Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacja - zmiana wtrysku jednopunktowego na gaźnik

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

[All] Modyfikacja - zmiana wtrysku jednopunktowego na gaźnik

Post autor: Sebandi » 25 sty 2011, 20:13

Witam o tóz chiał bym przerobić swoje audi 80 b3 1.8 mono-tronic na gaźnik bo che sie pobawc w tunning założyc gaznik od poloneza i dwa parowniki od gazu tak jak ma turbofin.Chiał bym sie spytac co mi bedzie potrzebne zeby zmienic na gaźnik .Koledzy prosze powiedzcie mi co musze kupic żeby zmienic na gaźnik ,bo zapłon chyba nie pasuje bo tam na gaźniku jest podciśnienie czekam na ODP !!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 15:20 przez Sebandi, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2011, 12:01

Sebandi pisze:bo zapłon chyba nie pasuje bo tam na gaźniku jest podciśnienie czekam na ODP !!!!!!!!!!!
Zapłon możesz zostawić, bo przy mono-jetronicu jest taki sam jak w gaźnikowcach.
A podciśnienie jest brane prosto z kolektora tylko przez monowtrysk masz jego wyjście (po drodze nic się z nim nie dzieje).
Możesz je podpiąć śmiało gdzieś indziej.

EDIT
Przypomniało mi się że jednak podciśnienie jest sterowane przez taki zaworek przy monowtrysku. Ale działa on prosto bo zamyka podciśnienie gdy przepustnica jest puszczona i opiera się o silniczek krokowy.
Jak wspomniałem wcześniej możesz podłączyć bezpośrednio do podciśnienia. Albo dorobić jakiś styk wykrywający zamknięcie przepustnicy i podłączyć do tego zaworka z wtrysku.

Co do wrzucenia gaźnika poszukaj na forum vw golfa i u nas w warsztacie był jeden opis instalacji takiego gaźnika.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 27 sty 2011, 17:01

Ja bym się tam w gaźnik nie pchał. Nie wiem dlaczego ale mam większe zaufanie do mono-wtrysku.
Owszem... jest czasami więcej komplikacji (silniczek krokowy, wtrysk etc.)
No i moc... z tego co się orientuje jest mniejsza, a spalanie podobne.

Tak w ogóle to co Cię skłania to tego "swapa" :?: <ok>

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 27 sty 2011, 17:07

monowtrysk ta wazkie gardlo, ma tylko 38mm srednicy...

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 27 sty 2011, 20:37

Mój kolega czyli turbo fin miał i ma wlasnie załozony taki gaźnik i dwa parowniki i wtedy szlo mu to 207km/h bardzo dużo mu to dało tak audi szło mu 190 po polerce kolektora zmianei gaźniak dołożeniu drugiego parownika 207 km/h i lepiej sie zwijał z miejsca

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 27 sty 2011, 21:22

to ja zaproponuje 4x GSX-R , + doprezenie do 11:1, koszt nie wielki , a moc bedzie duzo wyzsza niz na poldku.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 28 sty 2011, 13:17

spawacz pisze:to ja zaproponuje 4x GSX-R , + doprezenie do 11:1, koszt nie wielki , a moc bedzie duzo wyzsza niz na poldku.
Jeśli ma to być auto tylko do ścigania i mające uzyskać jak najwyższa moc max to zastosowanie listwy z czterema gaźnikami uważam za najlepsze rozwiązanie. W tym celu należy dorobić jak najkrótszy kolektor ssący co przyspieszy reakcję na gaz. Dorób kolektor ssący tak aby gaźniki znajdowały się jak najbliżej poziomu. Minusy są takie, że jeśli zastosujesz za duże gardziele to auto będzie miało słaby dół albo nie będzie chciało w ogóle jechać z wolnych obrotów, regulacja też nie jest prosta. Jeśli ustalisz wolne obroty na 3000 a moc max będzie przy 7000 to powinno to ładnie śmigać tylko załóż długi wałek i mocniejsze sprężyny zaworowe. Doprężenie do 11:1 lub więcej obowiązkowe. Do takiej modyfikacji założyłbym kolektor 4w1 i zrobił resztę wydechu.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 sty 2011, 07:55

witam ja przerabialem ke jetronic na gaznik,nic szczegolnego tam nie robilem.Zmienilem tylko kolektor ssacy i tyle nawet wtryski nadal tkwia w glowicy . Wszystko biega jak talala

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 31 sty 2011, 13:55

Koledzy a co z tym rozdzielaczem od gaźnika też trzeba go zakałdac a pompa paliwa????????????????????

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 31 sty 2011, 16:03

jakim rozdzielaczem? pompke paliwa kup mechaniczna w bloku powinien byc zaslepiony otwor na nia.Odkrecasz zaslepke a na jej miejsce montujesz pompke

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 31 sty 2011, 19:43

Dobra a zapłon bedzie pasdował bo tam jest na podcisneinie co podłacza sie do gaźnika a tutej nic niema i co z tym zrobic ????????????

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 01 lut 2011, 21:48

a katalizator też musze wywalic???

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 02 lut 2011, 07:17

a poco chcesz kata wywalac ?moze zostac

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 02 lut 2011, 14:21

bo szybko sie moze zawalic bo na gaźniku już nie są taka czyste spaliny

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 02 lut 2011, 21:31

czy ja wiem, przeciez w 1,6 pp tez sa katy a jest to gaznikowiec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl