były tez 120A a ja mam 70A <ok> ja mam 72ah 680A i sprawuje się idealnie już od prawie 2 lat.ostatnio mierzyłem jego wartości i ma jak nówka więc moim zdaniem lepiej kupić trochę większy akumulator by tego prądu nie zabrakło np przy porannego mroźnego rozruchu...skoti pisze:Jak widzicie 65A dla diesla bez klimy, z klima 90A a dla 5cyl 90A a z klima 5cyl.110A (trochę sporo)
[1.6 D/TD] jaki akmumulator?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
a ja mam tam dziurę :mrgreen:trepek pisze:Ja też.Szara80tkaTdi pisze:gdyz mam to nawet w kodzie wyposazenia
a w akku znalzłem takie coś:
koniec offtopa
kupiony "używany" centra plus 50 Ah 460 A (en) napisałem wcześniej 360 A wg etki to myślę z racji wieku auta to będzie din norma
na razie ładuje tego "nowego" no gościu powiedział ze długo stał ale 12V trzymał na tym mrozie po wstępnych oględzinach nie wygląda na zajechany bo płyty maja kolor szary, brązowy, szary itd i nie są jakieś oblepione czy rozwarstwione czyli taki jaki powinien i nie było za dużo elektrolitu dolana woda...
ps. myślę że ktoś kumaty mógłby zrobić jakiś tutek jak zdiagnozować czy bateria jeszcze się nadaje do użytku czy już nie i jak ładować i go podkleić bo na elektrodzie powoli się robi lobby i wyłuskanie informacji powoli robi się trudne
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jest cos takiego jak Areometr po okolo 10zeta w motoryzacyjnych, i niema nic lepszego do sprawdzania akumulatora, zadne gowna elektroniczne tego nie zastapia, co do ladowania to ladujesz 1/10 pojemnosci, pilnowac wody na poziomie, wiec niema zabardzo co wymyslacKwietniu pisze:myślę że ktoś kumaty mógłby zrobić jakiś tutek jak zdiagnozować czy bateria jeszcze się nadaje do użytku czy już nie
Kolego ten 50Ah jeśli stał to może być kiepski, po naładowaniu i odstawieniu na kilka godzin napięcie nie powinno spaść poniżej 12,5V. Dodatkowo jak zaczną grzać swiece to na aku może zostać poniżej 10V a taki już diesla raczej nie odpali, bo w momencie kręcenia zostaje jeszcze mniej. Jak aku nie będzie miał "kopa" to diesla możesz kręcić nawet pół dnia.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Po pierwsze masz bezpośredni wtrysk, po drugie niższy stopień sprężania, po trzecie u kolegi nawet wałem nie chciał obracać. D/TD musi mieć mocny aku bo rozrusznik w tych silnikach potrafi wszamać grubo ponad 1.5KW, nawet do 2KW. A gdzie świece żarowe, gdzie straty spowodowane temp? Zapas prądowy musi być. I świeczki też, z resztą bez świec to i w ciepłe dni trudno D/TD odpalić.Szara80tkaTdi pisze:co ztego ze wrzucisz mocny aku jak w mrozie i tak nie ruszy, bo np swiece nie grzeja, na nowym aku ciezko mi krecil a tylko swiece zmienilem jak inny samochod, na tykniecie odpala, dlatego tez niewarto sie galopowac z coraz to wiekszym akumulatorem tylko sprawdzic inne czynniki wazne do odpalenia
mam gdzieś wykres długości w czasie odpalania D i Di od sprężania i temp przy różnych paliwach i przy świecach płomieniowych ON/OFF jak by ktoś chciał mogę poszukać. -<PW>-
temat do zamknięcia kupiłem "prawie" nowy akku z '09 centra standard 55Ah i pali bez problemu ( kręci poprawnie tylko ze zapowietrzyłem układ bo ropa się skończyła :-x) , niestety problem z rozruchem był w części spowodowany przez zaśniedziałe złącze rozrusznika pół godziny pastwienia się nad klemami z papierem ściernym i po problemie. dzięki za pomoc
ps. Spiczi dobrze gada z tym spadkiem napięcia ale to ładnie widać na lampie przy otwartych drzwiach jak przygasa......
temat do zamknięcia kupiłem "prawie" nowy akku z '09 centra standard 55Ah i pali bez problemu ( kręci poprawnie tylko ze zapowietrzyłem układ bo ropa się skończyła :-x) , niestety problem z rozruchem był w części spowodowany przez zaśniedziałe złącze rozrusznika pół godziny pastwienia się nad klemami z papierem ściernym i po problemie. dzięki za pomoc
ps. Spiczi dobrze gada z tym spadkiem napięcia ale to ładnie widać na lampie przy otwartych drzwiach jak przygasa......
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu