[ b3 LPG]:Znikający płyn chłodniczy, problem z obiegiem
Jeśli chodzi ciężej na ciepłym to ok bo wtedy w obieg tego powietrza włącza się jeszcze droga do nagrzewnicy (bo musi mieć skąd brać to ciepłe powietrze) ale to nie wyklucza tego że nadal nie wkrada się gdzieś chłodne powietrze... może ktoś coś tam już kiedyś kombinował i poprostu żle poskładał cały układ i ciepłe powietrze gdzieś ucieka. Albo nagrzewnica jest już tak zakamieniona że nie oddaje ciepła... ja bym sprawdził te klapki i cały układ czy jest szczelny... wiem że do tego trzeba ściągać deche ale przy tej okazji można by odpalić furę i sprawdzić czy nagrzewnica daje jakieś ciepło jeśli nie to od razu nowa nagrzewnica i powinno być ok żeby 2 razy nie ściągać dechy. Albo od razu kup nagrzewnice kilka litrów koncentratu płynu do chłodnic ściągaj deche zregeneruj klapki wymień nagrzewnice płyn w układzie i chyba wtedy już musi grzać <ok>
Popieram Arturo997. Decha na bok i nowa nagrzewnica kaszt to 30zł może nawet mniej a grzanie bezcenne. Jeśli jednak chcesz się upewnić czy nagrzewnica jest do bani to ściągnij od niej pierwszego węża od lewej patrząc od przodu (tylko nie całkowicie i uruchom silnik. Jeżeli płyn bedzie wypływał z nagrzewnicy całą szerokością otworu to nagrzewnica jest raczej ok. Ja mam B4 z gazem i jak zdjąłem węża to na pełnych obrotach sikało tylko jak ze strzykawki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 28 sie 2010, 20:53
- Lokalizacja: GOSTYŃ
od nieszczelnej chlodnicy moze sie zapowietrzac caly czas uklad ? bo zrobilem jakies 20 km i waz od termostatu lodowaty ... ? nie kapie ta chlodnica ale jak sie dusi waz , to slychac jak syczy z pewnego miejsca . Po odpaleniu auto kilka razy chodzilo jakby na 3 gary ale to moze od tego ze sonda uszkodzona , auto sie nie gotuje ani nic ..
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No pewnie, że może się zapowietrzać i to raczej pewne, że tak jest . Audi 80 ma ciśnieniowy układ chłodzenia i każda nieszczelność skutkuje albo zapowietrzaniem układu lub wyciekami płynuCin3kGostyn pisze:od nieszczelnej chlodnicy moze sie zapowietrzac caly czas uklad ? bo zrobilem jakies 20 km i waz od termostatu lodowaty ... ? nie kapie ta chlodnica ale jak sie dusi waz , to slychac jak syczy z pewnego miejsca . Po odpaleniu auto kilka razy chodzilo jakby na 3 gary ale to moze od tego ze sonda uszkodzona , auto sie nie gotuje ani nic ..
Kolego , obawiam się że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą z przeciekiem do jednego cylindra , jak stygnie to zaciąga trochę płynu do cylindra i dlatego jest efekt pracy na 3 cylindrach dopóki płynu nie wypluje a później wali ciśnienie do głowicy i zapowietrza ją . Miałem podobne objawy a przyczyną była uszczelka . Dla pewności możesz pojechać na sprawdzenie czy w płynie nie ma dwutlenku węgla .Cin3kGostyn pisze:Po odpaleniu auto kilka razy chodzilo jakby na 3 gary ale to moze od tego ze sonda uszkodzona , auto sie nie gotuje ani nic ..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 28 sie 2010, 20:53
- Lokalizacja: GOSTYŃ
Ja mam B4 2.0 benzyna gaz i mam podobny problem. Jak rozgrzeje silnik wywala mi płyn. Gdzieś jest w ukladzie powietrze odpowietrzałem już kilka razy ale powietrze znowu wraca. Wymieniałem już uszczelkę pod głowicą, chłodnice bo leciała, wsadziłem też nowy termostat i ciągle nic juz nie wiem co mam robić może wy macie jakieś pomysły bo juz jestem gotów podpalić te audi.
A czy przy wymianie głowicy robiłeś szlif , ewentualnie sprawdzenie szczelności ? U mnie był mały wżer przy 1 cylindrze i szlif nic nie dał , trzeba było napawać materiał i ponowny szlif . Teraz jest ok. Nic mi się nie zapowietrza . Zrób test na zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodzącym , majątku to nie kosztuje a będziesz miał pewność co do głowicy .