Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 LPG]:Znikający płyn chłodniczy, problem z obiegiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 11 sty 2011, 15:48

Jeśli chodzi ciężej na ciepłym to ok bo wtedy w obieg tego powietrza włącza się jeszcze droga do nagrzewnicy (bo musi mieć skąd brać to ciepłe powietrze) ale to nie wyklucza tego że nadal nie wkrada się gdzieś chłodne powietrze... może ktoś coś tam już kiedyś kombinował i poprostu żle poskładał cały układ i ciepłe powietrze gdzieś ucieka. Albo nagrzewnica jest już tak zakamieniona że nie oddaje ciepła... ja bym sprawdził te klapki i cały układ czy jest szczelny... wiem że do tego trzeba ściągać deche ale przy tej okazji można by odpalić furę i sprawdzić czy nagrzewnica daje jakieś ciepło jeśli nie to od razu nowa nagrzewnica i powinno być ok żeby 2 razy nie ściągać dechy. Albo od razu kup nagrzewnice kilka litrów koncentratu płynu do chłodnic ściągaj deche zregeneruj klapki wymień nagrzewnice płyn w układzie i chyba wtedy już musi grzać <ok>

guma19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: guma19 » 06 lut 2011, 15:03

Popieram Arturo997. Decha na bok i nowa nagrzewnica kaszt to 30zł może nawet mniej a grzanie bezcenne. Jeśli jednak chcesz się upewnić czy nagrzewnica jest do bani to ściągnij od niej pierwszego węża od lewej patrząc od przodu (tylko nie całkowicie i uruchom silnik. Jeżeli płyn bedzie wypływał z nagrzewnicy całą szerokością otworu to nagrzewnica jest raczej ok. Ja mam B4 z gazem i jak zdjąłem węża to na pełnych obrotach sikało tylko jak ze strzykawki.

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 10 lut 2011, 17:11

Wszystko działa. W końcu grzanie jest na tyle mocne że nie idzie wytrzymać. Trzeba przyznać ze dużo roboty z tym jest. Ale opłaca się. Dzieki

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 lut 2011, 17:30

manioswir, zawsze do usług <pijaczek>

Cin3kGostyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 28 sie 2010, 20:53
Lokalizacja: GOSTYŃ

Post autor: Cin3kGostyn » 11 lut 2011, 22:23

od nieszczelnej chlodnicy moze sie zapowietrzac caly czas uklad ? bo zrobilem jakies 20 km i waz od termostatu lodowaty ... ? nie kapie ta chlodnica ale jak sie dusi waz , to slychac jak syczy z pewnego miejsca . Po odpaleniu auto kilka razy chodzilo jakby na 3 gary ale to moze od tego ze sonda uszkodzona , auto sie nie gotuje ani nic ..

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 12 lut 2011, 19:22

Cin3kGostyn pisze:od nieszczelnej chlodnicy moze sie zapowietrzac caly czas uklad ? bo zrobilem jakies 20 km i waz od termostatu lodowaty ... ? nie kapie ta chlodnica ale jak sie dusi waz , to slychac jak syczy z pewnego miejsca . Po odpaleniu auto kilka razy chodzilo jakby na 3 gary ale to moze od tego ze sonda uszkodzona , auto sie nie gotuje ani nic ..
No pewnie, że może się zapowietrzać i to raczej pewne, że tak jest ;-) . Audi 80 ma ciśnieniowy układ chłodzenia i każda nieszczelność skutkuje albo zapowietrzaniem układu lub wyciekami płynu ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 12 lut 2011, 21:53

Cin3kGostyn pisze:Po odpaleniu auto kilka razy chodzilo jakby na 3 gary ale to moze od tego ze sonda uszkodzona , auto sie nie gotuje ani nic ..
Kolego , obawiam się że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą z przeciekiem do jednego cylindra , jak stygnie to zaciąga trochę płynu do cylindra i dlatego jest efekt pracy na 3 cylindrach dopóki płynu nie wypluje a później wali ciśnienie do głowicy i zapowietrza ją . Miałem podobne objawy a przyczyną była uszczelka . Dla pewności możesz pojechać na sprawdzenie czy w płynie nie ma dwutlenku węgla .

Cin3kGostyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 28 sie 2010, 20:53
Lokalizacja: GOSTYŃ

Post autor: Cin3kGostyn » 13 lut 2011, 11:02

ale to raz na jakis czas zrobi ..

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 13 lut 2011, 17:06

Kolego , zrobisz jak będziesz uważał , ja walczyłem kilka miesięcy z zapowietrzaniem się głowicy a okazało się że mam walniętą uszczelkę - tuż przed wymianą zużycie gazu wzrosło o 3 - 4 litry po mieście .

djbercik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:06
Lokalizacja: suwałki/Podlaskie

Post autor: djbercik » 13 lut 2011, 21:18

Ja mam B4 2.0 benzyna gaz i mam podobny problem. Jak rozgrzeje silnik wywala mi płyn. Gdzieś jest w ukladzie powietrze odpowietrzałem już kilka razy ale powietrze znowu wraca. Wymieniałem już uszczelkę pod głowicą, chłodnice bo leciała, wsadziłem też nowy termostat i ciągle nic juz nie wiem co mam robić może wy macie jakieś pomysły bo juz jestem gotów podpalić te audi.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 13 lut 2011, 21:27

A czy przy wymianie głowicy robiłeś szlif , ewentualnie sprawdzenie szczelności ? U mnie był mały wżer przy 1 cylindrze i szlif nic nie dał , trzeba było napawać materiał i ponowny szlif . Teraz jest ok. Nic mi się nie zapowietrza . Zrób test na zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodzącym , majątku to nie kosztuje a będziesz miał pewność co do głowicy .

djbercik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:06
Lokalizacja: suwałki/Podlaskie

Post autor: djbercik » 14 lut 2011, 18:19

Byłem u mechanika i właśnie mówił mi coś o takim teście że wpuszcza jakiś płyn i widzi o co chodzi zrobie to i może to coś da. Powiem szczerze że już takich ,,mechaników,, to mam serdecznie dość każdy gdyba a tak naprawde h... się zna. Ale dziękuje za pomoc

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 14 lut 2011, 20:35

U mnie test wyglądał następująco : zagrzany silnik , odkręcił korek na zbiorniku wyrównawczym , przyłożył do otworu szklany zbiorniczek podzielony na dwie części i gruszką zasysał powietrze ze zbiornika wyrównawczego , płyn zmienił kolor i to był wyrok .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl