Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 D/TD] jaki akmumulator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2011, 20:01

skoti pisze:Jak widzicie 65A dla diesla bez klimy, z klima 90A a dla 5cyl 90A a z klima 5cyl.110A (trochę sporo)
były tez 120A a ja mam 70A <ok> ja mam 72ah 680A i sprawuje się idealnie już od prawie 2 lat.ostatnio mierzyłem jego wartości i ma jak nówka więc moim zdaniem lepiej kupić trochę większy akumulator by tego prądu nie zabrakło np przy porannego mroźnego rozruchu...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2011, 20:43

Ja mam altka 90A i jest on ori a nawet nie mam wspomagania.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2011, 21:18

widocznie montowali jak chcieli.sąsiad ma 70 A tez oryginalnie a ma szyby i lusterka elektryczne...

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 03 lut 2011, 21:25

np umnie niema klimy, mam tylko ori pelna elektryke, a alt 90A, i nie byl on zmieniany gdyz mam to nawet w kodzie wyposazenia

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2011, 21:55

Szara80tkaTdi pisze:gdyz mam to nawet w kodzie wyposazenia
Ja też.

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 04 lut 2011, 13:15

trepek pisze:
Szara80tkaTdi pisze:gdyz mam to nawet w kodzie wyposazenia
Ja też.
a ja mam tam dziurę :mrgreen:
a w akku znalzłem takie coś:


koniec offtopa

kupiony "używany" centra plus 50 Ah 460 A (en) napisałem wcześniej 360 A wg etki to myślę z racji wieku auta to będzie din norma
na razie ładuje tego "nowego" no gościu powiedział ze długo stał ale 12V trzymał na tym mrozie po wstępnych oględzinach nie wygląda na zajechany bo płyty maja kolor szary, brązowy, szary itd i nie są jakieś oblepione czy rozwarstwione czyli taki jaki powinien i nie było za dużo elektrolitu dolana woda...

ps. myślę że ktoś kumaty mógłby zrobić jakiś tutek jak zdiagnozować czy bateria jeszcze się nadaje do użytku czy już nie i jak ładować i go podkleić bo na elektrodzie powoli się robi lobby i wyłuskanie informacji powoli robi się trudne

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 lut 2011, 15:33

Kwietniu pisze:myślę że ktoś kumaty mógłby zrobić jakiś tutek jak zdiagnozować czy bateria jeszcze się nadaje do użytku czy już nie
jest cos takiego jak Areometr po okolo 10zeta w motoryzacyjnych, i niema nic lepszego do sprawdzania akumulatora, zadne gowna elektroniczne tego nie zastapia, co do ladowania to ladujesz 1/10 pojemnosci, pilnowac wody na poziomie, wiec niema zabardzo co wymyslac

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2011, 20:03

Szara80tkaTdi pisze: Areometr

Areometrem możesz sobie jedynie zupe sprawdzać czy nie za kwaśna. To jest tylko takie jest bo jest. Jego skuteczność to 20%.

Do prawdziwego sprawdzenia potrzebne jest urządzenie.

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 05 lut 2011, 17:36

50Ah chodź sprawna nie dały rady odpalić diesla zakręciła raz i tyle teraz muszę przetestować 60Ah o prądzie 420A

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 lut 2011, 16:25

Kolego ten 50Ah jeśli stał to może być kiepski, po naładowaniu i odstawieniu na kilka godzin napięcie nie powinno spaść poniżej 12,5V. Dodatkowo jak zaczną grzać swiece to na aku może zostać poniżej 10V a taki już diesla raczej nie odpali, bo w momencie kręcenia zostaje jeszcze mniej. Jak aku nie będzie miał "kopa" to diesla możesz kręcić nawet pół dnia.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lut 2011, 16:33

Kwietniu pisze:50Ah chodź sprawna nie dały rady odpalić diesla
Bo w dieslu nie jest potrzebna pojemność lecz moc rozruchowa więc ta druga wartość.
Takim akumulatorem jak przed chwilą miałeś to możesz kaszlaka odpalać a nie komorę wirową ze stopniem sprężania 1:28.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 06 lut 2011, 16:51

co ztego ze wrzucisz mocny aku jak w mrozie i tak nie ruszy, bo np swiece nie grzeja, na nowym aku ciezko mi krecil a tylko swiece zmienilem jak inny samochod, na tykniecie odpala, dlatego tez niewarto sie galopowac z coraz to wiekszym akumulatorem tylko sprawdzic inne czynniki wazne do odpalenia

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lut 2011, 17:52

Szara80tkaTdi pisze:co ztego ze wrzucisz mocny aku jak w mrozie i tak nie ruszy, bo np swiece nie grzeja, na nowym aku ciezko mi krecil a tylko swiece zmienilem jak inny samochod, na tykniecie odpala, dlatego tez niewarto sie galopowac z coraz to wiekszym akumulatorem tylko sprawdzic inne czynniki wazne do odpalenia
Po pierwsze masz bezpośredni wtrysk, po drugie niższy stopień sprężania, po trzecie u kolegi nawet wałem nie chciał obracać. D/TD musi mieć mocny aku bo rozrusznik w tych silnikach potrafi wszamać grubo ponad 1.5KW, nawet do 2KW. A gdzie świece żarowe, gdzie straty spowodowane temp? Zapas prądowy musi być. I świeczki też, z resztą bez świec to i w ciepłe dni trudno D/TD odpalić.

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 07 lut 2011, 22:34

mam gdzieś wykres długości w czasie odpalania D i Di od sprężania i temp przy różnych paliwach i przy świecach płomieniowych ON/OFF jak by ktoś chciał mogę poszukać. -<PW>-

temat do zamknięcia kupiłem "prawie" nowy akku z '09 centra standard 55Ah i pali bez problemu ( kręci poprawnie tylko ze zapowietrzyłem układ bo ropa się skończyła :-x) , niestety problem z rozruchem był w części spowodowany przez zaśniedziałe złącze rozrusznika pół godziny pastwienia się nad klemami z papierem ściernym i po problemie. dzięki za pomoc
ps. Spiczi dobrze gada z tym spadkiem napięcia ale to ładnie widać na lampie przy otwartych drzwiach jak przygasa......

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 lut 2011, 23:04

trepek pisze:stopniem sprężania 1:28

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl