[All] Modyfikacja - zmiana wtrysku jednopunktowego na gaźnik
[All] Modyfikacja - zmiana wtrysku jednopunktowego na gaźnik
Witam o tóz chiał bym przerobić swoje audi 80 b3 1.8 mono-tronic na gaźnik bo che sie pobawc w tunning założyc gaznik od poloneza i dwa parowniki od gazu tak jak ma turbofin.Chiał bym sie spytac co mi bedzie potrzebne zeby zmienic na gaźnik .Koledzy prosze powiedzcie mi co musze kupic żeby zmienic na gaźnik ,bo zapłon chyba nie pasuje bo tam na gaźniku jest podciśnienie czekam na ODP !!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 15:20 przez Sebandi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zapłon możesz zostawić, bo przy mono-jetronicu jest taki sam jak w gaźnikowcach.Sebandi pisze:bo zapłon chyba nie pasuje bo tam na gaźniku jest podciśnienie czekam na ODP !!!!!!!!!!!
A podciśnienie jest brane prosto z kolektora tylko przez monowtrysk masz jego wyjście (po drodze nic się z nim nie dzieje).
Możesz je podpiąć śmiało gdzieś indziej.
EDIT
Przypomniało mi się że jednak podciśnienie jest sterowane przez taki zaworek przy monowtrysku. Ale działa on prosto bo zamyka podciśnienie gdy przepustnica jest puszczona i opiera się o silniczek krokowy.
Jak wspomniałem wcześniej możesz podłączyć bezpośrednio do podciśnienia. Albo dorobić jakiś styk wykrywający zamknięcie przepustnicy i podłączyć do tego zaworka z wtrysku.
Co do wrzucenia gaźnika poszukaj na forum vw golfa i u nas w warsztacie był jeden opis instalacji takiego gaźnika.
Jeśli ma to być auto tylko do ścigania i mające uzyskać jak najwyższa moc max to zastosowanie listwy z czterema gaźnikami uważam za najlepsze rozwiązanie. W tym celu należy dorobić jak najkrótszy kolektor ssący co przyspieszy reakcję na gaz. Dorób kolektor ssący tak aby gaźniki znajdowały się jak najbliżej poziomu. Minusy są takie, że jeśli zastosujesz za duże gardziele to auto będzie miało słaby dół albo nie będzie chciało w ogóle jechać z wolnych obrotów, regulacja też nie jest prosta. Jeśli ustalisz wolne obroty na 3000 a moc max będzie przy 7000 to powinno to ładnie śmigać tylko załóż długi wałek i mocniejsze sprężyny zaworowe. Doprężenie do 11:1 lub więcej obowiązkowe. Do takiej modyfikacji założyłbym kolektor 4w1 i zrobił resztę wydechu.spawacz pisze:to ja zaproponuje 4x GSX-R , + doprezenie do 11:1, koszt nie wielki , a moc bedzie duzo wyzsza niz na poldku.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko