[80 B3 1.8 NE] szybkie grzanie się silnika na postoju
[80 B3 1.8 NE] szybkie grzanie się silnika na postoju
Witam
Mam problem dosyć nietypowy . W tamtym roku miałem wymienione uszczeniacze trzonków popychaczy ze zdejmowaniem głowicy i od tego czasu auto pali w trasie ponad litr więcej i w korkach praktycznie cały czas chodzi wentylator . I tu moje pytanie , czy Wasze autka też się tak przegrzewają na postoju?
Wymieniłem termostat , pompe wody .
Rozrząd , zapłon i skład mieszanki mam dobrze ustawione .
Mam problem dosyć nietypowy . W tamtym roku miałem wymienione uszczeniacze trzonków popychaczy ze zdejmowaniem głowicy i od tego czasu auto pali w trasie ponad litr więcej i w korkach praktycznie cały czas chodzi wentylator . I tu moje pytanie , czy Wasze autka też się tak przegrzewają na postoju?
Wymieniłem termostat , pompe wody .
Rozrząd , zapłon i skład mieszanki mam dobrze ustawione .
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Witam problemem moze byc zatkany kanal olejowy kolego to przez to ze olej moze wymywac nieczystosci i zatkac jeden lub wiele kanalow to duzy problem sprawdz to szybko bo mozna zatrzec silnik a to wymaga wizyty u dobrego fachowca wazne na jakim oleju jezdzisz z jakim niby przebiegiem bo jak masz b4 z 200 tys to raczej nie mozliwe a zalales polsyntetyk z dodatkami myjacymi to masz biede. zycze rozwiazania problemy aha i sprawdz tez czyjnik temperatury on moze tez zle dzialac. :!: :!: :!: Pamietaj ze chlodnica chlodzi silnik ale i olej a kanaly olejowe lub od chlodnicy same sie nie przeczyszcza od dolania czegos ... :!:
Czujniki wyglądają na sprawne ( normalna raca silnka 90 stopni , korek podejście do 93 włączenie wentylatora , drobne podbicie do 95 i spadnięcie do 91 , wyłączenie wentylatora )
Na liczniku mam 280tys z czego 90 przejechałem sam na oleju mineralnym dedykowanym do gazu . Przy ostrzejszym przegrzaniu w górach ( temperatura płynu 100 temperatura oleju doszła do 130 ). Nie używałem środków płuczących , jedynie wiosną dodałem ceramizer.
Na liczniku mam 280tys z czego 90 przejechałem sam na oleju mineralnym dedykowanym do gazu . Przy ostrzejszym przegrzaniu w górach ( temperatura płynu 100 temperatura oleju doszła do 130 ). Nie używałem środków płuczących , jedynie wiosną dodałem ceramizer.
U mnie w korkach wentylator tez działa co chwilę (temp. właczania na wzkazniku wynosi ok. 95-98 stopni). Byc moze ze wzgledu na wiek auta chłodnica jest troche brudna, a moze tak ma byc. Najdłuzej w korku w upale stałem chyba 30 minut - wiatrak co chwile sie właczał - nie zauwazyłem jakichs negatywnych w pracy silnika (a znam ten ból - miałem kiedys FSO 1500 -ten to sie gotował ).
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
W b3 z silnikiem 3a miałem to samo tez szybko łapała temp i wiatraki chodziły w zimie tez nie było problemu zeby sie załączyły wystarczyło postac 5 minut w korku ale to normalne w tych silnikach i nic sie z nimi nie dzieje.Jezeli wiatraki sie załączają to nie ma problemu silnik sie nie przegrzewa. jezeli jeżdzisz na gazie to temperatura przy spalaniu gazu jest też wyższa od temp spalania mieszanki pb.
Przy temperaturze otoczenia ok. 17 - 18*C na wolnych obrotach jest następujący cykl : 1minuta praca bez wiatraka , 1 minuta pracy z wiatrakiem i tak dalej . Jeżeli to jest normalna praca to znaczy że muszę się do niej przyzwyczaić , ale przed wymianą uszczelniaczy naprawdę sporadycznie wlączał się wentylator . Dlatego to mnie tak nurtuje .
Wymien czujnik termiczny wentylatora jest on zamontowany w chlodnicy (dwu lub trzy pinowy). Moze wlasnie juz po prostu padl. U mnie bylo tak ze nie chcial wylaczyc wentylatora. Kupilem tani wloski zamiennik i niestety troche za wczesnie wlacza mi wentylator jak auto stoi w korkach przy temperaturze 90 stopni. Jak bede mial kase to kupuje oryginalny czujnik termiczny wentylatora.