Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 D/TD] jaki akmumulator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

[1.6 D/TD] jaki akmumulator?

Post autor: Kwietniu » 02 lut 2011, 15:16

witam stoję przed kupnem nowego akumulatora i pytanie jaki kupić nie chodzi mi o marke bo miałem centre future + ( niby całkowicie bezobsługowe) 65Ah 680A i altek nie dawał rady i akumulator dziś powiedział definitywnie dość po 20 h ładowania prądem 2-3 A nie zakręcił ani razu rozrusznikiem ( <buu> nie będę na zlocie) chodzi mi o prąd rozruchowy jaki musi być minimalnie aby w zimę odpalił bez problemów?

ps.
słyszałam ze można wylać "kwas" nalać wody destylowanej, ładować, wylać i tak w kółko aż "zupka" będzie klarowna i wtedy zalać elektrolit wiem ze tak się robiło jak na polskich drogach królowały Poldki i maluchy i kredensy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 02 lut 2011, 15:40

im wiecej masz na dnie osadu, tym gorzej, bo plyty sie zwieraja i same sie rozladowuja, sa ludzie, przynjmniej kiedys tak robili ze odcinali podstawe czyscili i na nowo przyklejali, ale to bylo w epoce poldkow i kredensow

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 lut 2011, 19:10

Dla diesla(54KM) na stronie varty znalazłem 3 szt.
1.74Ah i 750A,
2.72Ah i 680A,
3.70Ah i 640A

Dla td (70KM);
1.74Ah i 750A,
2.72Ah i 680A,
3.70Ah i 640A

Czyli reasumując 70Ah i 700A a i spr. na altku na wlepce ile ma ''Ah'' na naklejce

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 02 lut 2011, 21:34

:shock: skad ty takie kosmiczne wartosci wzioles? przedewszystkim musi byc pojemnosc mniejsza od wydajnosci alternatora w amperach

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 lut 2011, 21:40

Ze strony producenta <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [1.6 D/TD] jaki akmumulator?

Post autor: Jarewa » 02 lut 2011, 21:53

Kwietniu pisze:
ps.
słyszałam ze można wylać "kwas" nalać wody destylowanej, ładować, wylać i tak w kółko aż "zupka" będzie klarowna i wtedy zalać elektrolit wiem ze tak się robiło jak na polskich drogach królowały Poldki i maluchy i kredensy.

To się nazywał proces odsiarczania. Do tego odpowiedni prąd ładowania odpowiedni czas itd. Przedłużał żywotność aku o następne dwa lata minim.

[ Dodano: 2011-02-02, 21:59 ]
Szara80tkaTdi pisze::shock: skad ty takie kosmiczne wartosci wzioles? przedewszystkim musi byc pojemnosc mniejsza od wydajnosci alternatora w amperach

A niby dla czego? Dla aku prą ładowania musi być w normie min 1/10 czyli 100ah prąd ładowania minimum 10A

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 02 lut 2011, 22:04

bo nie spotkalem sie aby do audi 80 producent zalecal wieksza pojemnosc niz 63Ah, i to nawet dla diesla

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lut 2011, 22:10

A co to znaczy zalecał?

Oni podają optymalną wartość produkt cena jakość taka która bedzie dobrze zawzsze trzymają się minimum . Przeciesz nie zaleci wiekszy droszy jak mniejszy też da radę.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 lut 2011, 22:40

Szara80tkaTdi pisze:bo nie spotkalem sie aby do audi 80 producent zalecal wieksza pojemnosc niz 63Ah, i to nawet dla diesla
Dla TDI to nie, ale pokonaj sobie stopien sprężania 1:28 w mroźną zimę przy 63Ah i to najczęściej na oleju mineralnym.

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 03 lut 2011, 13:41

widzę ze temat coś ruszył, ale ta 72Ah to trochę za dużo skoro mam altek 65A i nie dawał rady z akku 65AH
trepek właśnie potrzebuje zakręcić silnikiem ten jeden raz abym mógł zmienić galaretę o kolorze budyniu na mobila 10W40

ps. w aucie nie ma żadnych odbiorników prądu dodatkowych nawet radia nie posiadam jak na razie myślę o 50 Ah i przynajmniej 300A (EN) tylko nie wiem czy odpali na tym prądzie

[ Dodano: 2011-02-03, 13:51 ]
sorki mam przeciwmgielne z przodu z wypasu
matka etka głosi ze do diesla 64Ah/380A (tylko wg jakiej normy)

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 03 lut 2011, 14:18

Wydaje mi się, że 60/65Ah starczy. jak mi mój bysior (chyba 80Ah miałem) wysiadł, to jeżdżę narazie jeszcze na pożyczonym od kolegi 55Ah firmy "no name" i nie mam żadnych problemów, ostatnio pasek pękł od alternatora koledze w trasie właśnie i Audi zrobiło jeszcze 150 km i normalnie wróciła nocą, nawet światła praktycznie nie przygasły, a na starym aku jak mi w maju padało ładowanie, to po 2-3 minutach już prawie świateł nie miałem i nic.
Tu pasek wymieniliśmy i od strzała odpaliła.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lut 2011, 15:47

Kwietniu pisze: ale ta 72Ah to trochę za dużo skoro mam altek 65A i nie dawał rady z akku 65AH
W takim razie zaiteresował bym się kondycją alternatora czy ma te "65"A.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2011, 16:28

NIe wiedziałem, że do diesli pakowali altki 65A, myślałem, że szły tylko same 90A.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 03 lut 2011, 18:40

Jak widzicie 65A dla diesla bez klimy, z klima 90A a dla 5cyl 90A a z klima 5cyl.110A (trochę sporo)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 lut 2011, 19:07

TO kilka zdań ode mnie. Miałem 1,6d w b3. Akumulator 74ah autopartu ? i alternator (uwaga) 55A, po roku wrzuciłem 65A (taki był ori w b3 diesel z ubogim wyposażeniem), aku miałem przez 2,5 roku (tyle miałem auto) i nic złego się z aku nie działo. Ubiegłej zimy ropa mi zamarzła i kręciłem dłuuuuuugo i mocno. Podsumowując jeśli alternator właściwe ładuje >14V pod obciążeniem i nie jeździ się non stop na krótkich odcinkach + nie ma się złodzieja prądu w aucie to aku powinien żyć. Sprawdź alternator. Jakie napięcie jest na aku po takim nocnym ładowaniu i odpięciu prostownika jak postoi z 2 godz ? Powinno być 12,5-12,6v.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl