Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] pedał hamulca szybko mięknie przy wolnym hamowaniu

ODPOWIEDZ
audawkaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2010, 07:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[B4 ABK] pedał hamulca szybko mięknie przy wolnym hamowaniu

Post autor: audawkaa » 05 lut 2011, 15:18

Witam, mam tak problem ze gdy wolno hamuje to pedal hamulca mięknie i dochodzi do samej podłogi i auto wtedy prawie nie hamuje, a gdy ostro hamuje to wtedy jest wszystko okej.
co to może być?
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 10:55 przez audawkaa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 05 lut 2011, 15:28

Miałem taki objaw w C4-po wymianie tylnych klocków wszystko OK

audawkaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2010, 07:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: audawkaa » 05 lut 2011, 15:30

tylko ze i tarcze i klocki są jeszcze zdrowe..
czy to może być objaw padającej pompy hamulcowej?

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 05 lut 2011, 15:31

moze byc

Nowixen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2011, 08:33

Post autor: Nowixen » 24 maja 2011, 08:38

Udało się to naprawić? Mam identyczny problem. :-?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 23 cze 2011, 00:13

No i kolejny temat bez odpowiedzi... Bujałem się po szukajce... Miałem identyczny problem co autor; po wymianie są:

:arrow: serwo,
:arrow: pompa,
:arrow: klocki,
:arrow: elementy miedziane oraz gumowe w większości

auto bez ABS. Opis:

Po wymianie pompy i serwa oraz odpowietrzeniu poprawiło się, lecz problem po ok. 3 miechach do pół roku wrócił. Dziś znów hamuje tylko prawy przód( tak samo jak przed wymianą w/w pompy i serwa). Do powyższej listy dorzucam dziś lewatywę układu hamulcowego - 3 butelki k2 dot 4. Ze wszystkich odpowietrzników leci czyściutki płyn. Walczyłem z kumplem dziś ponad 3 godziny. Z początku leciał płyn ku zdziwieniu czarnawy wręcz - jakby rozpuszczona guma - szok bo po wymianie elementów odpowietrzałem auto lejąc z półtora litra nowego płynu :!: . Skończyłem dopiero jak doszedł nowy płyn w każdym z kół, upuściłem jeszcze w sumie ze 100 -200 gram z nich dodatkowo - oby 4 odpowietrzniki. O co chodzi :?:

Nie jestem zielony aż tak w mechanice, (dotychczas sam naprawiałem swoje auta z wyjątkiem zmiany rozrządu) w poprzednim moim golfie II zmieniałem sam sprzęgło tarcza, docisk z wyciąganiem itp ale to w audi to dla mnie zagwozdka.

Nie odpowietrzałem sprzęgła:

1 - nie wiem, jak
2 - działa jak należy

Wypisałem już wszystko co przyszło mi na myśl a tu nadal straszna lipa...




Dodam,że pompa i serwo ATE były u mnie przed i po wymianie. Obydwie używane części (pompa i serwo) pochodziły od jednego znanego mi dawcy, który ciągał na haku na codzień przyczepki i układ ham. był myślę mocno eksploatowany.

Dla próby wyciągnąłem pompę z serwa. Pompa sucha, serwo chyba szczelne, bo strasznie na mnie syczało, jak próbowałem wyrywać pompę. :mrgreen:

Proszę o porady, sugestie...
...pomoc...

Boże - daj mi cierpliwość, bo jak dasz mi siłę to coś roz*******ę <mur> <mur> <mur> <mur> <mur>

:arrow: Rozwiązanie: Regeneracja/wymiana pompy hamulcowej <ok>

Ja regenerowałem i się udało, ale to bardzo ryzykowna opcja gdy nie ma się torxa z dziurką, :-/

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 23 cze 2011, 19:16

Satar pisze:Ja regenerowałem i się udało, ale to bardzo ryzykowna opcja gdy nie ma się torxa z dziurką,
regenerowałeś wlasnorecznie? - mozesz napisac cos wiecej?
bo tak sie sklada, ze jestem w podobnej sytuacji :cry:

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 23 cze 2011, 19:28

Wszystko zrobione własnoręcznie i nawet działa :mrgreen: . Fotostory dodam za kilka dni bo (muszę zrobić) nie zrobiłem ale postaram się coś wykombinować na zapasowej pompie dla dobra forum bo temat dziewiczy...

[ Dodano: 2011-06-23, 19:31 ]
ps. gdzie najlepiej wrzucić zdjęcia, żeby zrobić story na zewn. serwerze, żeby nie przeciążać forum? fotosik? Dodam ze mam kiepskie łącz3e play online i to na krańcu zasięgu...

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 cze 2011, 22:57

Przy rozbieraniu pompy trzeba zwrócić uwagę na to czy gładź cylindra pompy nie ma wżerów ani jakiś rys bo to stanowczo dyskwalifikuje pompę z regeneracji. Zdarza się również, że pompa jest już na tyle zużyta, że po wymianie wszystkich uszczelniaczy będzie działać prawidłowo przez dwa miesiące, a potem zacznie znowu przepuszczać. Dlatego jak się trafi. Niewątpliwie jednak warto spróbować naprawić pompę bo koszt zestawu naprawczego to około 32zł, a nowa pompa kosztuje koło 200zł <ok> .

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 25 cze 2011, 19:07

Dziękuję Patrique, za podpowiedź. Uwzględniłem to w moim fotostory dostępnym za parę godzin. Wgrywam foty na fotosika a mam plejtucha onlajnowego :lol: i nie za szybko idzie. Niedługo będzie tu post z całym opisem i fotami. Za 2-3 godzinki... <ok>

[ Dodano: 2011-06-25, 23:12 ]
Dzięki Panowie. Tu link z poradnikiem <ok>

https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... htm#629008

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl