Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 1.6td RA] Wywala plyn

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 lut 2011, 16:23

Nooo gdyby to byla pompa wody to moj gniew by nie znal granic bo glowica juz zrzucona i nie widac zadnych sladow a zeby w srodku pekla to raczej malo prawdopodobne no nie? Ale jesli pompa wody to czy wytwarzalo by sie takie cisnienie w ukladzie? Po zgaszeniu szly bable do zbiorniczka wyrownawczego. No i jak odpowietrzalem za pierwszym razem nie chcial sie rozgrzac i nie bylo ogrzewania. Temp. zlapal dopiero po ok. 30 min. i przy wiekszych obrotach poziom plynu rosnal ze trzeba bylo auto gasic zeby nie wywalilo i spuszczac cisnienie z ukladu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lut 2011, 19:18

Fighter001, jeśli nie będzie krążenia w układzie to właśnie tak się będzie działo, bo płyn będzie nagrzewał się jedynie w bloku i tam gotował.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lut 2011, 19:24

Labiel pisze:Fighter001, jeśli nie będzie krążenia w układzie to właśnie tak się będzie działo, bo płyn będzie nagrzewał się jedynie w bloku i tam gotował.
Również popieram. Starszy w samochodzie tak miał.

kajoj888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 lut 2011, 18:29
Lokalizacja: Ostrowiec

Post autor: kajoj888 » 04 lut 2011, 19:26

czlowieku, jaka uszczelka pod glowica??! czego ty tam szukasz??!! kup drugi termostat i wymien.! i bedzie ok. ja w swojej 80 stce tez tak mialem i wymienialem termostat dwa razy! nowy termostat jest zawsze zamkniety, i otwiera sie dopiero pod wplywek wyzszej temp... a to ze jest nowy nie znaczy ze musi sie otwozyc,, ...termostat czasem trzeba wymienic kilka razy ...do skutku..! i to cala przyczyna!

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 lut 2011, 14:35

Pompa wyjeta i jest sprawna i to wyglada na niedawno wymieniana. Wiec to chyba glowica ale jak by pekla w srodku to na dole tez by bylo chyba pekniecie bo na laczeniu jest najwieksza temp?


Jesli chce dac glowice do sprawdzenia na szczelnosc to czy musze zdjac kolektory? Orientuje sie ktos?

Nikt nie odpowiedzial wiec zdjalem kolektory i w wydechowym pierwszym od strony kola i ostatnim jest bialy nalot czy to plyn? Mogle peknac plaszcz wodny? Jutro chyba dam rade zawiezc glowice na sprawdzenie i bedzie wszystko jasne. Ale jak by pekla w srodku to bedzie nauczka ze regenerowane to nie nowe :mrgreen: bo na kontrolce gwarancyjnej zabarwilo 110 stopni i troche wiec srednia tem jak na glowice.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 lut 2011, 15:22

A ile jeździłes fura od wszystkich napraw jak ci ta temp skoczyła. Bo miałem podobny problem ze przy bucie yemp rosła i miałem zapowietrzony układ ciezko go było odpowietrzyć raz miałem prawie 120 ale na szczescie nic sie nie stało

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 07 lut 2011, 19:07

Zrobilem ponad tysiac kilosow i poszlaaa. Dzisiaj bylem u dziadkow magikow dlubaczy mechanikow stwrdzili ze glowica jest peknieta w srodku bo forkomory sa popekane i ze nie ma sensu sprawdzac. Skoro oni nie widza sensu to sam sobie sprawdze tylko pomozcie czym pozatykac kanaly wodne? Mi na mysl przyszedl korek do wina ktos ma inny pomysl? Glowice na szczelnosc wiem jak sprawdzic- zatykamy kanaly wodne i wloty od wezy, do tylnego zapinamy weza np. od sprezarki wkladamy pacjenta do wody i puszczamy cisnienie jak gdzies widac bable powietrza to pacjent zmarl. To tak dla potomnych pisze :mrgreen:


Sprawdzilem glowice tak jak opisalem wyzej i przy 1,5 bara nic nie puszcza nie ma powietrza ale jak walne 4 bary ze sprazarki to moje magiczne uszczelki nie daja rady wiec chyba dam glowice do sprawdzenia do jakiegos fachowca.

[ Dodano: 2011-02-09, 23:53 ]
Fachowcy u nas sa nie godni zaufania wiec glowicy nigdzie nie dawalem. No i chyba sam znalazlem przyczyne dmuchania kompresja w plyn. Zdecydowanie mam zly kat wtrysku i komory wirowe zostaly przegrzane no i 2 popekaly tak ze pekniecie wychodzi poza komore spalania i wchodzi pod uszczelke i stad ta kompresja w plynie przy wysokich obrotach. Forkomory juz wyjalem i faktycznie 2 pekly na wylot. Jeszcze jedna sprawa to juz wiem jak naprawiana glowice kupilem, wiec byla spawana pod druga forkomora wiec chyba nic powaznego no tam nie puscila wiec raczej jest ok. Ale zobaczymy po wymianie forkomor i zlozeniu wszystkiego do kupy :mrgreen:

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 10 cze 2012, 08:54

Witam.
Odświeżę troszkę temat ponieważ wczoraj po dojechaniu do pracy (ok 12km) zobaczyłem biała chmurę za sobą, wiadomo uszczelka pod głowica. Otworzyłem maskę a tam płyn chłodzący w zbiorniczku na max i węże na pompowane, jakie było moje zdziwienie gdy dotknąłem dolnego węża bo był lekko ciepły :/ Czyli termostat się zaciął i nie otworzył? Co o tym sadzicie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2012, 10:10

Jaką temperaturę miałeś na blacie? Bo nie koniecznie termostat jest zły. Jeśli na blacie miałeś 90 a płyn nie gotował się to termostat raczej ok. Dolny wąż nie zawsze musi być gorący.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 10 cze 2012, 10:55

Temp chyba ok 90 ale górny gorący w zbiorniczku płyn pod sam korek podniosło. To co mogło spowodować ta awarie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2012, 11:00

W takim razie termostatu bym się nie czepiał. Jeśli padła uszczelka i kompresja poszła w układ chłodzenia to wywali płyn a węże będą spuchnięte.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 10 cze 2012, 11:19

No ok to termostatu nie ruszam złoże to do kupy i zobaczę czy będzie ok. Tylko czy planować głowice??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2012, 11:29

Rozbierałeś już coś? Jeśli nie to odpal samochód z odkręconym korkiem zbiornika wyrównawczego i zobacz co się będzie działo. Jeśli będą pojawiały się bąble i wyczuwalny będzie zapach spalin to raczej na 100% uszczelka/głowica.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 10 cze 2012, 11:34

Prawie rozkręcony ale sprawdziłem to i bąbelki idą i to niezłe. Teraz pytanie czy trzeba planować głowice?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2012, 11:48

neoxpl pisze:Prawie rozkręcony ale sprawdziłem to i bąbelki idą i to niezłe. Teraz pytanie czy trzeba planować głowice?
Fachowe książki mówią że absolutnie nie. Głowica która wymaga planowania nadaje się na śmietnik - to jeśli chodzi o oficjalne stanowisko. No ale że jesteśmy w Polsce... Najlepiej byłoby sprawdzić czy głowica jest prosta. Jeśli nie wymaga planowania to nie robić tego, dopiero w ostateczności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl