[B4 ABK] pedał hamulca szybko mięknie przy wolnym hamowaniu
[B4 ABK] pedał hamulca szybko mięknie przy wolnym hamowaniu
Witam, mam tak problem ze gdy wolno hamuje to pedal hamulca mięknie i dochodzi do samej podłogi i auto wtedy prawie nie hamuje, a gdy ostro hamuje to wtedy jest wszystko okej.
co to może być?
co to może być?
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 10:55 przez audawkaa, łącznie zmieniany 1 raz.
No i kolejny temat bez odpowiedzi... Bujałem się po szukajce... Miałem identyczny problem co autor; po wymianie są:
serwo,
pompa,
klocki,
elementy miedziane oraz gumowe w większości
auto bez ABS. Opis:
Po wymianie pompy i serwa oraz odpowietrzeniu poprawiło się, lecz problem po ok. 3 miechach do pół roku wrócił. Dziś znów hamuje tylko prawy przód( tak samo jak przed wymianą w/w pompy i serwa). Do powyższej listy dorzucam dziś lewatywę układu hamulcowego - 3 butelki k2 dot 4. Ze wszystkich odpowietrzników leci czyściutki płyn. Walczyłem z kumplem dziś ponad 3 godziny. Z początku leciał płyn ku zdziwieniu czarnawy wręcz - jakby rozpuszczona guma - szok bo po wymianie elementów odpowietrzałem auto lejąc z półtora litra nowego płynu :!: . Skończyłem dopiero jak doszedł nowy płyn w każdym z kół, upuściłem jeszcze w sumie ze 100 -200 gram z nich dodatkowo - oby 4 odpowietrzniki. O co chodzi :?:
Nie jestem zielony aż tak w mechanice, (dotychczas sam naprawiałem swoje auta z wyjątkiem zmiany rozrządu) w poprzednim moim golfie II zmieniałem sam sprzęgło tarcza, docisk z wyciąganiem itp ale to w audi to dla mnie zagwozdka.
Nie odpowietrzałem sprzęgła:
1 - nie wiem, jak
2 - działa jak należy
Wypisałem już wszystko co przyszło mi na myśl a tu nadal straszna lipa...
Dodam,że pompa i serwo ATE były u mnie przed i po wymianie. Obydwie używane części (pompa i serwo) pochodziły od jednego znanego mi dawcy, który ciągał na haku na codzień przyczepki i układ ham. był myślę mocno eksploatowany.
Dla próby wyciągnąłem pompę z serwa. Pompa sucha, serwo chyba szczelne, bo strasznie na mnie syczało, jak próbowałem wyrywać pompę. :mrgreen:
Proszę o porady, sugestie...
...pomoc...
Boże - daj mi cierpliwość, bo jak dasz mi siłę to coś roz*******ę <mur> <mur> <mur> <mur> <mur>
Rozwiązanie: Regeneracja/wymiana pompy hamulcowej <ok>
Ja regenerowałem i się udało, ale to bardzo ryzykowna opcja gdy nie ma się torxa z dziurką,
serwo,
pompa,
klocki,
elementy miedziane oraz gumowe w większości
auto bez ABS. Opis:
Po wymianie pompy i serwa oraz odpowietrzeniu poprawiło się, lecz problem po ok. 3 miechach do pół roku wrócił. Dziś znów hamuje tylko prawy przód( tak samo jak przed wymianą w/w pompy i serwa). Do powyższej listy dorzucam dziś lewatywę układu hamulcowego - 3 butelki k2 dot 4. Ze wszystkich odpowietrzników leci czyściutki płyn. Walczyłem z kumplem dziś ponad 3 godziny. Z początku leciał płyn ku zdziwieniu czarnawy wręcz - jakby rozpuszczona guma - szok bo po wymianie elementów odpowietrzałem auto lejąc z półtora litra nowego płynu :!: . Skończyłem dopiero jak doszedł nowy płyn w każdym z kół, upuściłem jeszcze w sumie ze 100 -200 gram z nich dodatkowo - oby 4 odpowietrzniki. O co chodzi :?:
Nie jestem zielony aż tak w mechanice, (dotychczas sam naprawiałem swoje auta z wyjątkiem zmiany rozrządu) w poprzednim moim golfie II zmieniałem sam sprzęgło tarcza, docisk z wyciąganiem itp ale to w audi to dla mnie zagwozdka.
Nie odpowietrzałem sprzęgła:
1 - nie wiem, jak
2 - działa jak należy
Wypisałem już wszystko co przyszło mi na myśl a tu nadal straszna lipa...
Dodam,że pompa i serwo ATE były u mnie przed i po wymianie. Obydwie używane części (pompa i serwo) pochodziły od jednego znanego mi dawcy, który ciągał na haku na codzień przyczepki i układ ham. był myślę mocno eksploatowany.
Dla próby wyciągnąłem pompę z serwa. Pompa sucha, serwo chyba szczelne, bo strasznie na mnie syczało, jak próbowałem wyrywać pompę. :mrgreen:
Proszę o porady, sugestie...
...pomoc...
Boże - daj mi cierpliwość, bo jak dasz mi siłę to coś roz*******ę <mur> <mur> <mur> <mur> <mur>
Rozwiązanie: Regeneracja/wymiana pompy hamulcowej <ok>
Ja regenerowałem i się udało, ale to bardzo ryzykowna opcja gdy nie ma się torxa z dziurką,
Wszystko zrobione własnoręcznie i nawet działa :mrgreen: . Fotostory dodam za kilka dni bo (muszę zrobić) nie zrobiłem ale postaram się coś wykombinować na zapasowej pompie dla dobra forum bo temat dziewiczy...
[ Dodano: 2011-06-23, 19:31 ]
ps. gdzie najlepiej wrzucić zdjęcia, żeby zrobić story na zewn. serwerze, żeby nie przeciążać forum? fotosik? Dodam ze mam kiepskie łącz3e play online i to na krańcu zasięgu...
[ Dodano: 2011-06-23, 19:31 ]
ps. gdzie najlepiej wrzucić zdjęcia, żeby zrobić story na zewn. serwerze, żeby nie przeciążać forum? fotosik? Dodam ze mam kiepskie łącz3e play online i to na krańcu zasięgu...
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przy rozbieraniu pompy trzeba zwrócić uwagę na to czy gładź cylindra pompy nie ma wżerów ani jakiś rys bo to stanowczo dyskwalifikuje pompę z regeneracji. Zdarza się również, że pompa jest już na tyle zużyta, że po wymianie wszystkich uszczelniaczy będzie działać prawidłowo przez dwa miesiące, a potem zacznie znowu przepuszczać. Dlatego jak się trafi. Niewątpliwie jednak warto spróbować naprawić pompę bo koszt zestawu naprawczego to około 32zł, a nowa pompa kosztuje koło 200zł <ok> .
Dziękuję Patrique, za podpowiedź. Uwzględniłem to w moim fotostory dostępnym za parę godzin. Wgrywam foty na fotosika a mam plejtucha onlajnowego :lol: i nie za szybko idzie. Niedługo będzie tu post z całym opisem i fotami. Za 2-3 godzinki... <ok>
[ Dodano: 2011-06-25, 23:12 ]
Dzięki Panowie. Tu link z poradnikiem <ok>
https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... htm#629008
[ Dodano: 2011-06-25, 23:12 ]
Dzięki Panowie. Tu link z poradnikiem <ok>
https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... htm#629008