[Audi B3 1.6td RA] Wywala plyn
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Nooo gdyby to byla pompa wody to moj gniew by nie znal granic bo glowica juz zrzucona i nie widac zadnych sladow a zeby w srodku pekla to raczej malo prawdopodobne no nie? Ale jesli pompa wody to czy wytwarzalo by sie takie cisnienie w ukladzie? Po zgaszeniu szly bable do zbiorniczka wyrownawczego. No i jak odpowietrzalem za pierwszym razem nie chcial sie rozgrzac i nie bylo ogrzewania. Temp. zlapal dopiero po ok. 30 min. i przy wiekszych obrotach poziom plynu rosnal ze trzeba bylo auto gasic zeby nie wywalilo i spuszczac cisnienie z ukladu.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
czlowieku, jaka uszczelka pod glowica??! czego ty tam szukasz??!! kup drugi termostat i wymien.! i bedzie ok. ja w swojej 80 stce tez tak mialem i wymienialem termostat dwa razy! nowy termostat jest zawsze zamkniety, i otwiera sie dopiero pod wplywek wyzszej temp... a to ze jest nowy nie znaczy ze musi sie otwozyc,, ...termostat czasem trzeba wymienic kilka razy ...do skutku..! i to cala przyczyna!
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Pompa wyjeta i jest sprawna i to wyglada na niedawno wymieniana. Wiec to chyba glowica ale jak by pekla w srodku to na dole tez by bylo chyba pekniecie bo na laczeniu jest najwieksza temp?
Jesli chce dac glowice do sprawdzenia na szczelnosc to czy musze zdjac kolektory? Orientuje sie ktos?
Nikt nie odpowiedzial wiec zdjalem kolektory i w wydechowym pierwszym od strony kola i ostatnim jest bialy nalot czy to plyn? Mogle peknac plaszcz wodny? Jutro chyba dam rade zawiezc glowice na sprawdzenie i bedzie wszystko jasne. Ale jak by pekla w srodku to bedzie nauczka ze regenerowane to nie nowe :mrgreen: bo na kontrolce gwarancyjnej zabarwilo 110 stopni i troche wiec srednia tem jak na glowice.
Jesli chce dac glowice do sprawdzenia na szczelnosc to czy musze zdjac kolektory? Orientuje sie ktos?
Nikt nie odpowiedzial wiec zdjalem kolektory i w wydechowym pierwszym od strony kola i ostatnim jest bialy nalot czy to plyn? Mogle peknac plaszcz wodny? Jutro chyba dam rade zawiezc glowice na sprawdzenie i bedzie wszystko jasne. Ale jak by pekla w srodku to bedzie nauczka ze regenerowane to nie nowe :mrgreen: bo na kontrolce gwarancyjnej zabarwilo 110 stopni i troche wiec srednia tem jak na glowice.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Zrobilem ponad tysiac kilosow i poszlaaa. Dzisiaj bylem u dziadkow magikow dlubaczy mechanikow stwrdzili ze glowica jest peknieta w srodku bo forkomory sa popekane i ze nie ma sensu sprawdzac. Skoro oni nie widza sensu to sam sobie sprawdze tylko pomozcie czym pozatykac kanaly wodne? Mi na mysl przyszedl korek do wina ktos ma inny pomysl? Glowice na szczelnosc wiem jak sprawdzic- zatykamy kanaly wodne i wloty od wezy, do tylnego zapinamy weza np. od sprezarki wkladamy pacjenta do wody i puszczamy cisnienie jak gdzies widac bable powietrza to pacjent zmarl. To tak dla potomnych pisze :mrgreen:
Sprawdzilem glowice tak jak opisalem wyzej i przy 1,5 bara nic nie puszcza nie ma powietrza ale jak walne 4 bary ze sprazarki to moje magiczne uszczelki nie daja rady wiec chyba dam glowice do sprawdzenia do jakiegos fachowca.
[ Dodano: 2011-02-09, 23:53 ]
Fachowcy u nas sa nie godni zaufania wiec glowicy nigdzie nie dawalem. No i chyba sam znalazlem przyczyne dmuchania kompresja w plyn. Zdecydowanie mam zly kat wtrysku i komory wirowe zostaly przegrzane no i 2 popekaly tak ze pekniecie wychodzi poza komore spalania i wchodzi pod uszczelke i stad ta kompresja w plynie przy wysokich obrotach. Forkomory juz wyjalem i faktycznie 2 pekly na wylot. Jeszcze jedna sprawa to juz wiem jak naprawiana glowice kupilem, wiec byla spawana pod druga forkomora wiec chyba nic powaznego no tam nie puscila wiec raczej jest ok. Ale zobaczymy po wymianie forkomor i zlozeniu wszystkiego do kupy :mrgreen:
Sprawdzilem glowice tak jak opisalem wyzej i przy 1,5 bara nic nie puszcza nie ma powietrza ale jak walne 4 bary ze sprazarki to moje magiczne uszczelki nie daja rady wiec chyba dam glowice do sprawdzenia do jakiegos fachowca.
[ Dodano: 2011-02-09, 23:53 ]
Fachowcy u nas sa nie godni zaufania wiec glowicy nigdzie nie dawalem. No i chyba sam znalazlem przyczyne dmuchania kompresja w plyn. Zdecydowanie mam zly kat wtrysku i komory wirowe zostaly przegrzane no i 2 popekaly tak ze pekniecie wychodzi poza komore spalania i wchodzi pod uszczelke i stad ta kompresja w plynie przy wysokich obrotach. Forkomory juz wyjalem i faktycznie 2 pekly na wylot. Jeszcze jedna sprawa to juz wiem jak naprawiana glowice kupilem, wiec byla spawana pod druga forkomora wiec chyba nic powaznego no tam nie puscila wiec raczej jest ok. Ale zobaczymy po wymianie forkomor i zlozeniu wszystkiego do kupy :mrgreen:
Witam.
Odświeżę troszkę temat ponieważ wczoraj po dojechaniu do pracy (ok 12km) zobaczyłem biała chmurę za sobą, wiadomo uszczelka pod głowica. Otworzyłem maskę a tam płyn chłodzący w zbiorniczku na max i węże na pompowane, jakie było moje zdziwienie gdy dotknąłem dolnego węża bo był lekko ciepły Czyli termostat się zaciął i nie otworzył? Co o tym sadzicie?
Odświeżę troszkę temat ponieważ wczoraj po dojechaniu do pracy (ok 12km) zobaczyłem biała chmurę za sobą, wiadomo uszczelka pod głowica. Otworzyłem maskę a tam płyn chłodzący w zbiorniczku na max i węże na pompowane, jakie było moje zdziwienie gdy dotknąłem dolnego węża bo był lekko ciepły Czyli termostat się zaciął i nie otworzył? Co o tym sadzicie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fachowe książki mówią że absolutnie nie. Głowica która wymaga planowania nadaje się na śmietnik - to jeśli chodzi o oficjalne stanowisko. No ale że jesteśmy w Polsce... Najlepiej byłoby sprawdzić czy głowica jest prosta. Jeśli nie wymaga planowania to nie robić tego, dopiero w ostateczności.neoxpl pisze:Prawie rozkręcony ale sprawdziłem to i bąbelki idą i to niezłe. Teraz pytanie czy trzeba planować głowice?