[1.9 TDI 1Z] Wynn's EGR 3 DIESEL
Jeśli turbina bierze trzoche oleju i dodatkowo olej z omy idzie z dolot, a egr jest nie zaślepiony, to wlanie tego w turbo może mieć przykre skutki. Wiem ile wydłubałem z koloktora dolotowego syfu i jak pomyśle ze część tego mogło by się dostać na tłoki to dziękuje. Lepiej zaślepić egr, wyczyścić kolektor ssący i głowice. Efekt będzie lepszy i bezpieczniejszy :mrgreen:
Ps. podziwiam za odwage.
Ps. podziwiam za odwage.
mój sposób na czyszczenie dolotu dokładnie to wygląda tak:
1. Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego, założenie czystego
2. Zaślepienie EGR
3. Przejechanie ok 20-30tys. km
4. Zrobienie "wolnej odmy"
5. Czyszczenie z użyciem benzyny, czyli:
5a. wlanie do butelki ok 100-150ml benzyny
5b. demontaż węża z kolektora ssącego
5c. uruchomienie silnika na jałowych obrotach
5d. przesłonięcie otworu w kolektorze ssącym np. ręką w grubej rękawicy zostawiając otwór o śr. ok 1.5cm
5e. włożenie jednego końca słomki (np. wężyka o śr. wew. ok 3mm) do butelki z benzyną, a drugi koniec przykładamy do otworu z pkt. 5d., benzyna zostanie zassana z butelki, butelka powinna być poniżej otworu
5f. średnicę otworu i ilość benzyny regulujemy tak, aby silnik nie zgasł i nie wchodził na wyższe obroty oraz metaliczny dźwięk samozapłonu benzyny był jak najsłabszy
zasada jest taka, że im mniej powietrza lub więcej benzyny tym mniejsze spalanie stukowe, zbyt dużo benzyny może zgasić silnik (trzeba wtedy nieco zwiększyć ilość powietrza) ale należy pamiętać że zbyt dużo benzyny i powietrza nie jest wskazane (patrz punkt 5d.)
5g. po wypaleniu całej ilości benzyny należy silnik delikatnie przegazować i złożyć wszystko
operacja ta ma na celu wyczyszczenie kanałów głowicy oraz zaworów bez demontażu i można ją przeprowadzić po wcześniejszym wyczyszczeniu kolektora ssącego
1. Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego, założenie czystego
2. Zaślepienie EGR
3. Przejechanie ok 20-30tys. km
4. Zrobienie "wolnej odmy"
5. Czyszczenie z użyciem benzyny, czyli:
5a. wlanie do butelki ok 100-150ml benzyny
5b. demontaż węża z kolektora ssącego
5c. uruchomienie silnika na jałowych obrotach
5d. przesłonięcie otworu w kolektorze ssącym np. ręką w grubej rękawicy zostawiając otwór o śr. ok 1.5cm
5e. włożenie jednego końca słomki (np. wężyka o śr. wew. ok 3mm) do butelki z benzyną, a drugi koniec przykładamy do otworu z pkt. 5d., benzyna zostanie zassana z butelki, butelka powinna być poniżej otworu
5f. średnicę otworu i ilość benzyny regulujemy tak, aby silnik nie zgasł i nie wchodził na wyższe obroty oraz metaliczny dźwięk samozapłonu benzyny był jak najsłabszy
zasada jest taka, że im mniej powietrza lub więcej benzyny tym mniejsze spalanie stukowe, zbyt dużo benzyny może zgasić silnik (trzeba wtedy nieco zwiększyć ilość powietrza) ale należy pamiętać że zbyt dużo benzyny i powietrza nie jest wskazane (patrz punkt 5d.)
5g. po wypaleniu całej ilości benzyny należy silnik delikatnie przegazować i złożyć wszystko
operacja ta ma na celu wyczyszczenie kanałów głowicy oraz zaworów bez demontażu i można ją przeprowadzić po wcześniejszym wyczyszczeniu kolektora ssącego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: bialystok
Cze , narazie ni mam czasu, ale na pewno to zrobie i powiadomie, a tak nawiasem to dziś sie przysłuchalem pracy silnika i... ten N75 cyka jak opentany :?: , po za tym odme wywalilem na zewnątrz i kupiłem nowy czujnik doladowania powietrza (ten w rurze od IC, tamten caly był czarny,okopcony i tłusty od oleju) 40 PLN.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: bialystok
profilaktycznie wymieniłem na nowy , potem urwał mi sie górny poziomy kruciec i znowu załozyłem stary, który okazał sie dobry , a dziś szukałem problemu z temp. silnika, okazało sie, że padł czujnik , który jest z tyłu głowicy, cały czs pokazywał mi temp. 55 nawet przy 90 i tego nie wiedziałem (taki okrągły na 3 bolce) teraz ok. przy 95 włanczają się wiatraki. :lol:
Nie żebym się czepiał ale,niech któremuś (oby nie) z kolegów motor wywali korbę przez opisane przez ciebie doświadczenie to nie będzie już wesoło nagar zalegający na zaworach jak i na głowicy nie zniknie po tym dziwnym doświadczeniu mam nadzieje że żaden z kolegów czytających to nie uwali sobie zeciora,benzyna w dolocie diesla :lol: no noo fajnie sie wkręcić może na max obroty.ps bez urazy ale nic to nie da wyjmij sobie zawór z diesla zaklejony nagarem i myj w pb po jakim czasie sie uda ci go umyć 1dna-2-3godziny :?: nie opowiadaj takich wymysłów bo jeszcze któryś z kolegów zrealizuje i zrobi tak i uwali motor i co wtedy :?:UKI_XX pisze:mój sposób na czyszczenie dolotu dokładnie to wygląda tak:
1. Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego, założenie czystego
2. Zaślepienie EGR
3. Przejechanie ok 20-30tys. km
4. Zrobienie "wolnej odmy"
5. Czyszczenie z użyciem benzyny, czyli:
5a. wlanie do butelki ok 100-150ml benzyny
5b. demontaż węża z kolektora ssącego
5c. uruchomienie silnika na jałowych obrotach
5d. przesłonięcie otworu w kolektorze ssącym np. ręką w grubej rękawicy zostawiając otwór o śr. ok 1.5cm
5e. włożenie jednego końca słomki (np. wężyka o śr. wew. ok 3mm) do butelki z benzyną, a drugi koniec przykładamy do otworu z pkt. 5d., benzyna zostanie zassana z butelki, butelka powinna być poniżej otworu
5f. średnicę otworu i ilość benzyny regulujemy tak, aby silnik nie zgasł i nie wchodził na wyższe obroty oraz metaliczny dźwięk samozapłonu benzyny był jak najsłabszy
zasada jest taka, że im mniej powietrza lub więcej benzyny tym mniejsze spalanie stukowe, zbyt dużo benzyny może zgasić silnik (trzeba wtedy nieco zwiększyć ilość powietrza) ale należy pamiętać że zbyt dużo benzyny i powietrza nie jest wskazane (patrz punkt 5d.)
5g. po wypaleniu całej ilości benzyny należy silnik delikatnie przegazować i złożyć wszystko
operacja ta ma na celu wyczyszczenie kanałów głowicy oraz zaworów bez demontażu i można ją przeprowadzić po wcześniejszym wyczyszczeniu kolektora ssącego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: bialystok
Witam wszystkich , robote dziś wcześnie skończylem, bylem umówiony u pompiarza poniewarz stwierdzilem ,ze ze zbiornika ssie jak mu popadnie :evil: gościu popatrzył na pompę kazał odpalić auto , zrobił oko i powiedział ,ze zaraz przyniesię komputer i podłączymy sie do pompy, takiego komputera w życiu nie widzieliście , :mrgreen: , młotek + metalowy trzonek , poluzował trzy śrubki na pokrywie pompy stukną w nią delikatnie w kierunku do chłodnicy , dokręcił śrubki i wszystko . Faktycznie była słyszalna zmiana pracy silnika na delikatniejszą , ciut zmalały wolne obroty, powiedział, ze troche bedzie slabszy ale bedzie mniej palił .
Druga sprawa, tak jak pisałem ,ze powiadomie o uż(rz)yciu tego środka Wynn's EGR i tak tyż robie , byłem sam więc zablokowałem pedał gazu młotkiem i śrubokrętem na 1800 obr. połowe puszki wpsikałem do rury przy przepływce , a drugie tyle do kolektora ssącego nad turbiną , w czasie psikania obroty podniosły sie do około 3 tys. żadnego czarnego dymienia z wydechu nie widziałem , żadne kontrolki nie zapaliły sie, potem zrobiłem na normalne wolne obroty , popracował jakiś czas i nic sie nie działo . Zgasiłem zapalił fajkę , odpaliłem znowu i nic, wszystko tak jak było czyli ok czy tam coś wyczyściło czy nie, nie wiem bo nic nie widziałem. :roll:
Druga sprawa, tak jak pisałem ,ze powiadomie o uż(rz)yciu tego środka Wynn's EGR i tak tyż robie , byłem sam więc zablokowałem pedał gazu młotkiem i śrubokrętem na 1800 obr. połowe puszki wpsikałem do rury przy przepływce , a drugie tyle do kolektora ssącego nad turbiną , w czasie psikania obroty podniosły sie do około 3 tys. żadnego czarnego dymienia z wydechu nie widziałem , żadne kontrolki nie zapaliły sie, potem zrobiłem na normalne wolne obroty , popracował jakiś czas i nic sie nie działo . Zgasiłem zapalił fajkę , odpaliłem znowu i nic, wszystko tak jak było czyli ok czy tam coś wyczyściło czy nie, nie wiem bo nic nie widziałem. :roll: