Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] 1.8 PM dużo pali, nie chce jeździć...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
milosz_wwl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2011, 22:52

[80 B3] 1.8 PM dużo pali, nie chce jeździć...

Post autor: milosz_wwl » 04 lut 2011, 23:01

Witam,
Mam problem z audi 80 1.8 monowtrysk.
Silnik głośno pracuje, na benzynie falują obroty(na lpg równo pracuje).
Ostatnio bardzo stracił na mocy (gdy przy prędkości 90km/h wrzuciłem 5-bieg to potrafi zwolnić do 70-80km/h).
Silnik na już przejechane 350tyś km z czego 200tyś na gazie. Czy to może być już jego koniec??
Jego spalanie wzrosło do jakiś 15l
Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 23:20 przez milosz_wwl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 lut 2011, 13:42

Trzeba by sprawdzić sporo rzeczy: Czujniki, może katalizator się zapchał o ile jeszcze jest, można sprawdzić ciśnienie na cylindrach, układ WN, zapłon. A ten spadek mocy to tylko na benzynie czy na LPG też?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 lut 2011, 14:22

jaco80 pisze:można sprawdzić ciśnienie na cylindrach
Od tego bym zaczął bo te 200tys na gazie to za dobrze silnikowi nie zrobiły.

milosz_wwl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2011, 22:52

Post autor: milosz_wwl » 05 lut 2011, 16:24

ktalizator jeszcze jest.
nie ma różnicy w mocy czy slinik jest na benzynie czy na lpg.
w czwartek postaram sie sprawdzić ciśnienie na cylindrach jeśli wróce do domu.
a te 200tyś na lpg to jeszcze chyba nie tak dużo. Widziałem samochody które miały po 400tyś przejechane na lpg.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 06 lut 2011, 09:34

Wywalić kata można, sprawdź też filtr powietrza, WN. 15 l LPG to zdecydowanie za dużo , może sprawdzić reduktor, a jak chodzi na PB.?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 lut 2011, 12:05

Nagłe osłabienie może wiązać się z przestawieniem rozrządu bądź uszkodzeniem przyspieszacza podciśnieniowego (taka gruszka przy aparacie zapłonowym).

Sprawdź czy rozrząd pokrywa się ze znakami na górnym kółku wałka rozrządu i dolnym kole pasowym.

Jeśli wszystko jest ok to zdejmij wężyk podciśnienia który idzie do aparatu (odczep w okolicy przepustnicy) i ustami zaciągnij powietrze. Jeśli będziesz czuł opór to znaczy ze wszystko jest ok jeśli jednak będziesz mógł zaciągnąć powietrze to te UFO na aparacie jest do wymiany.

To co napisałem nie wymaga wkładu finansowego a może rozwiązać Twój problem

Cin3kGostyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 28 sie 2010, 20:53
Lokalizacja: GOSTYŃ

Post autor: Cin3kGostyn » 06 lut 2011, 15:40

mam 1.8 pm ale nie mam wlasnie tego ufa na aparacie zapłonowym ..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2011, 16:33

Cin3kGostyn pisze:mam 1.8 pm ale nie mam wlasnie tego ufa na aparacie zapłonowym ..
Sprawdź lampą stroboskopową czy zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu gdy się przygazuje, może ktoś wymienił aparat zapłonowy.

milosz_wwl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2011, 22:52

Post autor: milosz_wwl » 06 lut 2011, 18:06

Tauron pisze:15 l LPG to zdecydowanie za dużo , może sprawdzić reduktor, a jak chodzi na PB.?
na benzynie ma tyle samo mocy (nie czuć różnicy po zmianie z lpg na pb). Filtr powietrza nie dawno wymieniony.
Lukaszbroz pisze:Nagłe osłabienie może wiązać się z przestawieniem rozrządu bądź uszkodzeniem przyspieszacza podciśnieniowego
nie wiem czy to był nagły spadek mocy, bo samochodem jeździ ojciec.
Jak tylko wróce do domu to sprawdze rozrząd, przyspieszacz podciśnieniowy i może wytne katalizator.

Szkoda mi troche 80 bo jest juz w rodzinie 17lat, ale jak do roboty bedzie silnik to chyba pójdzie na złom...

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 lut 2011, 05:17

Zamiast na słom możesz mi sprzedać ja zrobię z niej pożytek :)

[ Dodano: 2011-02-07, 05:19 ]
Cin3kGostyn pisze:mam 1.8 pm ale nie mam wlasnie tego ufa na aparacie zapłonowym ..
To trochę dziwny układ zapłonowy masz. Albo aparat był zmieniany na zły i teraz pali więcej albo masz inny silnik jak piszesz. Wystarczy że jest to układ zasilania Mono-Motronic wtedy gruszki nie będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl