problemu i z niezłym rezultatem wymyć nitrem, który bez problemu sobie z tym poradzi(nawet lepiej niż benzyna i szorowanie).Majkel28 pisze:Według mnie to nie opłaca się nawet regenerować Membran ponieważ nowy parownik z okablowaniem i filtrem i wymiana jest wart 270zł. To jest dużo lepsze i prostrze rozwiązanie bo membrany to nie wszystko w parowniku jeżeli jest zalany olejem itp nawet nie polecam wymiany poniewaz silnik bedzie i tak i tak otrzymywał inna mieszanke jak powinnien.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Popieram Pawła tę substancję da się bez problemu wyczyścić, i umyć wszystkie elementy parownika.pawel_m pisze:O jakim oleju mówisz? Przecież do parownika nie dostaje się olej(może się dostawać, gdy uszczelka pod głowicą będzie uszkodzona i olej będzie krążył dodatkowo w płynie/wodzie). Chyba, ze mówisz o "miodzie"/"syropie", który wytrąca się z gazu i zanieczyszcza reduktor. Ten syf da się bez problemu i z niezłym rezultatem wymyć nitrem, który bez problemu sobie z tym poradzi(nawet lepiej niż benzyna i szorowanie).
Regeneracja jest dużo tańsza niż kupno nowego parownika, a wszystkie membrany, gumki, itp są w zestawie naprawczym <ok>
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe