Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z]na boschu brak logów dynamicznych

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1.9 tdi 1Z]na boschu brak logów dynamicznych

Post autor: banik82 » 05 lut 2011, 21:20

Witam mam autko na przepływce boscha i nie da się zrobić logów dynamicznych (brak połączenia)statyczne da się zrobić.
Moje pytanko brzmi gdzie szukać przyczyny braku połączenia w celu zrobienia logów dynamicznych, logi są mi potrzebne do zrobienia korekty konta wtrysku i dawki paliwa a bez tych logów mechanik stwierdził ze nie jest mi wstanie pomóc kazał najpierw znaleźć przyczynę braku połączenia.Jedyna sugestia od mechanika to wymiana wiązki intalacji u jakiegoś elektromechanika, co wy na to koledzy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lut 2011, 21:24

ta najlepiej całego silnika :evil: no niestety na boshu tak jest że czasem nie da się połączyc najlepiej to poszukaj na wszelki wypadek innego mechanika albo najlepiej jakiegoś klubowicza <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2011, 21:53

banik82 pisze:logi są mi potrzebne do zrobienia korekty konta wtrysku i dawki paliwa a bez tych logów mechanik stwierdził ze nie jest mi wstanie pomóc kazał najpierw znaleźć przyczynę braku połączenia.
:shock: A po kiego mu do tego logi dynamiczne :roll: ,nie wiem skąd się biorą tacy "specjaliści "ale normalnie aż się wierzyć nie chce że tacy istnieją ,to się robi w 10 minut bez zadnych logów ,wystarczy blok 000 i odpalony silnik .Przyjedż do mnie to ci zrobię ;-)

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 05 lut 2011, 22:17

Nie patrzyłem na ręce mechanikowi ale jedno wiem że na odpalonym silniku wyskoczyło mu brak połączeni podczas próby połączenia z pompą , czyli tak na pewiniaka niewiem czy robił to w grupie 000 .Spróbuje jeszcze do innego majstersztyka pojechać.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lut 2011, 22:22

najlepiej będzie jak znajdziesz jakiegoś chłopaka z klubu to napewno będziesz wiedział że masz wszystko zrobione jak trzeba a nie jeździć po tych m..... :evil:

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 05 lut 2011, 22:26

Spróbuję się wbić na zlot audi do sosnowca może tam się uda :-) :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2011, 10:56

banik82 pisze:Nie patrzyłem na ręce mechanikowi ale jedno wiem że na odpalonym silniku wyskoczyło mu brak połączeni podczas próby połączenia z pompą
Z pompą to on się na pewno nie łaczył ,tylko z kompem ;-) było mu podpowiedzieć zeby sobie w vagu start baud z 0 na 240 zmienił choć czasem i to nie pomaga ;-)

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 06 lut 2011, 11:42

własnie tk to jest z tymi mechanikami płacisz za podłączenie nic nie zrobią masakra jakas duzo lepiej zainwestowac w kabelek i samemu sie uczyć

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 06 lut 2011, 19:09

Akurat ten klient nie skasował mnie wcale dużo wziął 10 zeta za podłączenie.A tak poztym zdzwoniłem sie z warsztatem co zajmuje się dieslami zwłaszcza układami paliwowymi i pompami w autach z grupy vw .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2011, 19:23

banik82 pisze:Akurat ten klient nie skasował mnie wcale dużo wziął 10 zeta za podłączenie
Ja bym powiedział za nic ;-)

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 06 lut 2011, 19:33

MUNIOR W SUMIE TO MASZ RACJE :mrgreen:
Apropo mam pytanko co sądzisz o kupnie własnego interfejsu jaki byś ewentualnie mógł polecić żeby na boschu zadziałał.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lut 2011, 22:07

banik82 pisze:MUNIOR W SUMIE TO MASZ RACJE :mrgreen:
Apropo mam pytanko co sądzisz o kupnie własnego interfejsu jaki byś ewentualnie mógł polecić żeby na boschu zadziałał.
Najtańszy chiński kabelek w kolorze blu za ok 45zł kupujesz i działa ,tylko w opcjach vaga ,ktory też musisz mieć ,trzeba zmienić to co opisałem wczesniej ;-)

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 12 lut 2011, 12:22

Udało mi się podpiąć pod vaga według zaleceń kolegi muniora mechanik odczytał mi wartości ustawienia konta i dawki ku mojemu zdziwieniu okazało się że dawkę i kont wtrysku mam prawidłowo ustawiony ,lecz na tym skończyły sie dobre wiadomości pojawił się problem z czujnikiem położenia wału.Zresetowanie nic nie pomogło ,podmieniliśmy czujnik, oby dwa zostały pomierzone na zimnym silniku miały około 1200 om a na ciepłym około 1400 om czyli poprawne wartości.
Dla naświetlenia całej sytuacji dlaczego chciałem sprawdzić kąt wtrysku i dawkę to powód był taki że wymieniłem wał korbowy i po całym tym zabiegu silnik odmówił współpracy (zwiększa obroty,szarpie dostaje muła po szarpnięciu)pierwsze co przyszło mi na myśl to po tego typu naprawie należy na nowo poustawiać dawkę i kąt wtrysku .Odnośnie tego czujnika położenia wału mechanik stwierdził że usterka jest po stronie wału(powodem może być pokrzywione bolce z których czujnik odczytuje obroty ewentualnie koło zębate ma inną wielkość zębów- coś w tym stylu stwierdził)zalecenia ponowne rozebranie silnika w celu dostania się do wału jak dla mnie to czarny scenariusz może jakieś światełko nadziei :idea:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lut 2011, 13:16

Odłącz czujnik położenia wału.

Po drugie świruje Ci nastawnik a nie kąt wtrysku czy dawka.

I jak po sprawdzeniu konta, dużo masz na nim środków? :mrgreen:

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 12 lut 2011, 20:36

kolega Trepek napisał
Odłącz czujnik położenia wału.
Nie wiem co to ma na celu gdyż po odłączeniu czujnika położenia wału silni pracuje na wyższych obrotach ,obrotek nie działa świeci się check i czujnik oleju i kupa dymu z tyłu.
Jeżeli chodzi o nastawnik to jest znak zapytania skoro przed naprawą silnika był dobry to od rozebrania i złożenia silnika by się popsuł.Mechanik u którego byłem ma na stanie 100% sprawny nastawnik ale stwierdził że szkoda jego roboty i mojej kasy żeby go podmieniać, jest przekonany że coś z tym wałem jest nie tak.Jak narazie za posprawdzanie na zachetę nie wziął ani grosza ,następny mój ruch co z tym zrobię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl