Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1z] Twardy pedal hamulca, pierwsze hamowania slabe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

[ B4 1z] Twardy pedal hamulca, pierwsze hamowania slabe

Post autor: Ross » 18 sty 2010, 14:02

Witam, problem wygląda następująco.

Rano po całonocnym postoju pedał hamulca przed uruchomieniem silnika jest bardzo twardy. Pierwsze 2, 3 hamowania sa slabe i po tym wszystko wraca do normy.
Niedawno miałem regenerowany tylny zacisk, czy to może mieć związek ??

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2011, 18:53 przez Ross, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sty 2010, 14:19

Jeśli układ jest prawidłowo odpowietrzony to ja bym stawiał na serwo.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 sty 2010, 15:39

jak wracam pamiecia, to zaczeolo sie wlasnie od regeneracji zacisku.... moze nie dokladnie odpowietrzyli mi uklad. Czy to nie wchodzi w gre ?

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 sty 2010, 18:47

Labiel pisze:Rano po całonocnym postoju pedał hamulca przed uruchomieniem silnika jest bardzo twardy
Wtedy servo nie ma podciśnienia, dlatego jest tak a nie inaczej.

Sprawdź czy wężyk od servo jest OK. Być może jest nieszczelny.

Pedał wpada w podłogę?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 sty 2010, 23:04

FranoF1 pisze:
Labiel pisze:Rano po całonocnym postoju pedał hamulca przed uruchomieniem silnika jest bardzo twardy
Wtedy servo nie ma podciśnienia, dlatego jest tak a nie inaczej.

Sprawdź czy wężyk od servo jest OK. Być może jest nieszczelny.

Pedał wpada w podłogę?
nie, przez pierwsze 2 hamowania pedał nieco twardszy, i slabo hamuje, a pozniej wszystko jak dawniej...

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 27 sty 2010, 00:44

Witam!
Sprawdź połączenie servo- silnik, na tym krućcu jest zaworek który może być zasyfiony w srodku, sprawdź dokładnie czy jest przepływ tylko w jedną stronę (powinna być na nim strzałka) no i przeczyśc dobrze wszystkie te krućce, jak będziesz ściągał krućcie powinno być ciśnienie cały czas nawet na wyłączonym silniku i po postoju, druga sprawa, od czasu do czasu przyhamuj kilka razy dobrze aż do blokowania kół żeby rozruszać tłoczki bo to też może być przyczyną, no i pozostaje kwestia dokładnego odpowietrzenia całego ukł.
Pozdro <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo>

grzesion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 25 cze 2007, 15:57

Post autor: grzesion » 27 sty 2010, 10:35

Witam, mam podobny problem z tym, ze u mnie nic wczesniej nie było robione z hamulcami

Problem jest zaraz po uruchomieniu samochodu pedał hamulca jest twardy,brak mozliwosci hamowania dopiero po pewnym czasie wszystko wraca do normy, wyglada tak jakby dopiero po rozgrzaniu sie cos odblokowywało. Problem sie nasilił przy tych duzych mrozach.

sprawdze ten zaworek

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 sty 2010, 15:36

grzesion pisze:Witam, mam podobny problem z tym, ze u mnie nic wczesniej nie było robione z hamulcami

Problem jest zaraz po uruchomieniu samochodu pedał hamulca jest twardy,brak mozliwosci hamowania dopiero po pewnym czasie wszystko wraca do normy, wyglada tak jakby dopiero po rozgrzaniu sie cos odblokowywało. Problem sie nasilił przy tych duzych mrozach.

sprawdze ten zaworek

Pozdrawiam
to daj jakiś znak sygnał czy to ten zaworek. Ja mam takie urwanie glowy w pracy ze nie mam czasu :-( sie za to zabrac

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 05 lut 2010, 12:39

nie jestem pewien jak jest w 1Z+ ale wydaję mi się że chodzi wężyki podciśnienia tak jak napisał olo~666 ja mam tak właśnie w ABC ale wiem już gdzie tkwi problem tylko nie ma czasu tego naprawić

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lut 2010, 20:35

A możliwe jeszcze że vacuum pompa wysiada...

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 07 lut 2010, 22:33

Ross poradziłeś coś bo mam identyczne objawy, jadę jakoś po jutrze na przegląd to może coś mechaniory wymyśla bo piszczy mi jeszcze tylne koło jak ruszam rano może tłoczek się blokuje stąd ten efekt, jak coś będę wiedział napisze, jak coś wiesz to pisz przyda sie pilna pomoc bo jadę naraz w góry a tak bez hamulców.... ;)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 08 lut 2010, 12:03

peryt pisze:Ross poradziłeś coś bo mam identyczne objawy, jadę jakoś po jutrze na przegląd to może coś mechaniory wymyśla bo piszczy mi jeszcze tylne koło jak ruszam rano może tłoczek się blokuje stąd ten efekt, jak coś będę wiedział napisze, jak coś wiesz to pisz przyda sie pilna pomoc bo jadę naraz w góry a tak bez hamulców.... ;)
Poluzowała mi się opaska zaciskowa na tym grubym wężu idacym do silnika, po jej dokreceniu jest duzo lepiej. Pedał jest twardy przed uruchomieniem silnika, ale hamulce dzialaja od razu jak trzeba.

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 08 lut 2010, 12:37

Ross pisze:
peryt pisze:Ross poradziłeś coś bo mam identyczne objawy, jadę jakoś po jutrze na przegląd to może coś mechaniory wymyśla bo piszczy mi jeszcze tylne koło jak ruszam rano może tłoczek się blokuje stąd ten efekt, jak coś będę wiedział napisze, jak coś wiesz to pisz przyda sie pilna pomoc bo jadę naraz w góry a tak bez hamulców.... ;)
Poluzowała mi się opaska zaciskowa na tym grubym wężu idacym do silnika, po jej dokreceniu jest duzo lepiej. Pedał jest twardy przed uruchomieniem silnika, ale hamulce dzialaja od razu jak trzeba.
Wiesz o tym że tak nie powinno być po wyłaczeniu samochodu zawsze powinieneś miec powiedzmy 3x pełne wdepnięcie miękie nawet po postoju, przynajmniej taka jest teoria, a jak ona sie sprawdza w naszych starych ukochanych to nie mam pojęcie, jaka jest norma może ktoś podpowie? U Was koledzy koledzy jak to wygląda?

Czy po postoju dłuższym (powiedzmy przez noc) macie przed włączeniem samochodu twardy pedał?

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 06 lut 2011, 20:13

Witam, podepnę się pod istniejący temat, mój problem jest podobny do kolegów co wcześniej piszą tzn. po chwili jak samochód postoi to pedał robi się twardy jak odpalę to pedał schodzi w dół i jest niby ok. Mam kilka pytań odnoście tych podciśnień:
1. Jak mocne powinno być ssanie pompy Vacum czy jeśli za słabo ciągnie to może być efekt ze trzeba mocno naciskając żeby hamowanie było skuteczne. U mnie ciągnie ale żeby jakieś żylety hamulce były to nie mogę tego powiedzieć.
2. Jeśli zgaszę silnik to słyszę jak by nie trzymała jakaś membrana która znajduje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu numerem 3. Najprawdopodobniej przez to miejsce schodzi mi podciśnienie z serwa bo jest to połączone z zaworkiem nr 1 na zdjęciu. Czy idzie to rozebrać?
tutaj znajduje sie zdjecie tego zaworu
http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1410702573
3. Do czego jest to podciśnienie które odchodzi na prawą stronę samochodu?


Obrazek

Z góry dzięki za podpowiedź

----------------------------------------------------------------------------------
Mimo kilku dni nie doczekałem się odpowiedzi od kolegów...
dla informacji innych użytkowników czterech kółek, borykających się z twardnieniem pedału hamulca po zgaszeniu silnika przyczyną może być zawór jednokierunkowy który nie trzyma ciśnienia wytworzonego przez pompę Vacum w serwie. Koszt takiego zaworka w serwisie to 41,40zł. Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 25 maja 2011, 14:26

Kolego, po wymianie tego zaworka poprawila sie sila wspomagania podczas jazdy ?
Czasami jeżdze Pugiem 406 taty, tam hamulec wiska sie lekko uzyskujac duza sile hamowania. Po przesiadce do 80 mam przez chwile wrazenie ze nieco za duzo sily trzeba urzyc do hamowania. Aczkolwiek da sie lepiej dozować siłę hamowania :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl