[B4 1.9 tdi 1Z]na boschu brak logów dynamicznych
[B4 1.9 tdi 1Z]na boschu brak logów dynamicznych
Witam mam autko na przepływce boscha i nie da się zrobić logów dynamicznych (brak połączenia)statyczne da się zrobić.
Moje pytanko brzmi gdzie szukać przyczyny braku połączenia w celu zrobienia logów dynamicznych, logi są mi potrzebne do zrobienia korekty konta wtrysku i dawki paliwa a bez tych logów mechanik stwierdził ze nie jest mi wstanie pomóc kazał najpierw znaleźć przyczynę braku połączenia.Jedyna sugestia od mechanika to wymiana wiązki intalacji u jakiegoś elektromechanika, co wy na to koledzy.
Moje pytanko brzmi gdzie szukać przyczyny braku połączenia w celu zrobienia logów dynamicznych, logi są mi potrzebne do zrobienia korekty konta wtrysku i dawki paliwa a bez tych logów mechanik stwierdził ze nie jest mi wstanie pomóc kazał najpierw znaleźć przyczynę braku połączenia.Jedyna sugestia od mechanika to wymiana wiązki intalacji u jakiegoś elektromechanika, co wy na to koledzy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: A po kiego mu do tego logi dynamiczne :roll: ,nie wiem skąd się biorą tacy "specjaliści "ale normalnie aż się wierzyć nie chce że tacy istnieją ,to się robi w 10 minut bez zadnych logów ,wystarczy blok 000 i odpalony silnik .Przyjedż do mnie to ci zrobiębanik82 pisze:logi są mi potrzebne do zrobienia korekty konta wtrysku i dawki paliwa a bez tych logów mechanik stwierdził ze nie jest mi wstanie pomóc kazał najpierw znaleźć przyczynę braku połączenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z pompą to on się na pewno nie łaczył ,tylko z kompem było mu podpowiedzieć zeby sobie w vagu start baud z 0 na 240 zmienił choć czasem i to nie pomagabanik82 pisze:Nie patrzyłem na ręce mechanikowi ale jedno wiem że na odpalonym silniku wyskoczyło mu brak połączeni podczas próby połączenia z pompą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najtańszy chiński kabelek w kolorze blu za ok 45zł kupujesz i działa ,tylko w opcjach vaga ,ktory też musisz mieć ,trzeba zmienić to co opisałem wczesniejbanik82 pisze:MUNIOR W SUMIE TO MASZ RACJE :mrgreen:
Apropo mam pytanko co sądzisz o kupnie własnego interfejsu jaki byś ewentualnie mógł polecić żeby na boschu zadziałał.
Udało mi się podpiąć pod vaga według zaleceń kolegi muniora mechanik odczytał mi wartości ustawienia konta i dawki ku mojemu zdziwieniu okazało się że dawkę i kont wtrysku mam prawidłowo ustawiony ,lecz na tym skończyły sie dobre wiadomości pojawił się problem z czujnikiem położenia wału.Zresetowanie nic nie pomogło ,podmieniliśmy czujnik, oby dwa zostały pomierzone na zimnym silniku miały około 1200 om a na ciepłym około 1400 om czyli poprawne wartości.
Dla naświetlenia całej sytuacji dlaczego chciałem sprawdzić kąt wtrysku i dawkę to powód był taki że wymieniłem wał korbowy i po całym tym zabiegu silnik odmówił współpracy (zwiększa obroty,szarpie dostaje muła po szarpnięciu)pierwsze co przyszło mi na myśl to po tego typu naprawie należy na nowo poustawiać dawkę i kąt wtrysku .Odnośnie tego czujnika położenia wału mechanik stwierdził że usterka jest po stronie wału(powodem może być pokrzywione bolce z których czujnik odczytuje obroty ewentualnie koło zębate ma inną wielkość zębów- coś w tym stylu stwierdził)zalecenia ponowne rozebranie silnika w celu dostania się do wału jak dla mnie to czarny scenariusz może jakieś światełko nadziei :idea:
Dla naświetlenia całej sytuacji dlaczego chciałem sprawdzić kąt wtrysku i dawkę to powód był taki że wymieniłem wał korbowy i po całym tym zabiegu silnik odmówił współpracy (zwiększa obroty,szarpie dostaje muła po szarpnięciu)pierwsze co przyszło mi na myśl to po tego typu naprawie należy na nowo poustawiać dawkę i kąt wtrysku .Odnośnie tego czujnika położenia wału mechanik stwierdził że usterka jest po stronie wału(powodem może być pokrzywione bolce z których czujnik odczytuje obroty ewentualnie koło zębate ma inną wielkość zębów- coś w tym stylu stwierdził)zalecenia ponowne rozebranie silnika w celu dostania się do wału jak dla mnie to czarny scenariusz może jakieś światełko nadziei :idea:
kolega Trepek napisał
Odłącz czujnik położenia wału.
Nie wiem co to ma na celu gdyż po odłączeniu czujnika położenia wału silni pracuje na wyższych obrotach ,obrotek nie działa świeci się check i czujnik oleju i kupa dymu z tyłu.
Jeżeli chodzi o nastawnik to jest znak zapytania skoro przed naprawą silnika był dobry to od rozebrania i złożenia silnika by się popsuł.Mechanik u którego byłem ma na stanie 100% sprawny nastawnik ale stwierdził że szkoda jego roboty i mojej kasy żeby go podmieniać, jest przekonany że coś z tym wałem jest nie tak.Jak narazie za posprawdzanie na zachetę nie wziął ani grosza ,następny mój ruch co z tym zrobię.
Odłącz czujnik położenia wału.
Nie wiem co to ma na celu gdyż po odłączeniu czujnika położenia wału silni pracuje na wyższych obrotach ,obrotek nie działa świeci się check i czujnik oleju i kupa dymu z tyłu.
Jeżeli chodzi o nastawnik to jest znak zapytania skoro przed naprawą silnika był dobry to od rozebrania i złożenia silnika by się popsuł.Mechanik u którego byłem ma na stanie 100% sprawny nastawnik ale stwierdził że szkoda jego roboty i mojej kasy żeby go podmieniać, jest przekonany że coś z tym wałem jest nie tak.Jak narazie za posprawdzanie na zachetę nie wziął ani grosza ,następny mój ruch co z tym zrobię.