Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 NE] szybkie grzanie się silnika na postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

[80 B3 1.8 NE] szybkie grzanie się silnika na postoju

Post autor: marko » 07 sie 2007, 15:35

Witam
Mam problem dosyć nietypowy . W tamtym roku miałem wymienione uszczeniacze trzonków popychaczy ze zdejmowaniem głowicy i od tego czasu auto pali w trasie ponad litr więcej i w korkach praktycznie cały czas chodzi wentylator . I tu moje pytanie , czy Wasze autka też się tak przegrzewają na postoju?
Wymieniłem termostat , pompe wody .
Rozrząd , zapłon i skład mieszanki mam dobrze ustawione .

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 07 sie 2007, 19:22

mój audik też się grzeje bardziej niż kiedyś ja myśle że to zanieczyszczony układ chłodzenia
:roll:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 sie 2007, 06:43

układ chłodzenia płukałem specjalnym preparatem a chłodnice wrzącym octem i żadnej poprawy nie ma

Kondziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2007, 14:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Kondziu » 10 sie 2007, 07:54

Może przyczyną jest wydmuchana uszczelka pod głowicą, sprawdź jej stan.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 sie 2007, 11:45

Sprawdzałem i wygląda , że jest ok

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 10 sie 2007, 16:58

Witam problemem moze byc zatkany kanal olejowy kolego to przez to ze olej moze wymywac nieczystosci i zatkac jeden lub wiele kanalow to duzy problem sprawdz to szybko bo mozna zatrzec silnik a to wymaga wizyty u dobrego fachowca wazne na jakim oleju jezdzisz z jakim niby ;-) przebiegiem bo jak masz b4 z 200 tys to raczej nie mozliwe a zalales polsyntetyk z dodatkami myjacymi to masz biede. zycze rozwiazania problemy aha i sprawdz tez czyjnik temperatury on moze tez zle dzialac. :!: :!: :!: Pamietaj ze chlodnica chlodzi silnik ale i olej a kanaly olejowe lub od chlodnicy same sie nie przeczyszcza od dolania czegos ... :!:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 12 sie 2007, 21:22

Czujniki wyglądają na sprawne ( normalna raca silnka 90 stopni , korek podejście do 93 włączenie wentylatora , drobne podbicie do 95 i spadnięcie do 91 , wyłączenie wentylatora )
Na liczniku mam 280tys z czego 90 przejechałem sam na oleju mineralnym dedykowanym do gazu . Przy ostrzejszym przegrzaniu w górach ( temperatura płynu 100 temperatura oleju doszła do 130 ). Nie używałem środków płuczących , jedynie wiosną dodałem ceramizer.

arek.pp

Post autor: arek.pp » 13 sie 2007, 13:56

U mnie w korkach wentylator tez działa co chwilę (temp. właczania na wzkazniku wynosi ok. 95-98 stopni). Byc moze ze wzgledu na wiek auta chłodnica jest troche brudna, a moze tak ma byc. Najdłuzej w korku w upale stałem chyba 30 minut - wiatrak co chwile sie właczał - nie zauwazyłem jakichs negatywnych w pracy silnika (a znam ten ból - miałem kiedys FSO 1500 -ten to sie gotował :-) ).

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 13 sie 2007, 21:22

Jeżeli podejżewasz chłodnicę , to sprawdź jej temperaturę na górze i na dole , nie powinna się różnić . Jeżeli masz wyczuwalną różnicę to faktycznie może być dół zamulony .

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 19 sie 2007, 11:59

sprawdź naprężenie paska od altenatora, bo ja miałemze często mi się załączał wentylator i naciągnałem pasek , niby niew był popuszczony bo nie piszczał ale był za luźny . Po tym zabiegu juz tak szybko się nie grzeje, bo jak wiadomo pasek napędza pompe wodną. pozdro..... NE :-D :-D :-D :-D :-D

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 27 sie 2007, 15:44

Dzięki , pasek sprawdziłem i jest ok luz ok. 5mm

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 28 sie 2007, 20:25

W b3 z silnikiem 3a miałem to samo tez szybko łapała temp i wiatraki chodziły w zimie tez nie było problemu zeby sie załączyły wystarczyło postac 5 minut w korku ale to normalne w tych silnikach i nic sie z nimi nie dzieje.Jezeli wiatraki sie załączają to nie ma problemu silnik sie nie przegrzewa. jezeli jeżdzisz na gazie to temperatura przy spalaniu gazu jest też wyższa od temp spalania mieszanki pb.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 sie 2007, 22:21

Przy temperaturze otoczenia ok. 17 - 18*C na wolnych obrotach jest następujący cykl : 1minuta praca bez wiatraka , 1 minuta pracy z wiatrakiem i tak dalej . Jeżeli to jest normalna praca to znaczy że muszę się do niej przyzwyczaić , ale przed wymianą uszczelniaczy naprawdę sporadycznie wlączał się wentylator . Dlatego to mnie tak nurtuje .

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 02 wrz 2007, 01:11

Wymien czujnik termiczny wentylatora jest on zamontowany w chlodnicy (dwu lub trzy pinowy). Moze wlasnie juz po prostu padl. U mnie bylo tak ze nie chcial wylaczyc wentylatora. Kupilem tani wloski zamiennik i niestety troche za wczesnie wlacza mi wentylator jak auto stoi w korkach przy temperaturze 90 stopni. Jak bede mial kase to kupuje oryginalny czujnik termiczny wentylatora. :-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 wrz 2007, 19:52

Mnie włącza przy 93 stopniach - tak jak powinno być .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl