[1.6 D/TD] jaki akmumulator?
[1.6 D/TD] jaki akmumulator?
witam stoję przed kupnem nowego akumulatora i pytanie jaki kupić nie chodzi mi o marke bo miałem centre future + ( niby całkowicie bezobsługowe) 65Ah 680A i altek nie dawał rady i akumulator dziś powiedział definitywnie dość po 20 h ładowania prądem 2-3 A nie zakręcił ani razu rozrusznikiem ( <buu> nie będę na zlocie) chodzi mi o prąd rozruchowy jaki musi być minimalnie aby w zimę odpalił bez problemów?
ps.
słyszałam ze można wylać "kwas" nalać wody destylowanej, ładować, wylać i tak w kółko aż "zupka" będzie klarowna i wtedy zalać elektrolit wiem ze tak się robiło jak na polskich drogach królowały Poldki i maluchy i kredensy.
ps.
słyszałam ze można wylać "kwas" nalać wody destylowanej, ładować, wylać i tak w kółko aż "zupka" będzie klarowna i wtedy zalać elektrolit wiem ze tak się robiło jak na polskich drogach królowały Poldki i maluchy i kredensy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [1.6 D/TD] jaki akmumulator?
Kwietniu pisze:
ps.
słyszałam ze można wylać "kwas" nalać wody destylowanej, ładować, wylać i tak w kółko aż "zupka" będzie klarowna i wtedy zalać elektrolit wiem ze tak się robiło jak na polskich drogach królowały Poldki i maluchy i kredensy.
To się nazywał proces odsiarczania. Do tego odpowiedni prąd ładowania odpowiedni czas itd. Przedłużał żywotność aku o następne dwa lata minim.
[ Dodano: 2011-02-02, 21:59 ]
Szara80tkaTdi pisze::shock: skad ty takie kosmiczne wartosci wzioles? przedewszystkim musi byc pojemnosc mniejsza od wydajnosci alternatora w amperach
A niby dla czego? Dla aku prą ładowania musi być w normie min 1/10 czyli 100ah prąd ładowania minimum 10A
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
widzę ze temat coś ruszył, ale ta 72Ah to trochę za dużo skoro mam altek 65A i nie dawał rady z akku 65AH
trepek właśnie potrzebuje zakręcić silnikiem ten jeden raz abym mógł zmienić galaretę o kolorze budyniu na mobila 10W40
ps. w aucie nie ma żadnych odbiorników prądu dodatkowych nawet radia nie posiadam jak na razie myślę o 50 Ah i przynajmniej 300A (EN) tylko nie wiem czy odpali na tym prądzie
[ Dodano: 2011-02-03, 13:51 ]
sorki mam przeciwmgielne z przodu z wypasu
matka etka głosi ze do diesla 64Ah/380A (tylko wg jakiej normy)
trepek właśnie potrzebuje zakręcić silnikiem ten jeden raz abym mógł zmienić galaretę o kolorze budyniu na mobila 10W40
ps. w aucie nie ma żadnych odbiorników prądu dodatkowych nawet radia nie posiadam jak na razie myślę o 50 Ah i przynajmniej 300A (EN) tylko nie wiem czy odpali na tym prądzie
[ Dodano: 2011-02-03, 13:51 ]
sorki mam przeciwmgielne z przodu z wypasu
matka etka głosi ze do diesla 64Ah/380A (tylko wg jakiej normy)
Wydaje mi się, że 60/65Ah starczy. jak mi mój bysior (chyba 80Ah miałem) wysiadł, to jeżdżę narazie jeszcze na pożyczonym od kolegi 55Ah firmy "no name" i nie mam żadnych problemów, ostatnio pasek pękł od alternatora koledze w trasie właśnie i Audi zrobiło jeszcze 150 km i normalnie wróciła nocą, nawet światła praktycznie nie przygasły, a na starym aku jak mi w maju padało ładowanie, to po 2-3 minutach już prawie świateł nie miałem i nic.
Tu pasek wymieniliśmy i od strzała odpaliła.
Tu pasek wymieniliśmy i od strzała odpaliła.
TO kilka zdań ode mnie. Miałem 1,6d w b3. Akumulator 74ah autopartu ? i alternator (uwaga) 55A, po roku wrzuciłem 65A (taki był ori w b3 diesel z ubogim wyposażeniem), aku miałem przez 2,5 roku (tyle miałem auto) i nic złego się z aku nie działo. Ubiegłej zimy ropa mi zamarzła i kręciłem dłuuuuuugo i mocno. Podsumowując jeśli alternator właściwe ładuje >14V pod obciążeniem i nie jeździ się non stop na krótkich odcinkach + nie ma się złodzieja prądu w aucie to aku powinien żyć. Sprawdź alternator. Jakie napięcie jest na aku po takim nocnym ładowaniu i odpięciu prostownika jak postoi z 2 godz ? Powinno być 12,5-12,6v.